rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Silinteri ja Rukkaset  (Luettu 1435 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:33
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Silinteri ja Rukkaset
« : 26.01.2013 kello on 11:04 »
Kyllä Suomessa menee huonosti.

Ahvenanmaalla ollaan huolissaan 0.45 %:n osuudesta Suomen kokonaisverotuoton maksusta saariwaltakuntaan.  Epäilevät kertyykö, lähetetäänkö rahat, viekö "telakkamöhlingit" rahat sivu suun.
Ovat kauhuissaan sitä mieltä, että oma budjetti menee uusiksi ja joudutaan keräämään lisää rahaa vajeen täyttämiseksi kansalta.  No, toisaalta sopimukset ovat sopimuksia ja suut suppuun, slantar vaan matkaan.

Yleinen käsitys on, että Ahvenanmaa elää mannersuomalaisten kustannuksella.
No, se on väärinkäsitys.  Saarivaltakunnassa maksetaan itse kaikki se, mikä laitetaan emomaata enemmän vaikkapa sosiaalisiin palveluihin.

Tästä taas viriää keskustelu, että ahvenanmaaalaiset voisivat kantaa veronsa itselleen, tulojensa maksimoimiseksi.
Siis olisi sekin rikka pois Suomen valtion tuloista ja näin ote maakunnasta kirpoaisi kauemmas, saarivaltakunta astuisi lähemmäs omillaan oloa.  Vai Ruotsia?

No, totuus on kuitenkin se, että Ahvenanmaan talous kasvaa rivakammin kuin Suomen ja antaa näin pontta em. ajattelulle.
Ei siis lainkaan kummeksuttavaa, että keskustelu velloo tällä suunnalla, enemmänkin perusteltua.




  • Vieras
  • Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #1 : 26.01.2013 kello on 11:08 »
    Tuo on sitä politikointia josta on selkeä käsitys täällä, jokaisella perussuomalaisella (en puhu Soinin porukasta) on vankka käsitys tuosta Ahvenanmaasta ja hurreista, sehän tiedetään jo etukäteen.

    Siellä blogissa tuota voinee jatkaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:33
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #2 : 26.01.2013 kello on 11:15 »
    Ihaa, missä kohdin kirjoituksessani on politikointia?  Tai edes politiikkaa.

  • Vieras
  • Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #3 : 26.01.2013 kello on 11:54 »
    No ehkä mä luin sitten rivien välistä, mä teen sitä aika usein.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:33
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #4 : 26.01.2013 kello on 12:00 »
     ;D Thumb !

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #5 : 26.01.2013 kello on 12:18 »
    No ehkä mä luin sitten rivien välistä, mä teen sitä aika usein.  ;D

    Jokainen kun kattelee omat rivien välinsä ennenkuin lähettää, niin hyvä on. Mikäs viesti se tästäkin ketjusta oli politiikkaa tehdä, juurikin puoluepolitiikkaa.

    Vaan mitäs vähistä, ei tässä Ahvenanmaan pitäisi foorumia mullistaa. Hyvä reissukohde, mitähän tuonne maksaa nykyään lauttaliput...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:07
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #6 : 26.01.2013 kello on 13:46 »
    Vaan mitäs vähistä, ei tässä Ahvenanmaan pitäisi foorumia mullistaa. Hyvä reissukohde, mitähän tuonne maksaa nykyään lauttaliput...

    Eiks sinne pääse vieläkin saaristolautoilla ilman rahaa? ;D Ei vaan, siellä on niin paljon punkkeja, ettei sinne enää oikein voi mennä...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #7 : 26.01.2013 kello on 13:47 »
    Kaikki tollaset erikoisalueet joutas lakkauttamaan edes EU-alueelta. Niin Ahvenanmaan, Man-saaret, Jerseyn jne jne. Turhaaa vänkäystä ja veronkiertoa vaan aiheuttavat.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #8 : 26.01.2013 kello on 13:51 »
    Kyllä Leikkisuomalaisten, eli Ruotsin ahvenanmaalaisten passoo. Sieltä tulee nyt helekutin hyviä omenoita kauppoihin, minäkin syönyt jo monta kiloa.  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #9 : 26.01.2013 kello on 13:55 »
    Kyllä Leikkisuomalaisten, eli Ruotsin ahvenanmaalaisten passoo. Sieltä tulee nyt helekutin hyviä omenoita kauppoihin, minäkin syönyt jo monta kiloa.  ;)
      Pieniä ja koviahan nuo ovat !!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:32
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #10 : 26.01.2013 kello on 14:03 »
      Pieniä ja koviahan nuo ovat !!!

    Mitähän ne Perho-Ukolle on myyneet. Just söin viimmeisen, suun myötäinen oli. Emäntä niitä on ostanut, kun sen työpaikan talossa on K-kauppa (lue kulakki kauppa). Minä käyn vain Liiterissä ja Puuilossa.  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Silinteri ja Rukkaset
    « Vastaus #11 : 26.01.2013 kello on 14:13 »
    Mitähän ne Perho-Ukolle on myyneet. Just söin viimmeisen, suun myötäinen oli. Emäntä niitä on ostanut, kun sen työpaikan talossa on K-kauppa (lue kulakki kauppa). Minä käyn vain Liiterissä ja Puuilossa.  :D
      No..Sellaisia tomaatin kokoisia !!