rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Akkujen toiminta  (Luettu 13686 kertaa)

• Vieras
  • Akkujen toiminta
    « : 4.12.2012 kello on 19:03 »
    OT
    Exiden akut on valitettavasti olleet huonoimmat akut mitä minulla on ollut Thumbd Muutama henkilöauton akku, sähköperämoottoriss a vapaa-ajan akku ja perävaunussa vapaa-ajan akku lämppäriä varten. Kaikkia pidin ja latasin asianmukaisesti mutta jokaisen ikä kovasti lyhyt ja kärryssä ollut vapaa-ajan akku poksahti älylaturilla ladatessa . Oli onneksi "kotelossaan" eikä kelkka ei ollut kärryssä :-D Joo, voihan sitä akku poksahtaa monestakin syystä mutta omat ja parin kaverin kokemukset Exidestä ei kyllä rohkaise ostamaan enää yhtään.

Varta, Bosch ja pari "halppis"akkua on kestänyt huomattavasti paremmin. Eivät ehkä anna niin paljoa kylmäkäynnistysvirt aa mutta antavat riittävästi kuitenkin ja muutaman vuoden pidempään LOL Huono noista akuista on etukäteen tietää mikä tulee kestämään ja kun vielä nimi kyljessä voi olla ties mitä vaikka itse murikka pysyy samana niin vertaapa noita sitten :)

Mutta yhtään Exideä en enää osta ennenkuin asia minulle toisin todistetaan tai ilmaiseksi testikäyttöön annetaan

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
    Vs: Akkujen toiminta
    « Vastaus #1 : 4.12.2012 kello on 19:32 »
    Mulla on kans huonoja kokemuksia kolmesta exiden akusta.  Eivät kestäneet autossa kuin 3v per akku. 

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
    • Strömma Kemiönsaari
    « Vastaus #2 : 4.12.2012 kello on 19:38 »
    Just kaivoin exiden akun marsusta ulos ja aivan lopussa! N.3 v vanha ja olikos se nyt 88amh, sökö mikä sökö

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
    • Lempäälä
    « Vastaus #3 : 4.12.2012 kello on 19:55 »
    Ainoastaan Salama on mulla kestänyt 10 v.--- Niitä ei taida saada enää rahallakaan?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #4 : 4.12.2012 kello on 20:02 »
    Minullakin Yksi 100Ah Exide hajosi vuodessa. Katkos jossakin sisällä. Takuuseen antoivat uuden.  :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #5 : 4.12.2012 kello on 20:24 »
    Mielenkiintoista.
    Minulla on 100 ah Exiden vapaa-ajan akku hupiakuuna ja se täytti 3v viime viikolla, toiminnan se lopetti jo syksystä niin, ettei yhtä yötä pysty puskassa olemaan normikulutuksella

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.10.2024 kello on 22:29
    • häme
    « Vastaus #6 : 4.12.2012 kello on 20:37 »
    Mullakin meni Mondeossa tasan vuodessa Exide Premium (vai mikä lie paras malli) sököksi.
    Takuuseen tuli uusi, mutta enään en Exideä osta.
    Mielummmin vaikka ding dong kiinalainen, varmasti toimii yhtä hyvin ja paremminkin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
    « Vastaus #7 : 4.12.2012 kello on 21:21 »
    Minulla on veneessä 2 Motonetistä ostettua akkua, oliskohan ne Sznajder-merkkisiä, koskaan ei mitkään akut ole pitänyt jännitteitään niin hyvin talven aikana.

• LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
    « Vastaus #8 : 4.12.2012 kello on 21:30 »
    Exide akuista irtoaa napakenkä levyistä. Thumbd

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
    « Vastaus #9 : 5.12.2012 kello on 12:29 »
    Minulla on veneessä 2 Motonetistä ostettua akkua, oliskohan ne Sznajder-merkkisiä, koskaan ei mitkään akut ole pitänyt jännitteitään niin hyvin talven aikana.
    ZAP-Sznajdereilla menty monta vuotta vaunussa ja autoissa. Webastolla varustetuissa autoissa jaksavat pari vuotta, mutta sen jälkeen olen aina siirtänyt ne johonkin Webastottomaan autoon, joissa ovat menneet vielä 4-5 vuotta.  8)

• LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
    « Vastaus #10 : 5.12.2012 kello on 18:48 »
    ZAP-Sznajdereilla menty monta vuotta vaunussa ja autoissa. Webastolla varustetuissa autoissa jaksavat pari vuotta, mutta sen jälkeen olen aina siirtänyt ne johonkin Webastottomaan autoon, joissa ovat menneet vielä 4-5 vuotta.  8)

Tarkenna tuota Vebastojuttua. Onko paikalla lämmittämiseen käytetty Vebasto vai ajonaikaiseen lämmittämiseen?

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
    « Vastaus #11 : 5.12.2012 kello on 22:42 »
    Tarkenna tuota Vebastojuttua. Onko paikalla lämmittämiseen käytetty Vebasto vai ajonaikaiseen lämmittämiseen?
    Ihan henkilö- tai pakettiautossa oleva Webasto, jota voi käyttää sekä esilämmitykseen että ajonaikaiseen lämmitykseen. Jälkimmäistä tosin ei bensa-autoissa ole vielä tarvinnut tehdä...

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
    « Vastaus #12 : 5.12.2012 kello on 23:55 »

Akku on aika kovilla weban kanssa. Pistin Emännän autoon sille oman ja nyt ei ole väliä, vaikka ei ehdikään lähteä kotiin silloin kun piti, voi laittaa toiseksikin tunniksi lämpiämään...  8)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    « Vastaus #13 : 8.12.2012 kello on 13:33 »
    Toivottavasti tu ostettua hyvä tällä kertaa, sznajaderin agm 90 Ah. Tavallisen vartan olis saanu suht samaan rahaan. Jossain vaiheessa samanlainen sitte vaik kaveriks.

Tonne kun ei mahdu kuin max. 41 cm pitunen akku paikoilleen niin ei voi yhtä isoa laittaa. Mutta niitä 41 cm pitkiä sais sitte kolme.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
    « Vastaus #14 : 8.12.2012 kello on 15:12 »
    Onkos jollain käytössä Bilteman AGM-akku, myöntävät sille 4:n vuoden takuun?

http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=80-900