Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Fiat tai/vai Iveco
88k5:
Ken se on matala-alustaisella reissannut, se tietää - muut mutuilee :laugh:
Ainakaan mulla ei edes 2.3 m peräylitys ole ollut se herkin paikka, vaan pitkä akseliväli (4.3m) ja pieni maavara.
Edellinen oli korkea-alustainen, joten tiedän mistä luovuin ja mitä sain tilalle..
Huoltoja (alustassa) ei tartte tehdä kuin kerran vuodessa, silloinkin voi ajaa rampille/korotukselle kotipihassa. Sen sijaan ajamiseen maanteillä se on hankittu, sitähän ne käyttöpäivät ovat - itse arvostan ajettavuutta, jousitusta, hiljaisuutta, tukevuutta, suuntavakautta jne.. maavara tulee aika perällä. Toiset tykkää toisin - olkoon niin Thumb
Mautoilija:
Pakukeulaisen kanssa ei ongelmia maavarasta. Niin jyrkkään mäkeen en mene että takaylityksen maavara olisi ongelma. Eihän tuolla siitä mäestä pääsisikään. Maastoajoneuvot erikseen.
Korkean alustan hyödyt on pois maantieajettavuudes sa. Ja, kuten mainittu, huoltohomman voi tehdä kiilojen päältä. 15 cm lisää tilaa.
Kiilojen tuottama korkeus kannattaa varmistaa vaikka pukeilla. On kuolemantapaus kun kiilat (ajorampit) luiskahtaneet pois.
--- Lainaus ---Poliisin mukaan noin 70-vuotias mies oli auton korjaamisen ajaksi asentanut ajorampit auton eturenkaiden alle. Poliisi olettaa, että ajorampit olivat luisuneet peilijäässä olevalla tiellä renkaiden alta, jolloin mies oli jäänyt auton alle puristuksiin.
--- Lainaus päättyy ---
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000010969033.html
shamr0ck:
Itse taas harkitsin retkiautoa, se olis riittänyt mulle aivan täysin mutta tietäen Ducaton ruosteongelmat, se harkinta kesti. Onneksi :D Sitten tuli vastaan tämä. Retkiksen koko mutta silti matkailuauto. Ja takana se AL-KO:n runko ja niin leveä akseli kuin tähän koppaan vaan sopii. Ja tosiaan, näinkin pienessä se 2.8 idtd.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: shamr0ck - 10.02.2025 kello on 16:49 ---Itse taas harkitsin retkiautoa, se olis riittänyt mulle aivan täysin mutta tietäen Ducaton ruosteongelmat, se harkinta kesti. Onneksi :D Sitten tuli vastaan tämä. Retkiksen koko mutta silti matkailuauto. Ja takana se AL-KO:n runko ja niin leveä akseli kuin tähän koppaan vaan sopii. Ja tosiaan, näinkin pienessä se 2.8 idtd.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Kerro tarkemmin Ducaton ruosteongelmista. Maaliongelmia on ollut.
Mersunruskea tiedetään.
Ducato näytti kuitenkin kelvanneen.
shamr0ck:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 10.02.2025 kello on 17:13 ---Kerro tarkemmin Ducaton ruosteongelmista. Maaliongelmia on ollut.
Mersunruskea tiedetään.
Ducato näytti kuitenkin kelvanneen.
--- Lainaus päättyy ---
Pakettiautoissa on pohjassa ongelmia ihan riittämiin. Toki pohdin kyllä sitäkin, että mahtaisko retkeilyauton valmistajat itse panostaa tuohon suojaamiseen paremmin. Mutta helmoista, runkopalkeista on kyllä saanut lukea tarinaa. Eikä tuo hitsaaminen oikein huvita. Ja nyt puhutaan siis sen ikäisistä autoista, jotka tähän duunarin budjettiin sopii, kuten tuo kuvan auto.
Eli tarkoitan nimenomaan niitä peltikuorisia, pakun koriin tehtyjä retkeilyautoja. Isän '96 Fendt Ducaton kynnyskoteloista meinasivat huomauttaa katsastuksessa, sanoin sitten inssille että kun tämähän on rungollinen auto. Hetken katseli ja totesi että no, niinpäs onkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta