Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

No nyt tuo selvisi miksi Linux ei ikinä nouse työpöytäkoneiden 1 käyttikseksi

<< < (17/28) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  4.10.2014     kello on 10:30 ---......=kone ilmoittaa päivityksiä saatavilla, klikkaa asenna = Siinä kaikki).

--- Lainaus päättyy ---

Mun 7 kuten muittenkin, asentelee kyllä automaattisesti kaikki.
Konetta sammuttaessa sanoo jotta montako menee, aina silloin tällöin.
Samanhan tuo 8:kin tekee ja näemmä 10

Itse ehkä osaan enemmän noista kuin keskivertokäyttäjä , mutta siitä ei ole ollut hyötyä omien suhteen kun ei tartte mitään tehdä.

Muitten / myytäviä kyllä kaiket päivää rusnaan   ;)

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  4.10.2014     kello on 15:57 ---Tuo osoittaa miksi sinulle Linux on vaihtoehto muttei suurimmalle osalle ihmisistä.

Minulle Windows on helpompi. Se on asennettuna tietokoneeseeni jo valmiiksi, ei minua kiinnosta minkälainen se on asentaa. Se kun on jo kun ostan/saan koneen käyttööni. Päivitykset se hoitaa aivan automaagisesti, ei tarvitse edes klikkailla tai muistaa salasanoja -> vielä helpompaa kuin Linuxissa siis.

--- Lainaus päättyy ---

Niin se että Windows on pakollinen ostos kun ostaa tietokoneen, ei tee siitä helpompaa. Sen vain on joku toinen asentanut valmiiksi, aivan kuten Linuxinkin saa tarvittaessa.

Lisäksi Windows ei todellakaan päivitä koko järjestelmää sovelluksineen automaattisesti, vaan ainoastaan MS:n omat softat. Linux päivittää kaikki, siis aivan kaikki sovelluksetkin kerralla ilman että niitä päivityksiä tarvitsee erikseen metsästellä. Ja tämä kaikki kerralla, toisin kuin Windowsissa jossa pelkästään käyttöjärjestelmän päivityksiä voi joutua ajamaan useamman kerran ennen kuin käyttöjärjestelmä on kokonaan päivitetty (itse jouduin muutamaviikko sitten ajamaan kahteen kertaan järjestelmä päivitykset, kun kerralla ei kaikkea voinut päivittää).

Ja tuosta salasanan kysymättömyydestä, ei tarvitse ihmetellä haittaohjelmien ja viruksien menestymistä ko. käyttöjärjestelmäss ä kun tietoturvaa on tuommoisella tasolla.

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  4.10.2014     kello on 15:57 ---Lisäksi minun ei tarvitse ihmetellä mistä saan ohjelmat mitä tarvitsen. En jaksa etsiä netin syövereistä tietoa, mikä ohjelma kenties korvaisi ne mitä minä tarvitsen Winkkapuolella. Eli, Lotus Notes, MS Office, Oros NVGate ja ME'scope joita tarvitsen liki päivittäin. Lisäksi satunnaisesti joudun käyttämään Mersun Star ja BMW:n vastaavaa, Bemarin omaa testeriohjelmaa. Saati sitten joitakin muita ohjelmia ja palveluita. Osalle ehkä löytyy korvaava, osalle ei taida.
Sitten kun Linux on se järjestelmä jolla saa hoidettua kaikki hommat ilman että tarvitsee turvautua Winkkaan, niin sitten tilanne varmaan muuttuu. Mutta, nyt en näe mitään syytä miksi käyttäisin Linuxia, koska se on minun (ja monen muunkin) käytössä kuin jalkapuoli ankka. Osa asioista sillä sujuu, mutta ilman Windowsia ei kuitenkaan pärjää.

--- Lainaus päättyy ---

Huono argumentti, tuolla perusteella Windowskin on käyttökelvoton, kun siihen ei saa kaikkia softia (ei ole käyttiksen "vika" jos joku softa ei sitä tue, vaan se on softan vika). Mutta asiaan, itseasiassa Linuxilla  pystyy käyttämään Linux ohjelmia, SEKÄ monia Windows ohjelmia. Windows ei tähän(kään) kykene (eli käyttämään muita kuin oman alustan ohjelmia).

99:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  4.10.2014     kello on 16:22 ---Mun 7 kuten muittenkin, asentelee kyllä automaattisesti kaikki.

--- Lainaus päättyy ---

Olen tässä odotellut että koska kasi päivittäisi nVidian ajurin uudempaan versioon, siitä kun ilmestyi uusi versio jo keväällä.
No, pitää kai itse päivittää se, kun käyttis ei sitä tee.

Ps. kolmisen viikkoa sitten päivitin erään Vista läppärin ja siihen meni kaksi kokonaista iltaa (yhteensä 12 tuntia). Edelliset päivitykset oli ajettu muutamavuosi sitten.

K.E.V:
No läppärissä on tuo Lenovon system uppdater , se hoitaa raudan ja muuten tulee winukasta.

Mutta en mä niin hullu ole että duunin koneeseen linukan laittaisin , saadakseni ajaa virtuaalina siinä Windowsia päivittääkseni eri rautoja.
Sujuu kokonaisuutena helpommin tuolla M$:n tuotteella.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  4.10.2014     kello on 18:26 ---No läppärissä on tuo Lenovon system uppdater , se hoitaa raudan ja muuten tulee winukasta.

--- Lainaus päättyy ---

No, kuinka tuo Lenovon system uppdater päivittää vaikka Libreofficen?

Ps. ymmärrän kyllä halua säätää, itse en vain jaksa vapaalla sitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View