Tähän on hieman liian yksiselitteistä vastata kun kaaravaanailu on mielestäni retkielämää. Kausipaikka on rinnastettavissa mökkeilyyn. Ja retkeilty ollaan ja kovasti mutta eri välineitä käyttäen sillä olen purjehtinut paljon ja veneen asuintilat muistuttavat kovin asuntovaunua ,tosin ahtaammat mutta periaate on sama kaasuliesineen ja petrooli lämmittimineen.
Myös telttailu on aivan ihanaa ja kun se auton perässä on,niin retkeilyä se sekin on, muoto vaan erilainen,periaate ja tunnelma sama.
Isäni kanssa ollaan hieman firman vaunua käytetty nuorena nössinä, mutta purjehtinut hänkin meripartiolaisesta lähtien ilman konevoimaa Tukholmaan ja takaisin mm.
Ja isoisäni retkeili kaukopartiolaisena koko sovan- kait se retkeily, muodossa missä hyvänsä, vetää meitä liikkeelle, vaunu tai auto on vaan sen eräs muoto, perusluonteeltaan kaikki liikkuvat samalla palolla kohti uusia seikkailuja ja matkakohteitä ja kaikki saavat sen matkailukärpäsensä rauhoittumaan retken päättyessä. Mutta joo on mulla neljäs vaunu menossa mutten niillä kauhiasti ole liikkunut- ensi kesänä todennäköisesti liikutaan enemmän-tosin vain kotimaassa. Kesällä minua ei saa suomesta kuin kahlittuna!
t migel kait se sit on ensimmäisessä polvessa löyhästi roikkuen...