Nyt Nokia C6 ja on siinä välissä ollut monta kännykkää. 2 vuotta nuo näyttää kestävän. Vanhemmat mallit kyllä kesti kauemmin.
Ja hinnat pudonnut kymmenes osaan.
|
Nyt Nokia C6 ja on siinä välissä ollut monta kännykkää. 2 vuotta nuo näyttää kestävän. Vanhemmat mallit kyllä kesti kauemmin. Ja hinnat pudonnut kymmenes osaan. Ensimmäinen känny oli Mobira Cityman autotelineellä. Eka puhelin oli Mobira 450, helkkarin iso loota. Auton peräkönttiin laitettiin kiinni yksikkö. Maksoi silloin vuoden käytettynä 12500 Mk. Ja vielä ilman akkua. On muuten laite vieläkin kotona odottamassa uutta elämää. Tuo vuosi oli muistaakseni ensimmäinen GSM vuosi, siihen aikaan ei kuuluvuus ollut vielä kaksinen, katkoi puhelun rakennusten sisällä. edit: Dorotea, meinaatko että tuo Mobira toimii vielä, tuota akkua vähän epäilen jotta ottaako enää virtaa, vanha VHS-kamera toimisi muuten mutta kun se akku ei ota enää virtaa, löytynneekö noita akkuja enää. Tuo onkin ainoa oma puhelin jonka olen koskaan omistanut ![]() Ensimmäinen oma oli tällainen Mobira ja on vieläkin tallessa. Hankittiin vuonna 1990 muistaakseni. Sen jälkeen on ollut lukematon määrä omia ja työnantajan puhelimia, enimmäkseen Nokian valmistamia. Tällähetkellä käytössä HTC Desiree ja se on hyvä, ainoa moittimisen paikka löytyy akusta joka tarvitsee latausta noin kerran vuorokaudessa.Cityman 510 näemmä. oli pienimpiä täysikokoisia aikanaan http://www.retrofones.com/nokia-mobira-cityman-me51-sale-p-187.html .Ostin sen henkiseksi turvaksi kun kolusin pitkin metsiä marjojen perässä yksin,eli siltä varalta jos vaikka kompuroin jalkani poikki .Nykyinen puhelin Nokian C5 malli,kokeilin Samsungin Galaxya mutta kosketusnäyttö ei ollut mun juttu.Tanskalainen Alcatel oli mun eka, mahtaakohan koko merkkiä enään olla olemassa???On se mutta mulla on semmonen luulo, ettei enää euroopan markkinoilla pyöri Eka matkapuhelin omalla liittymällä oli -91 talkmanin kuoriin rakennettu Actionman-verkon protopuhelin. Sillä mentiin monta vuotta myös kotikäytössä, kun oli sisään raahattavaa mallia. Lankaosake meillä on tainnut olla -95 vuodesta ja se pidetään loppuun asti - PPO:n osuudesta ei kannata luopua ![]() Eka oma känny oli Nokan 101 NMT900 joskus 90-luvun puolivälissä ja melkeen heti sen hommaamisen jälkeen sain ekan työpuhelimen Nokia 2110i:n. Työkoneina oli sen jälkeen Nokian 6110, 9110, 9210, 9210i * 2, 9300i ja E71. Nyt on taas omassa omistuksessa oleva känny E5 (toinen oma), mutta puhelut ja datansiirron maksaa edelleen työnantaja. toimivat vieläkin moitteetta. |