rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Langaton verkko  (Luettu 17847 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
Vs: Langaton verkko
« Vastaus #15 : 8.02.2013 kello on 19:09 »
Minä olen jotenkin tykästynyt mokkulan korvaajana kännykkään.
Se kun kulkee aina mukana kuitenkin ja sillä saa WLAN yhteyden likipitäen missä vain vaikkapa läppäriin, iPadiin ym. Sillä voi jopa soittaa, tai katsoa nopeasti s-postit ja t-viestit ym. Jossain ABC:llä tai vastaavalla saa vielä melko nopean ilmaisen WLAN verkon vieläpä ilmaiseksi.

No jotta kotona ei oltaisi ilman WLANIA, kun itse olen matkassa kännykkäni kanssa, niin siellä nurkassa nököttää vanha WLANia jakava kännykkä jatkuvasti pöydällä ja virtajohdossa kiinni. Sitä voi pitää vaikka perinteellisenä kotipuhelimena samalla.

Tuollainen Mokkula tuntuu vähän samalta, kuin wanhanaikainen liikkumaton lankapuhelin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #16 : 8.02.2013 kello on 19:19 »
Voi olla monta mieltä,mutta yksi ylitse muita,MF-60 mokkula on Lapissa muutamalla kalapaikalla ollut ainoa yhteys nettiin,voi viedä vaikka puun oksaan,mistä löytyy kenttää,tiedon siirto onnistuu muutaman kymmenen metrin säteellä!!

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #17 : 8.02.2013 kello on 19:28 »
Voi olla monta mieltä,mutta yksi ylitse muita,MF-60 mokkula on Lapissa muutamalla kalapaikalla ollut ainoa yhteys nettiin,voi viedä vaikka puun oksaan,mistä löytyy kenttää,tiedon siirto onnistuu muutaman kymmenen metrin säteellä!!
Joo käyttötarkoitus ratkaisee.
Heikossa kentässä on varmasti hyvä olla jopa hyvä lisäantenni yhteyden saamiseksi. Kännykänkin voi tietty viedä puunlatvaan, mutta se tuntuu hiukka kornilta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #18 : 8.02.2013 kello on 20:10 »
Yksi on reippaasti ylitse MF-60
>

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
« Vastaus #19 : 8.02.2013 kello on 20:18 »
Kotona jaan tuota 50/10Mbit/s valokuituyhteyttä myös wlan:ina. Reissun päällä sitten joko minun tai vaimokkeen kännykkää. Meillä kun on eri putiikkien liittymät, niin käytetään sitä, joka toimii ko paikassa parhaiten. Vois kyllä matkia tuota perho-ukkoa ja hommata MF-60:n tai vastaavan laitteen kulkimeen.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos siis langallista netttiä ei kotoa läydy, niin varmaankin tuo muutamaan kertaan mainittu adapteri ja wlania jakava mokkula kannattaa hommata.

Tosin vielä halvempaa on mennä johonkin shellinbaariin tms, jossa on ilmainen yhteys tarjolla. Viimeisimmän päivityksen iPadiin tein Vaasan lentokentällä, kun ei mokomalle 3G tai bluetooth yhteydet kelvanneet.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #20 : 8.02.2013 kello on 22:39 »
Tuo MF-60 on paras,siis sellaisen käsityksen sain. Ja simmin adapteria voi turvallisesti käyttää,eli tuollaista siis täytyy harkita. Mutta mikäs tukiasema tai mikä lienee on tossa kahtaenvaihdan kuvassa? Siis tuo sierra.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #21 : 8.02.2013 kello on 23:14 »
Tuo MF-60 on paras,siis sellaisen käsityksen sain. Ja simmin adapteria voi turvallisesti käyttää,eli tuollaista siis täytyy harkita. Mutta mikäs tukiasema tai mikä lienee on tossa kahtaenvaihdan kuvassa? Siis tuo sierra.
Oiskos tollainen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/6012/djscf/DNA-4G-LTE-SIERRA-KOTIASEMA

Mitäs eroa tuossa MF80:ssä on 60 nähden? Onko tuo MF60 jäämässä pois?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:06
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #22 : 8.02.2013 kello on 23:40 »

Mitäs eroa tuossa MF80:ssä on 60 nähden? Onko tuo MF60 jäämässä pois?

Mulla on tuo 60:nen.  On 3G.    80:nen lienee 4G?? 

Näin olen ymmärtänyt.

Muuten. En ole kenenkään huomannut mainitsevan, että DNA:n kytkymokkula, tämä kuuskymppinen on VUOKRALAITE. Eli kysyin asiaa, kun olin paperista lukenut niin. Vastaus oli, että näin on. Sitten kysyin, että pitääkö maksaa vuokraa sopimuksen jälkeenkin. "Ei, mutta jos ja kun lopettaa DNA:n dataliittymän, niin mokkula pitää palauttaa".

Tätä pidän takaiskuna, kun ei kaikkea osaa kysyä eikä lue sopimuksia riittävästi.  Thumbd

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:52
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #23 : 8.02.2013 kello on 23:52 »
Hyvä huomio Seppokoo,täytyykin unohtaa dna. Todennäköisesti taidan kuitenkin etsiä jonkin halvemman sydeemin. Ei kai kannata mokomaan ipadin imurointi juttuihin kuitenkaan satsata sataa ekua. Ja kait sitä kesällä reissussa jonkin aikaa pystyy olemaan ilman nettiä,vai pystyykö?

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #24 : 8.02.2013 kello on 23:59 »
Mulla on tuo 60:nen.  On 3G.    80:nen lienee 4G?? 

Näin olen ymmärtänyt.

Muuten. En ole kenenkään huomannut mainitsevan, että DNA:n kytkymokkula, tämä kuuskymppinen on VUOKRALAITE. Eli kysyin asiaa, kun olin paperista lukenut niin. Vastaus oli, että näin on. Sitten kysyin, että pitääkö maksaa vuokraa sopimuksen jälkeenkin. "Ei, mutta jos ja kun lopettaa DNA:n dataliittymän, niin mokkula pitää palauttaa".

Tätä pidän takaiskuna, kun ei kaikkea osaa kysyä eikä lue sopimuksia riittävästi.  Thumbd
Ei se MD80 minusta teknisten tietojen perusteella ole puhdas 4G. En oikein eroa itse löytänyt. MD60 taitaa olla jo poistumassa. Kiinasta näkyy saavan.

Mitä tulee tuohon DNA mokkulaan, niin minulla hajosi se jatkuvasti. Kahden vuoden kytkyn aikana sain neljästi uuden, eli viisi kappaletta oli kaikenkaikkiaan. Viimeinen jäi huoltoon. Lupasi lähettää vielä uuden ennen määräajan umpeutumista. Sanoin, jotta pitäkää tikkunne. En huoli enää ilman edestäkään. En tiedä oliko vuokra vai oma. Tästä syystä olen hiukka skeptinen noille mokkuloille.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:06
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #25 : 9.02.2013 kello on 00:11 »
Aakku:

MF60 ja MF80.

Ja taidat olla oikeassa sen 4G:n suhteen. Mutta sehän, kai yleensä, kuitenkin nopeuttaisi nopeuksia harvempaan asutuilla alueilla, mihin muuten oikeata 4G:tä saa odottaa iäisyyksiä.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #26 : 9.02.2013 kello on 00:21 »
Aakku:

MF60 ja MF80.

Ja taidat olla oikeassa sen 4G:n suhteen. Mutta sehän, kai yleensä, kuitenkin nopeuttaisi nopeuksia harvempaan asutuilla alueilla, mihin muuten oikeata 4G:tä saa odottaa iäisyyksiä.
Jaa juu MF se olikin.  :)
Täällä maalla riittäisi minulle se HSPA+ ihan hyvin. Ties koska se 4G tänne ehtii.
Ymmärtääkseni tuo ominaisuus näistä MF60 ja MF80 malleista löytyy.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
« Vastaus #27 : 9.02.2013 kello on 11:28 »
Yhtään oikeaa 4G laitetta ei ole vielä markkinoilla, kun koko 4G standardointi on kesken.
Nämä nykyiset laitteet on oikeesti vaan paranneltuja 3G vehkeitä (3G dual carrier)
vaikka laite olisi LTE kykenevä, nykyinen LTE ei täytä oikeita LTE vaatimuksia.

Mokkulan ja kännyn tarjoaman Wlanin ero on yleensä nopeudessa. Vain uudemmat kännyt tarjoaa yli 10Mbits yhteyksiä.
Nytkin surffaan 7,2M kykenevällä kännyllä - wlanin kautta mokkulalla - 21M yhteydellä.
Kännyliittymässä vain 2M yhteys. Mokkulassa "täys nopeus" eli MF60 rajoittaa.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #28 : 9.02.2013 kello on 11:52 »
Kyllä tuo LTE johonkin pystyy.
Ihmettelin tammikuussa kun Lumia testissä hetken tarjosi liki 14M nopeuksia.

Muistaakseni kännyssä oli merkki LTE päällä silloin.
Ihmeelliseksi sen tekee se, että täällä korvessa ei 70km etäisyydellä ole mitään 4G verkkoakaan.
Olisikohan Soneralla ollut joku koekäyttö meneillään?
Normaalisti tämä Lumia käyttää täällä HSPA+ ominaisuutta. Senkin ulottuvuus pitäisi olla ihan rajamailla. Data siirtyy noin 4-7M nopeudella.

"4G" mokkulan etuna on kylläkin se, että sen hankintahinta on paljon pienempi, kuin "4G" puhelimen.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
« Vastaus #29 : 9.02.2013 kello on 12:40 »
Toteutustapoja on monia, oma kätöstys on wnap tukiasema ja erillinen mokkula sen kyljessä. Mokkulassa lisänä noin 30cm pituinen autoantenni ja tukiasemalle sopii 230v töpselisähkö tai suoraan akusta 12V, mitä nyt on eniten tarjolla.
http://store.a-link.com/fi/WNAP.html