rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ajattelemisen aihetta itse kullekkin...  (Luettu 7650 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
Vs: Ajattelemisen aihetta itse kullekkin...
« Vastaus #15 : 21.03.2016 kello on 21:39 »
Heitänpä tohon rasismiin toisenlaisen kuvakortin.Ihan eletystä elämästä pikkusessa teollisuuskylässä.
Asuimme  Uudellamaalla, elettiin 70-lukua ja pressa oli Kekkonen. Isäni työskenteli ammattimiehenä yrityksessä mihin tuli töihin myös insinööriksi opiskellut "tummaihoinen"kaukaa etelästä. Tämä uusi mies teki tavallisia duunarihommia, ei ollut kenenkään pomo eikä halunnut olla. Ihan niitä perus miesten töitä paiski kuin eläin. Kuumana kesäpäivänä isäni näki tämän miehen rehkimässä ja meni hänen luo. Ei Lapin kasvattina osannut halaastua sanaa mitään ulkomaan kieltä oikein.Kuitenkin jollain ilveellä sai kutsuttua tämän kaverin sitten meille kanssaan saunomaan. Tuli sitten ilta kello kuusi ja minä lämmitin saunan isän toiveesta. Ja sinne ne äijät meni. Helvetillistä löylyä ja vihtomista ja sitten ovi aukesi ja tuli isä ulos ensin. Punasena kuin rapu. Tumma äijä paukutti vihtaa vielä puoli tuntia tuosta kuin belsebuubi ja tuli sitten ulos ja sanoi "huva sauna".Ja naamasta paistoi valkoinen hammasrivi.
 Siinä ne sitten istu pihakiikussa ja joivat ja söivät grillimakkaraa. Musta ja valakonen.Työmiehiä molemmat. Aluksi ihan hiljaa. Kattelivat vaan.Fiilistelivät.
Isä opetti sitten suomalaisia sanoja ja kaveri oman maansa. "Viittomalla" tuli selväksi että vaimokin on ja lapsia. Aurinko laski ja tiiligrillistä nousi pikku kipunaa. Vieras lähti.. Isä sanoi: "Oli se vaan helvetin kova poika saunomaan.Kutsun toistekki, sano emäntä mitä hyvään". Niin hauskaa oli.

Kaikki ei ole rasisteja. Suurin osa meistä on loppupeleissä ihmisiä. Mutta yksi on selviö. Suomalainen ei usko mitään ennen kuin näkee ja kokee.
Eikä se väri lähde vaikka kuinka vihtois ja vamputtaas.Kun sillä värillä ei mitään merkitystä. Vaan sillä mitä on korvien välissä ja sydämmessä, sillä vain on merkitystä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #16 : 21.03.2016 kello on 21:44 »
Vanha ystäväni on ollut pitkään aviossa aasialaista alkuperää olevan puolisonsa kanssa. Molemmat ovat eläneet aikuisikänsä eräässä Euroopan maassa, joten kulttuurierot ovat heillä keskenään vähissä ja avioliitto toimii. Ongelma on tuon puolison äiti, joka oli esimerkiksi nähdessään ensimmäisen lapsenlapsensa todennut: "eihän tuo ole ollenkaan meidän näköinen".

Rasismi on universaali ilmiö ja voi kohdistua myös vaaleaan suomalaiseen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #17 : 21.03.2016 kello on 22:13 »
Onko rasismi paapomisen vastamuoto.  ::)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:09
« Vastaus #18 : 21.03.2016 kello on 22:25 »
nyt en oikein ymmärtänyt. saisiko tarkennusta tähän ajatukseen?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 17:18
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
« Vastaus #19 : 21.03.2016 kello on 23:16 »
Eikä se väri lähde vaikka kuinka vihtois ja vamputtaas.Kun sillä värillä ei mitään merkitystä. Vaan sillä mitä on korvien välissä ja sydämmessä, sillä vain on merkitystä.

Hyvä oli kertomus. Puit sanoiksi oleellisen. Hienoa ja kiitos siitä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #20 : 21.03.2016 kello on 23:31 »

[/quote]

Rasismi on rikos, ja siksi sinunkin puheisiin on syytä puuttua.
Ennakkoluulo on eriasia, niitä meillä on kaikilla, se pitää meidät hengissä. Pöljemmät vaan levittelee ennakkoluulonsa muidenkin nähtäville. Vanhat ja viisaat osaa hävetä omia pelkojaan.

Erinomainen Jus66sin tarina ja lopputoteamus.

Ja Hollannista löytyy myös yksi euroopan moni kulttuurisimmista kaupungeista, Rotterdam.
Ja Hollannista löytyy myös yksi euroopan rasistimmista kaupungeista, Rotterdam.
Ja lisäksi kokomaassa on hyvin voimakas rasistinen puolue jonka rinnalla tämä
Suomalainen Halla- aro on pyhäkoulupoika. Uma ei oikein tunne hollantilaista yhteiskuntaa
kun hän elää viherpuna hippien ympäröimänä.

Melkoinen loikka, kun rasistimummojen ja mummonsa myyjien kynsistä hyppää viherpuna hippien keskelle. :D

Eipä kai Umayya tai kukaan muukaan suomalainen kovin syvää analyysiä tee parissa vuodessa vieraasta maasta, vertailua tietysti voi tehdä ja havaintoja omista ympuröistään.
Minulle tarinan ydin olin siinä, miten suomalaiset arvot tarttuu aivan eri kulttuurin ihmisiin. Arvostaa omaa tilaa, aikaa ja rauhaa.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016 kello on 00:09 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
  • Oululainen terwaporwari
« Vastaus #21 : 22.03.2016 kello on 07:23 »
Hyvä oli kertomus. Puit sanoiksi oleellisen. Hienoa ja kiitos siitä.
Kyllä,itse olen joutunut ajatuksieni kanssa menemään peilin eteen.En ole ollut rasisti ainakaan "syvästi",mutta monenlaista ennakkoluuloa on ollut.
Kun tyttäreni avioitui Turkkilaisen miehen kanssa,olin kyllä aivan hiilenä.No,uudet kokemukset ja keskustelut tankeroenglannilla uuden vävyn kanssa on avanneet silmiäni ja muokanneet ajatusmaailmaani.Hä n on kurditaustainen,ja kotimaassa tämä yksi herra muiluttaa heitä minkä ehtii,aiheesta tai ilman.
Olemme kumpikin todenneet olevamme rauhaa rakastavia ihmisiä,olkoon uskonto,väri tai kieli mitä tahansa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:10
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #22 : 22.03.2016 kello on 08:58 »
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001142779.html

No onhan tuo tättärällää tavallaan oikeassa, tässä menee uskonnolliset puurot ja vellit sulassa sovussa sekaisin. Mutta mitä väliä? Ketä ihmettä se muka haittaa jos uskonnon X edustaja harjoittaa uskonnon Y rituaaleja ja erityisesti kun kyseessä on lapset jotka eivät noista uskonnon jutuista vielä muutenkaan tajua, kukaan ole kyennyt heitä vielä ideologioillaan niin perusteellisesti aivopesemään. Ehkä näillä sekoituksilla syntyy jotain uutta, jotain entistä parempaa. Miksi ylipäätään ihmisiä pitää lokeroida oli sen jaottelun perusteena sitten uskonto, ihonväri, puolue, what ever ???

Sitäpaitsi eikös tuo pääsiäistouhu ja virpominen ole alunperin ortodoksinen juttu, mutta kuitenkin tätä "rituaalia" harjoittavista lapsista suurin osa lienee ev.lut. Miksei kukaan nosta tästä vastaavaa uskonnollista älämölöä :laugh:

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.07.2022 kello on 11:42
    • www.nieppi.net
« Vastaus #23 : 22.03.2016 kello on 09:00 »

Sitäpaitsi eikös tuo pääsiäistouhu ja virpominen ole alunperin ortodoksinen juttu, mutta kuitenkin tätä "rituaalia" harjoittavista lapsista suurin osa lienee ev.lut. Miksei kukaan nosta tästä vastaavaa uskonnollista älämölöä :laugh:
Tuossa on vinha perä!
Ehkäpä tässäkin asiassa on värillä väliä?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #24 : 22.03.2016 kello on 09:08 »

Se on ekumeniaa.  Thumb
Eihän kukaan nosta älämölöä, kun kaikki ovat esim. pääsiäisenä pois töistä. Vaikka eivät oikein tiedä miksi pääsiäistä vietetään. Pääsiäinen ja joulu, ja moni muu on kristittyjen juhla. Vappua viettäköön kaikki täysin rinnoin (päin), sen kristillisyyttä täytyy kaukaa hakea.  ::)
Mutta alkuperäiseen aiheeseen. Lapset pitää jättää rauhaan, meidän kaikkien suojelukseen ja todelliseen paapomiseen, ihonväristä ja taustasta huolimatta.  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #25 : 22.03.2016 kello on 09:16 »
?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa

• Kaikkien Kaveri
« Vastaus #27 : 22.03.2016 kello on 09:26 »
Vanha ystäväni on ollut pitkään aviossa aasialaista alkuperää olevan puolisonsa kanssa. Molemmat ovat eläneet aikuisikänsä eräässä Euroopan maassa, joten kulttuurierot ovat heillä keskenään vähissä ja avioliitto toimii. Ongelma on tuon puolison äiti, joka oli esimerkiksi nähdessään ensimmäisen lapsenlapsensa todennut: "eihän tuo ole ollenkaan meidän näköinen".

Rasismi on universaali ilmiö ja voi kohdistua myös vaaleaan suomalaiseen.

Juu. Pakko sanoa että yleensä harmittaa silloin hieman, kun kuulee olevansa rasisti, vaikka itse asialla ei olisi rasismin kanssa mitään tekemistä. Mutta minkäs teet. Kun ei voi kaikkia aina miellyttää.  ::)

• Kaikkien Kaveri
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016 kello on 09:43 »

• Vieras
  • Vs: Ajattelemisen aihetta itse kullekkin...
    « Vastaus #29 : 22.03.2016 kello on 11:11 »
    Ihmisen pahin vihollinern on ihminen itse! Vihollisen pahin vihollinen on vihollinen itse!