Kyllä kai se turvallisinta olisi hankkia kaikki
ympäriinsä uudet. Vararengas on vain tilapäiskäyttöön.
Suosittelen uusien hankintaa.
ympäriinsä uudet. Vararengas on vain tilapäiskäyttöön.
Suosittelen uusien hankintaa.
|
Kyllä kai se turvallisinta olisi hankkia kaikki
ympäriinsä uudet. Vararengas on vain tilapäiskäyttöön. Suosittelen uusien hankintaa. Uuvet maksaa Contin Camperina 680 egee, syksyn tiukka hinta, Rengasmarket ketjun liikkeestä.
http://www.nokianrenkaat.fi/usein_kysyttya, renkaiden iästä ym:sta tietoo . . . 2003 vuoden rengasta en käyttäisi enää edes varakenkaana. On se kumi jo sen verran kovettunutta, että halkeaa kyljestä uskomattoman helposti. Ei muuta kuin mars rengasliikkeeseen ja kauppoja hieromaan.
![]() 10 vuotta on siinä iässä, ettei vielä pitäisi iän takia olla ongelmia ja pintaakin noissa on.
Itse poistin henkilöauton renkaat joista 2 oli vuodelta 1995 ja 2 vuodelta 2000, pintaa ehkä lain vaatima, mutta kosteuspitoa noissa ei ollut ollenkaan ja tyttärelle en voisi autoa lainata nuo alla. Varmuuden vuoksi otin nuo pois vanteilta kun vaihdoin talvirenkaisiin, ettei ne vahingossa joutuisi alle taas. Itsellä kun on useita museo- ja harrasteautoja, niin ei niihin kyllä voi ruveta uusia renkaita osteleen jatkuvasti. Suurimmalla osalla ei tule kilometrejä ollenkaan vuoden mittaan, joten tuntuu järjettömältä tuhlaukselta vaihtaa renkaita esim. 10 vuoden välein. Käyttöautoissa toki pitääkin päivittää renkaita.
10 vuotta on siinä iässä, ettei vielä pitäisi iän takia olla ongelmia ja pintaakin noissa on. Kivikoviahan noista ensin tulee ja huutavat, kun lähtee asvaltilta sateella. (juu, etuvetosella) Miten käynee, kun näkyy Micheliini kestävän kuin ennenwanhaan, kun X pyöri Sätkän alla yli 100kkm... Tuota XC Camping rengasta ei taida olla edes enää saatavilla.
Paras renkaista varalle ja vararengaskin vaihtoon. Talvella uudet kesäkiekot saa halvemmalla, tai sitten keskikesällä, ei vaihtoruletin ollessa kiivaimmillaan. Itsellä kun on useita museo- ja harrasteautoja, niin ei niihin kyllä voi ruveta uusia renkaita osteleen jatkuvasti. Suurimmalla osalla ei tule kilometrejä ollenkaan vuoden mittaan, joten tuntuu järjettömältä tuhlaukselta vaihtaa renkaita esim. 10 vuoden välein. Käyttöautoissa toki pitääkin päivittää renkaita.Mulla oli moottoripyörässä vielä 2000 luvulla alkuperäiset gummit alla. Pyörä on vuodelta-48. Joskus 2005 paikkeilla vaihdettiin vasta uudet. Wanhat Englebertit ovat yhä tallessa hyvässä kunnossa. Pitäisi laittaa seinälle muistoksi. Eikös Saksassa tai jossain valvottu noita renkaiden vuosikertaakin? Mulla oli moottoripyörässä vielä 2000 luvulla alkuperäiset gummit alla. Pyörä on vuodelta-48. Joskus 2005 paikkeilla vaihdettiin vasta uudet. Wanhat Englebertit ovat yhä tallessa hyvässä kunnossa. Pitäisi laittaa seinälle muistoksi. Saksassa ja Hollannissa ainakin valvotaan ja suomessakin. Ainakin minulla oli Alfan katsastuspaperissa maininta noista renkaista, tai niitten iästä huomautus. Tämä ei kuitenkaan tulluut otteeseen vaan pelkästään pöytäkirjaan. Saksassa ja Hollannissa ainakin valvotaan ja suomessakin. Ainakin minulla oli Alfan katsastuspaperissa maininta noista renkaista, tai niitten iästä huomautus. Tämä ei kuitenkaan tulluut otteeseen vaan pelkästään pöytäkirjaan. Appiukko meni syksyllä katsastamaan -88 mallin Nissaniaan jossa oli alkuperäiset renkaat, mutta inssi hylkäsi, kun oli niin vanhat renkaat..... kai niissäkin sitten on joku raja sanottu??? Mulla oli moottoripyörässä vielä 2000 luvulla alkuperäiset gummit alla. Pyörä on vuodelta-48. Joskus 2005 paikkeilla vaihdettiin vasta uudet. Wanhat Englebertit ovat yhä tallessa hyvässä kunnossa. Pitäisi laittaa seinälle muistoksi. Itsellä vanhimmat renkaat on -65 mallin Ramblerissa johon hommasin valkosivu "rättirenkaat" kun autolle tuli ikää silloin vaadittu 25 vuotta ja sen sai museokatsastaa. Vanteet tulikin jo tuossa toisen saitin kautta hommattua, joten rengaskaupoille huomenna, Niissäkin säästäis vajaan satasen jos tilais netin kautta, taidan kumminkin tilata paikalliselta niin tulee kate jäämään kotisuomen markkinoille.
taidan kumminkin tilata paikalliselta niin tulee kate jäämään kotisuomen markkinoille. Mitäpä tähän nykyisen nettiaikakauden aikana muuta voi kuin
Vanteet tulikin jo tuossa toisen saitin kautta hommattua, joten rengaskaupoille huomenna, Niissäkin säästäis vajaan satasen jos tilais netin kautta, taidan kumminkin tilata paikalliselta niin tulee kate jäämään kotisuomen markkinoille. Ei kai tuo säästö hukkuisi rengas työhön? |