Tekniikkakeskustelut > Alde
Lämmönvaihtimen asennuksesta
Valtteri:
Edellisen auton mukana tuli lämmönvaihdin ja nyt on ollut suunnitelmissa värkätä se tuohon nykyiseen menijään ja heräsi muuan kysymys ??? mihin se kannattaa asentaa a) laitetaanko moottoritilaan niin jää ensiöletkut lyhyeksi ja kylmälle alttiiksi vai asunto-osaan jolloin alden nestekiertoon olis helpompi liittyä ja vajhdinkin olis lämpimässä tilassa ja tehokkaampi?
Ja mikä on se kohta tai letku moottorissa johon vaihdin olis viisainta liittää(Fiat 2,8 vm 2003).
En vielä ole edes kurkkinut alle mitä mahdollisuuksia siellä olis mutta ajattelin kysäistä varoiksi.
Ja vielä letkujen läpivienti jostakin kohtaahan ne on lattiasta sisään /ulos järkättävä.
Turhan Höpöttäjä:
Jos minä olisin laittamassa, laittaisin niin että moottorin nesteelle on oma sulku (ei lämppärin sulun perään). Laittaisin vaihtimen lähelle poileria eristetyillä putkilla, saisin kesällä kuumaa vettä moottorin lämmöllä. Moottorissa lähdöt sellaseen kohti, että sähköistä pumppua ei tartte pyörittää, kun vain moottoria lämmitettäessä. :)
Rölli:
mun mielest järjestys pätteri kierrros priimuksen kans. priimus, sähköpatruuna, lämmönvaihdin, lämminvesivaraajan T-haara, patteri verkko....
sitt näitten uusien penkin alla palavien kans lämmitin ja sitt lämmön vaihdin, mahdollinen kesäkäyttö hara venttiili patterikierto.. ja jos kesäaikana haluu mottorill lämmitettyy pannu vettä pitää pistää takasinkytkentä letku mikä on hanoill kesä käyttöö varten mitä nois uusis ei oo vakiona.. joku varmaan jaksaa piirtää mitä tarkotin jos ei kaikille aukee...
han.det:
ei kyllä nyt mennyt ainakaan minun nuppiin, ei millään....
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 4.02.2013 kello on 19:59 ---mun mielest järjestys pätteri kierrros priimuksen kans. priimus, sähköpatruuna, lämmönvaihdin, lämminvesivaraajan T-haara, patteri verkko....
sitt näitten uusien penkin alla palavien kans lämmitin ja sitt lämmön vaihdin, mahdollinen kesäkäyttö hara venttiili patterikierto.. ja jos kesäaikana haluu mottorill lämmitettyy pannu vettä pitää pistää takasinkytkentä letku mikä on hanoill kesä käyttöö varten mitä nois uusis ei oo vakiona.. joku varmaan jaksaa piirtää mitä tarkotin jos ei kaikille aukee...
--- Lainaus päättyy ---
Aikoinaan tehtaan sedät on minun auton vaihtimen asentanut niin että, moottorilähtö on samassa auton lämmityslaitteen kanssa. Ei hyvä. Pitäisi olla omalla sululla riippumaton auton lämppäristä. Ja jos tahtoisin ajaessa lämmittää vain käyttöveden (kesällä), se ei onnistu vaan lämpiää myös patterit. Ei hyvä. ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta