Tekniikkakeskustelut > Alde
Lämmönvaihtimen asennuksesta
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Valtteri - 4.02.2013 kello on 21:31 ---Minun päälimmäisenä ajatuksena olisi että talvisaikaan saisin asunto-osan patterit lämpimäksi moottorilämmöllä ja hanat kiinni kesäksi.Käyttövesi ei kummoista tohausta tarvi kaasulla että sen kanssa kyllä pärjätään.
Mutta mihin ne tehtaan sedät on sen vaihtimen fyysisesti asentaneet?
--- Lainaus päättyy ---
Laita hyvä veli se vaihdin niin että voit lämmittää myös pelkästään käyttöveden. Siinä kuluu nestekaasua pulskasti, kun alat suihkuvesiä tai tiskivesiä lämmittämään. ;)
Aikoinaan kun reissattiin isolla porukalla Norjassa, autona oli itse rakennettu 6m:n Nalle-Sisu. Kun tuli suihkuilta, ajelin hissukseen vuonon rantoja. Porukat kävi ajaessa suihkussa, välillä lisättiin tunturipurosta vettä säiliöön. Eikä tarvinnut kaasua veden lämmitykseen. :D
Itse en ole vielä koskaan ajaessa käyttänyt nestekaasua kulkimen lämmitykseen. -36 pakkasta enimmillään ulkona. Paita hihasillaan aina, niin kulkimessa kuin kotonakin. :D
Vaihdin on minulla apukuskin puolen ikkunan alla olevassa patteritilan kotelossa. :)
0yxxy0:
Ottaa huomioon että on sitten helppo asentaa ja huoltaa. Sijoitti minne vaan vaihtimen. Varmaankin putket kannattaa eristää jokatapauksessa, jos ensiöputket lyhyet niin toisioputket pidemmät ja päin vastoin. Eli liekkö +-0 sijoitus paikan suhteen.
jorma:
Vanhemmassa Dukatossa ainakin moottorin vesipumpussa riitti potkua vaikka pitkillekin letkuvedoille, ei kannata änkee kovin ahtaaseen väliin.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 5.02.2013 kello on 10:00 ---Vanhemmassa Dukatossa ainakin moottorin vesipumpussa riitti potkua vaikka pitkillekin letkuvedoille, ei kannata änkee kovin ahtaaseen väliin.
--- Lainaus päättyy ---
Potkua riitti Nalle-Sisussakin. Vaikka ei ollut vaihdinta ollenkaan, vaan sama neste oli pattereissa ja koneesssa. Syylärin korkista oli kumitiiviste pois. :D
Valtteri:
Vihjeet /neuvot senkun paranee mitä pitemmälle ketju jatkuu Thumb,itelläkin syntyy uusia ´ahaa
elämyksiä kun lukee toisten virityksiä/kokemuksia.
Kiitokset tähän asti,lisääkin saa laittaa.......
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta