rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Espanjaan keväällä!  (Luettu 39642 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Espanjaan keväällä!
« Vastaus #195 : 2.06.2013 kello on 23:49 »
Joko LMC on kotona?  :)
Jep...mutta tarina tulee perässä.

  • Vieras
  • Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #196 : 3.06.2013 kello on 09:54 »
    Mitkä on mietteet LMC-99, oliko ensimmäinen ja viimeinen reissu vaiko joko on uudet reissu suunnitelmat mielessä?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #197 : 3.06.2013 kello on 10:52 »
    Torstai 23.05.2013
    -  Aamulla hyvin nukutun yön jälkeen kaffet kurkkuun ja maantielle tompalle seuraava etappi ja eikun menox, no tomppa kyseli että matkalla on tietulleja mitä tehdään, ohitetaan ne.
      Siitä alkoikin aikamoinen rumpa ainakin 100km yhtä liikenne ympyrää sinne tänne ja suoraan ja seuraavasta vasempaan ja kolmannesta oikeaan jne. Ristus meinasi hermolle käydä kun etenemis nopeus jotain 35km luokkaa.
      No pari tuntia ja rapiat päälle sitä kesti kun päästiin dukaton kanssa maantien makuun, ajattelin että p*ska taival ja keli sen mukainen mutta tuli valittua.
    - Fugesta lähdettyä oli vain tuullut ja satanut vettä, lämpötilan ollessa 13-15 astetta, no toisaalta hyvää asiassa oli matka keli.  Mitä siinä päivässä sen kummempaa kun ei niin hienoja maisemia välillä rumaa teollisuus aluetta ja tiukkoja ohituksia…kehno valinta näin jälkikäteen ajateltuna.

     -Paikka johon sitten saavuin oli vesisateen vuoksi puoliksi leiritysmis kelvoton, mutta onneksi sain yhden paikan ja hyvä niin sillä pääsin lämpöiseen suihkuun saippuan kera ja mikä tunne ihan uudesti syntynyt.
      Nyt kupissa ansaitut brändit ja kohta syömään lasangnea punkun kera ja sit suunitteleman seuraavaa etappia ,tässä päivässä ei ihmeenpiä tapahtunut.  Maantietä dukato  nieli moitteettomasti 570km, alku kangerruksen jälkeen oikein innostui maantie ajosta.
      Niin paikka jossa olen on : N46.82387 E1.69503 Chateauroux RANSKA eikä tästä pitkä ole Pariisiin.. tämä paikka on siisti ympäristöineen mutta nyt sateen raiskaama.
      Ystävällinen henkilökunta nuori tyttö kenties 30 kieppeillä otti vastaan ja puhui ranskaa niin ymmärettävästi käsillä että tiesin mitä tarkoitti ja jos en ymmärtänyt niin kirjoitti numeroita paperille, heh jaa taas meitä nauratti..
     Kun kävin maksamassa niin kyseli neiti mistä monseur on kotosin niin lohkasin että krismesländistä ja taas ilme kirkastui johon yksi italiaano tokas että Lapplland..? Jees jees mutta nyt olen lomalla sanoin ja hieroin valkoista parran tynkääni..

     On joo joulumaa ja pukki näköjään tuttu noillekkin ..(heh)!  Ilta kun ehti ja paikka ympäristöineen oli kierretty niin voin todeta että hieno on, nyt vain ankeeta sateen jälkeen ja ihmeen kylmää toukokuun 23 pv ja ulkolämpö 10,3 astetta voi vain kuvitella mikä fiilis.,   
    WIFI oli järjestetty oleskelu tilaan mutta ei vain toiminut ja asiasta sanottuani neiti putsasi heti myyntistiskin ja järjesti siihen minulle ja läppärille tilaa ja samalla katseli vieras kirjaa ja ilahtui kun olin siihen jotain kirjoittanut ja kyselemään onko se sinun mitä siinä on, no, käänsin sen sitten englanti tönköstä ranskan tönkkö kielen versiona hänelle, ja oikein kaksin käsin hän kiitelemään, ystävällistä porukkaa sanoisin.. niin kysyi vielä että mitä on kielelläni mercii..



    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #198 : 4.06.2013 kello on 12:09 »
    24.05.2013
    Perjantai aamu valkeni hiton kylmänä mittarissa +7 astetta ja vettä satoi koko ajan lisää, hitto alue oli puolet veden peitossa jo muutenkin.

    No aamutoimet tehtyä niin uudet lukemat tomppaan ja matkaan tai ainakin niin ensin luulin kun olin ajanut puoli km niin tomppa etsi edelleen sateliitteja vaikka ei missään korvessa olekaan, hitto ajattelin miten löydän täältä ihmisten ilmoille jos tuo rupee esittämään mykkä koulua…nyt ei olla kuule kotona.
    Pari valittua suomalaista voima sanaa ja tomppa kiinni ja sivuun, eikun uusi startti ja hetken pelko haihtui taivaan tuuliin niin päästiin matkaan ja tomppa uskollinen toimi taas.

    Paikan vedin hatusta kun katsoin kirjaa että tuonne päin on suurin piirtein 400-500km ja taas vältetään maksuteitä, no nyt en ole varma kannattiko oli liittymää, ahtaita kylä, kujia, tylsää kapeaa kylätietä ja välillä luulin olevani sademetsän keskellä suurien jalavien ympäröimänä ja kerran tie oli pantu poikki, siinä sitten keskellä ei mitään pienessä risteyksessä ihmettelin..

    No onneksi risteykseen tuli fransmanni ja oli sanomassa mulle jotain kun hyppäsin autosta ulos kartta kädessäni ja en huomannut että minullahan on vyö auki ja sepalus selällään (syystä että selkävamma voi paremmin kun ei vyö ja farkut kiristä) no fransu katseli ihmeissään ja viittoili että tuonne päin ja veivas ikkunan kiinni ja anto pökötin laulaa niin että kivet ropisi…kuvittelokohan se jotain?

    -Niin tämä pätkä jota tulin niin taitaa olla ainut härmäläinen etelän matkaaja joka sitä on ajanut tuskin kukaan muu olisi noita kyläteitä vapaaehtoisesti valinnut ja en minäkään taida toista kertaa samaa reittiä valita, mutta pääsin Pariisin ohi ettei tarvinnut ruuhkissa istuskella.

    Tuli samalla katseltua läpileikkaus ranskan maaseutua ja pikku kyliä että kaupunki maisemia ja jokunen pätkä moottori tietä.. .. onneksi auto ei ole kuorma-auto ja alle 3500kg ja alle 7,5m pitkä olisi jäänyt moni paikka yöpymättä nimittäin tällä pätkällä kuorma-autolla ajo kielletty ja joihinkin ei saanut mennä yli 7,5 metrisellä, ei olisi mahtunut.



    -Nyt istun sitten siinä summassa vedetyssä paikassa ja rauhallista on 5 muuta matkalaista vain ja linnut visertää muuten hiljaista, tänne kun saavuin niin tuossa ihmettelin paikkaa portin pielessä niin joku poika tuli siihen haalarit toisessa kädessä ja paskaset saappaat toisessa neuvomaan minulle jotain…?
    No siinä sitten ihmeteltiin kun en osaa ranskaa ja hän ei oikein tönkkö enkkua mutta kyllä siitäkin selvittiin niin että lähti vielä minulle näyttämään toimistoa jonne voi maksaa.
    Otti kirjekuoren ja siihen oli valmiiksi laitettu tietysti ranskaksi auton rekkari..kansalaisu us ..ja tulo päivä, nämä kun täytät ja pistät 5€ kuoreen ja pistät sen sitten tuosta reijästä sisään niin ok.

    Tämän tehtyä vetäsin sähköt tupaan ja rupesin piffin paistoon, niin tuossa matkalla poikkesin lidissä hakemassa niitä piffejä ja jano juomaa muutama litra..

    Laitan nyt varmuudeksi paikan koordinaatit jos joku haluaa katsella:
    N49 07 15
    E5 02 13
    En ole varma mutta taitaa olla tämä jokin luonnonsuojelu, nähtävyysalue, jokin oppilaitos tms. sen verran tuossa oli jylhää maisema taka..

    Katsotaan nyt minne huomenna..ajattelin dortmundin seutua tästä kun ei ole travemundeen kuin 850km joten pari päivää menee seikkallessa..
    Mutta nyt sitä punkkua lasiin ja pikku ilta kävelylle…

    jatkuu huomenna...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #199 : 5.06.2013 kello on 12:39 »
    25.05.2013

    Lauantai

    Kylläpä oli hyvät ja rauhalliset unet, linnut lauloi ja käki kukkui ja aamu aurinko paistoi jostain puiden takaa..tosi rauhallinen mesta.

    Aamu toimet ja bonsuurit naapureille jota olivat tekemässä lähtöä myös..

    Mutta minne, no tompaan naputtelin yhden osoitteen jonnekkin dortmundin likelle ja eikun ratin taa..
    Nyt taisi onnistua reittivalinta sillä matkalla oli niin kaunista maalaismaisemaa kuin kauniita pikku kyliä sekä loppumatka moottoritietä että dukato pääsi oikein oikeuksiinsa kehräs kuin tyytyväinen kissa..

    Parin pysähdyksen jälkeen tuli mieleen että matkahan on edennyt paremmin kuin hyvin ja etu-ajassa ollaan ainakin kolme päivää, no siinä kaffetta ryypätessä kaivoin puhelimen eteen ja otin kontaktia laivayhtiöön, jotta oisiko mahdollista aikaistaa matkaa kun olen jo sunnuntaina perillä ja laiva lähtee vasta torstaina!

    Voihan hitto olivat pistäneet luukut justiin kiinni, perhana kello paikallista aikaa 14 ja jotain, jumankekka en huomannut että nythän on lauantai…ja porukka lähtenyt toimistolta saareen ja saunomaan ja ties mihin..?

    No vähän kynsin niskaa ja ajattelin että tältäkö se pakkoloma tuntuu, nyt on sitten keksittävä saksan maalla tekemistä..menisikö hampuriin siellä on se kuuluisa reeberpaani josta kaverien kaverit on jotain juttuja kuulleet punaisista lyhdyista ym.
    Vaimokin sanoi kun textailtiin että ota ukko nyt loman kannalta ja relaa joten se asia on ok.

    No ei muuta kuin stelplaz kirja kouraan ja seuraavaa osoitetta katsomaan, siis tuossa matkan varrella on pikku paikka Beckum nimeltään ja siellä näköjään olisi paikkaa tarjolla ei muuta kuin sinne sitten..

    -No niin täällä ollaan, kolme paikka josta yksin sain valita omani, ja auton sain joten kuten vaateriin en ihan mutta sinne päin, viettää sen verran että nämä pyörän alle laitettavat ei ihan riitä mutta menkööt.
    Pienen katselmuksen jälkeen kun lähdin sateenvarjon kanssa kävelylle ja ihmettelemään paikkaa niin yllyin positiivisesti, hieno idyllinen ”pikku” paikka kauniita rakenuksia pieniä kujia pubeja ym.
    Jos olisi lämmin, nyt +11,5 astetta ja ei sataisi niin voisin istahtaa paikalliseen baariin tuopilliselle mutta nyt se ei innostanut, vaan jatkoin muuten ihailua ja paikan tutkimista..

    Autolle saavuttuani niin huomasin että tuossa edessähän on varmaan uimahalli ja niin olikin,ovi kävi tiuhaan ja niin menin sinne katselemaan jos vaikka suihkuun pääsisi, mutta ei vastaanotossa ketään ja ihmisiä käveli muina miehinä sisään.
    Tämäpä ystävällinen paikka ajattelin ja niin hain saunavehkeet ja perässä, no homma meni hyvin siihen asti kun olin saanut pestyä ja menin altaaseen uimaan niin alkoi pikku tuijotous ja saksan kieleinen molotus.
    No yksi fritz tuli siihen jotain mutisemaan ja ymmärsin että tämä vuoro on vain heille, jaaha sanoin ja en ymmärrä saksaa, olen vain täällä kuittaamanssa teikäläisten tulitikku leikkejä  aikoinaan rovaniemellä ..no älä huoli menen matkoihini, nousin altaasta ja meinasin tepastella naisten puolelle sisään, kas kun lisäsilmät oli pukuhuoneessa, kansa altaalla seuras katsella menoa ja pieni naurun poikanen kun huomasivat minne fin menee tai meinas mennä.
    Pääasia oli kumminkin minulla että sain pestä päivän hiet ja siinä onnistuin täydellisesti ..

    Jatkuu..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #200 : 6.06.2013 kello on 11:48 »
    26.05-2013 Sunnuntai

    -Tulipa nukuttua melkein kellonympärys ei pahemmin häiriöitä jossain vaiheessa hälytysajoneuvo meni menojaan valot vilkkuen ja sireenit soiden ei muuta häiriötä..
    No sitten uusi määränpää tomppaan ja maantielle, tämä oli sitten viimmeinen osuus kun dukato sai näyttää kykynsä kun motarille päästiin, vakkari päälle ja jalat leväälle ja niin sitä mentiin.

    -Vettä oli satanut jo  päiviä ja ei näytä loppua tulevan, aamulla mittarissa +9 siis ulkona no ei haitanne mittään, ja kun tiesin että lähtö päässä on +28 niin tämä sopi hyvin matkustamiseen sakemanneja ei käynyt sitten yhtään sääliksi.

    -Nopein osuus oli tämä viimmeinen pätkä, lähtö klo 9,30 ja melkeen perillä klo 14 pintaan ja miksi melkeen no kun pistin tompaan osoitteeksi skandineivienskai 1, niin nykäs mut kyllä johonkin aidantaa portin eteen mutta ei vaikuttanut yhtään siltä miltä näytti viimme kerralla, toki satama näkyi ja laivat tuuttaili..perskuta no ei hätää mullahan on vasta lähtö 3 päivän päästä kyllä tässä vielä oikea osoite löydetään.

    -Tempasin olusen siinä odotellessa ja ihmetellessä missä on muut matkalaiset, ei tämä kyllä ole oikea paikka ja niin rupesin selaamaan mappiani jonne olin laittanut mielestäni kaikki yksityiskohdat eri maista ja tärkeistä paikoista, ja niin sieltähän se chek in paikka sitten löytyi koordinaatio pisteineen ja naps naps uusi osoite ja kas 5,3 km vaihtui paikka.
    No sinne sitten ja perskules täällähän olen ollut ennenkin, kyllä tuo gepsi on ihmeellinen ja nuo pisteet, metrilleen meni nyt oikein.

    -Siinä sitte ihmettelin, satama täynnä kuorma-autoja että mitäs nyt seuraavaksi , ei kun sateenvarjon alle ja käppäilemään satamaan ja kas sieltähän tuo satama konttori Sarin myymäköineen löytyi ja se finnlinesin toimisto hitto ja auki vielä, sinne sisään ja huhuilemaan että osaako tällä kukaan suomea..yksi nosti päätään ja sanoi nou, bät iglis jees..ja tuli siihen kysymään miten voin auttaa.
    No voi helvata miten tään nyt selvitän että mulla on varattu aika torstaiksi ja haluaisin aikaistaa lähtöä???

    Ei muuta kuin sillä vanhimmalla alkukantaisella kielellä jota kaikki ymmärtää eli elekielellä, näytin että tarvitsen kynää ja paperia no niitä tuli ja minä siinä kirjoitin ja samalla sanoin tönkkö enkulla että minulla on orderi 03.05 klo 00,30 lähtevään laivaan trave-hki näytti heti ymmärtävän että toi tumpelo varmaan haluaa vaihtaa aikaisemmaksi ja sanoi että tule klo 19 takaisin tähän tiskille niin silloin tulee henkilökunta paikalle samalla kirjoitti klo ajan paperille ja näytti luukkua minne tulla.

    Joten tässä nyt sitten istun ja ihmettelen kuinka äijän käy…otanpa yhden sillä aikaa kippis..aikaa tässä on 3-4 tuntia joten vaikka tirsat vetäs..

    -No niin kello on jo melkeen 19 joten käynti finnlinesin toimistolla kyselemässä aikatauluja ja mahdollisia paikkoja pääsisikö sitä vaikka laivaan, vaan kuinka ollakaan kaikki paikat täynnä voihan halvattu ajattelin ja niin minä kun olin ajatellut pääseväni laivaan, kolme päivää etuajassa . Pienen pieni harmitus kävi mielessä kun vettäkin jaksaa sataa joka ikinen päivä että mitäs nyt sitten, no Ivendorfissa on yksi leirintäalue käydäänpä sinne, kun tässä sähköä suihkua sun muuta tarvitaan niin katsotaan paikka.


    Sen verran olin hämilläni kun ilmoittauduin sisään etten esitellyt mitään korttia en acsin en adac vaan löin tinat tiskiin kun ei muu maksutapa kelvannut  kun paikallinen helga  ilmoitti mitä yhdeltä hengeltä 2 yötä maksaa sähkön kanssa 42€ käteisellä, karvasteli hiukan mutta olkoot. 

    Täytyy olla mielissän ja miettiä asiaa siten että kun tänne ylös lähdin ja valitsin reitin niin en 5€ enempää ole tiemaksuja maksanut ja tähän mennessä 20€ on mennyt leirimaksuihin, niin olkoot nyt tämä sitten siinä jatkona joten tasaa maksuja koko lailla..!

    Vaan jälki viisaana olisin saanut maata rannalla vielä kolme päivää ja nauttia kauniista maisemista sekä lempeän kuumasta ilmasta, mutta se on sitä jälkiviisautta jota on meidän suvussa riittämiin.

    -Paikka on ihan lähellä laivarantaa ja tästä polkee fillarilla pikku hansakaupunkiin joka on taas samanlainen kaunis kuin muutkin pikku kylät saksan maalla.

    -Tänään sattui pieni ihme, kun heräsin niin aurinko paistoi ja mitä pidemmälle päivä eteni niin sen lämpimämmäksi muuttui, tosin tuulinen päivä ettei toppatakki ole yhtään liikaa mutta lupaa hyvää tämä aamu.
    Niin sitten fillari kasaan ja katselemaan nähtävyyksiä, kiva kesäkaupunki kuppiloineen ja ranta kaffiloineen jotka olivat vieri vieressä pitkin rantaa toistakin kauniimpia rakennuksia ja ihmisiä istumassa kuppiloissa, vaikka ilma ei sillä hetkellä houkutellut ulkoilma kuppilaan yhtään.

    Oli jos jonkinlaista pikku kauppaa ja pulla puotia ja bratfurtsin myyntiä, no yhteen istun ja join paikallisen keppanan ja kyllä sakemanni osaa oluen panon sen sanon.
    Siinä tuli sitten yhden paikallisen kanssa juttua kuinka sateinen ja kylmä ilma täällä on, ei kuulemma ole ikinä ollut näin kylmää kesää kuin nyt on, juuri lumet sulaneet ja vettä tulee joka *tanan päivä..no sanoin hänelle että terve tuloa Suomeen siellä on hellettä, maailman kirjat kuulemma on sekaisin kun skandinaaviassa on hellettä ja täällä sataa lunta.

    Jatkuu


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #201 : 7.06.2013 kello on 12:38 »

    Tiistai 28.05-2013

    -Nyt on sitten aika siirtyä Ivendorfin leirintäalueelta rantaan muutaman kilometrin päähän stellplats paikalle ei silti ettenkö olisi viihtynyt, täällä on kaikki mitä matkalainen tarvitsee on suihkut vessat kemsan tyhjennyt pieni kauppa baari ym. ja rauhallista.

    Mutta ajattelin siirtyä vaihteeksi toiseen paikkaan ja vähän edullisempaan, on vain yksi yö edessä joten valitsin tämän jossa olin ensimmäisen yön kun pari kuukautta sitten Espanjaan lähdin, joten lopetus tässä paikassa tuntui matkan päätteeksi oikealta ratkaisulta.

    Jos nyt hintaa vertaa niin  edellisessä paikassa oli vrk 21€   ja tässä 12€ johon  ei muuta kuulu kuin paikka ..mutta menettelee kun aamulla pitää olla pihalla klo 10 niin siitä sitten hivuttaudun kohti satamaa ja jos kaupassa vielä tarvii niin sekin onnistuu onhan koko päivä aikaa.

    Satamaan  sitten päivän aikaan ja kun toimisto aukeaa klo 19 niin vielä tarkistamaan että onko siirtoni varmaan onnistunut, se tässä vielä viimmeksi jännitää. Alkuperäisen suunnitelman mukaan lähtöni olisi ollut 22 pv joten loppuun asti saa jännittää.

    No lopuksi vielä sää tiedotus kun tässä puoltoista päivää olikin jo aurinkoista niin nyt iltaa kohden sitten rupesi se normi sää pukkaamaan päälle eli vetää sataa..

    Kerkesin kumminkin tuossa päivällä tekemään semmoisen saitsingin jokilaivalla, oli sen verran kaunista että sai martruusi houkuteltua tunnin ristelylle 1€ hintaan ei paha,  tarjoilu olikin sitten oluen hinnassa 0,5 tuoppi becceria 4,6€..kun muuten kaupasta samaa lientä lähtee alle 1€ reippaasti.

    -Lomat loppuu aikanaan niin tämäkin torstai yönä kohti Vuosaarta ja kun laivamatka oli ok. niin hyvillä mielin jätän taakseni sen minkä jätin ja nautin täysinrinnoin elämästä jonka minulle suotiin. Jos jotain toisin olisin tehnyt niin vaimon mieluusti olisin mukaan ottanut..

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yksin matkaa tehneenä vajaa 7000km ja n2kk ja melkeen jo kotona, alkaa tuntua todella hyvältä ,-minä tein sen ja vieläpä yksin,- voi sitä onnentunnetta että voitin ne pelot ja lukemattomat kysymykset jota velloivat mielessäni ennen matkaa alas ja matkalla sekä matkalla ylös.. jos sitä ja jos tätä ja mitä jos…kielitaitokin on mitä on.

    -Ihmiset olivat poikkeusketta ystävällisiä ja avuliaita vaikka aina ei yhteistä kieltä ollut vaan aina saavutettiin se mitä yhdessä haluttiin ei siinä pienet tai suuret kieliopilliset virheet meinannut yhtään mitään, vaan hyvä ymmärtämisen tahto ja elekieli ne yhdessä päästiin toivottuun loppu tulokseen.

    Lopuksi ..

    -Haluan kiittää matkallani Lea ja Tapiota joiden kanssa sain yhdessä matkata hetken elämäni polulla, olitte ihania kiitos.

    -Kiitokset myös ystävälleni Jormalle ja hänen ihanalle vaimolleen Hannelelle oli yllätys tavata Fuengirolassa ja kiitos niistä hetkistä, ne säilyvät muistoissani ikuisesti pyöräillssämme pitkin ranta bulevardia ja väistellen ihmisiä , muuten Jorma taittopyörä on pelannut hyvin, sinähän sen löysit kiitos.

    -Kiitos vielä orgilaisille jotka neuvoivat minua matkalla ja ennen sitä ja vahvistivat minua matkalle lähtiessäni siinä oli seppoko..kaarina..s oleil..ja monta muuta, myös eräälle toisella palstalle kanssa, joilta sain kullanarvoisia vinkkeja sekä kannatus huutoja matkalle Espanjaan.

    -Kaikista suurin kiitos kumminkin kuuluu vaimolleni joka kannusti ja oli hengessä mukana koko matkan ajan, ilman hänen myötävaikutustaan tämä matka ei olisi koskaan toteutunut.
    On jaksanut olla mukana nämä yhteiset vuodet kohelluksistani huolimatta, siinä vasta  suomalainen sissi. ( Lähetti vielä textarin..siinä teit sen)

    PS: Mielenkiinnolla jään katsomaan mitä koheltajia jälkikasvusta tulee?

    "Kauheeta"... nyt on jo vanhimmalla tyttärellä kiikarissa marokkolainen kamelikuski…!!

    LMC-99

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #202 : 7.06.2013 kello on 16:09 »
    Hah haa ja kiitos kivasta matkakertomuksestas i. Tiesin että kaikki sujuu hyvin ja hyvä että menit tutulla autolla! Thumb Thumb Thumb

    Paljonko sulla paloi rahaa koko reissuun kaikenkaikkiaan vai oletko yhtään räknäillyt?!

    Mutta hienoa että sait suoritettua matkasi kunniakkaasti eikä mitään kommervenkkiä tapahtunut!

    Hyvää kesänjatkoa! :D                       t migel

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #203 : 7.06.2013 kello on 16:29 »

    Paljonko sulla paloi rahaa koko reissuun kaikenkaikkiaan vai oletko yhtään räknäillyt?!

    Hyvää kesänjatkoa! :D                       t migel

    Juu totta kai olen tarkkana karavaanarina pitänyt kirjaa ja eritellyt menoerät.. jos teille sopii niin laitan tähän yhteenvedon, jos kysymyksiä tulee eri menoeristä niin voin ne sitten selventää.

    Leirimaksut: 659,53
    Laivamatka edes takas :746€
    Nafta 901,51€
    Tie maksut yht. n 90€
    Ruokaan juomaan ja muihin käteis menoihin: 506,15€
    Muu :  356€

    Yhteensä 3712,19 / 61 pv = 60,85€ päivää kohden paloi €uroja..ja hauskaa oli koko rahan edestä.

    EDIT:
    Unohtui nuo km laittaa joten ajopäiväkirjan hain autosta ja laskin notta siinä 7000 km pihasta pihaan aika tarkkaan tuli.

    Kulutuksen ollessa 11L 100 km 

    « Viimeksi muokattu: 7.06.2013 kello on 16:59 »

  • Vieras
  • Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #204 : 7.06.2013 kello on 16:50 »
    Juu totta kai olen tarkkana karavaanarina pitänyt kirjaa ja eritellyt menoerät.. jos teille sopii niin laitan tähän yhteenvedon

    Erittäin mielenkiintoinen yhteenveto,  Thumb sulle kun ensimmäisenä ORG:laisena ilmoitat reissun kokonaiskustannukse t kaikkien tietoon, mutta paljonko niitä kilometrejä tuli kaikkiaan ?

    Omia kustannuksia kun katselen nyt niin viime vuonna kotimaassa meni kaikkiaan rahaa reissuihin (Tuuri, Ähtäri, Hietasaari, Ranua, Visulahti, Tykkimäki, Särkänniemi, Yyteri, Wasalandia - kierroksella) 2870 €uroa ja kilometrejä tuli viime vuonna 6500 km.

    Me kun ei olla ulkomailla vielä käyty niin näköjään sitä tuolla samalla rahalla kävisi vähän kauempanakin.  ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 6.12.2023 kello on 22:31
    • Koiria ja reissaajia
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #205 : 7.06.2013 kello on 22:36 »
    Kiitos. Mielenkiintoinen juttu ja kiva olla "virtuaalimatkalla" tai hengessä mukana kuten sanovat. Itselle kun harrastus on uusi on jokainen matka -vedä henkeä, rohkene-kyllä sinä selviät -luettelen peilin edessä. Sinun huima matka antaa uskoa- asiat selviää vaikka ei kielitaitoa ja koemusta paljon olisikaan.  :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.10.2020 kello on 23:25
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #206 : 16.06.2013 kello on 15:03 »
    Oikein mukava ja eläväinen reissuraportti matkasta! kiitos viihdyttävästä kertomuksesta omastakin puolesta.
    Kauhia reissukuume iski päälle.   :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
    • Kulkija
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #207 : 16.06.2013 kello on 15:18 »
    Keveellä budjetilla onnistuit, ja ilmeisesti vähin tuliaisin.

    Lapsiperheellä menisi helposti pari tonttua enemmän näin äkkiä arvioiden.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #208 : 16.06.2013 kello on 16:11 »
    kyllä olikin mukaansa tempaava matka
    kiitos siittä  Thumb
    ihan oli, kuin olisin istunut vierelläsi
    koko matkan ajan
    hyvä kertomus kaikkiaan  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Espanjaan keväällä!
    « Vastaus #209 : 16.06.2013 kello on 20:04 »
    Keveellä budjetilla onnistuit, ja ilmeisesti vähin tuliaisin.

    Lapsiperheellä menisi helposti pari tonttua enemmän näin äkkiä arvioiden.

    Alanille tuolle viinin erikoisasiantuntija lle ja jalonjuoman maistajalle sanon että tuli ostettua tuliaisia..Lidistä.
    Siis viinit lähtee 1€ litrasta  paremmat vähän enemmän, kyytiin otin myös Brändyä 37% 1L 5,99€ muutama loota, siinä olisi ollut isolla takatallilla käyttöä, muuten dukatossa oli ahdasta tuliaisten suhteen.  ^-^