Kirjoittaja
Aihe: Talveks landelle... (Luettu 66325 kertaa)
« Vastaus #331 : 14.10.2013 kello on 18:00 »
Huru-Ukkeli ? "ite kun ei haukee viitti laittaa eikä paljon syödäkkään annoin kalakaverille kotiin viemistä " miksi et tykkää hauesta ? minusta se on aivan ihanaa kun paistaa voilla ja maustaa merisuolalla njam 
« Vastaus #332 : 14.10.2013 kello on 19:55 »
Haukifileet lihamyllystä läpi ja sekaan amerikan pekonia niin tulee hyviä pullia. 
« Vastaus #333 : 14.10.2013 kello on 20:06 »
Haukifileet lihamyllystä läpi ja sekaan amerikan pekonia niin tulee hyviä pullia. 
kuulostaa oikein hyvälle 
« Vastaus #334 : 23.10.2013 kello on 04:22 »
Mitä tikkoja nää mahtaa olla ?
Pikkutikka Käpytikka Valkoselkätikka pariskunta Palokärki Valkoselkätikka sai poikasen Helsingin Viikissä 2011 minkä jälkeen pesintä onnistunut 2012 ja 2013 Erittäin uhanalaiseksi lajiksi luokiteltu valkoselkätikka pesi onnistuneesti Viikissä ensimmäistä kertaa 2011. Pesintä oli samalla ensimmäinen varmistettu valkoselkätikan pesintä Helsingissä noin sataan vuoteen.Viikin pesä sijaitsi Vanhankaupunginlahd en luonnonsuojelualuee lla. Viikin tikkapari tuotti yhden poikasen, joka jätti pesäkolon 1. kesäkuuta 2011 Valkoselkätikkoja arvioidaan Suomessa pesivän alle 200 paria. Reviireistä noin puolet on erilaisilla suojelukohteilla. Viikissä valkoselkätikkoja on suojeltu jo pitkään talviruokinnalla sekä lisäämällä lahopuuta sisältävien luonnontilaisten metsien määrää myös itse luonnonsuojelualuee n ulkopuolella. Pesäpaikka kuuluu Vanhankaupunginlahd en lintuveden Natura-alueeseen.   
« Vastaus #335 : 23.10.2013 kello on 04:35 »
Huru-Ukkeli ?
"ite kun ei haukee viitti laittaa eikä paljon syödäkkään annoin kalakaverille kotiin viemistä "
miksi et tykkää hauesta ? minusta se on aivan ihanaa kun paistaa voilla ja maustaa merisuolalla njam 
Kyllä haukikin hyvää on, tullut vaan niin paljon kalaa päivittäin kuhaa, siikaa, silakkaa ja kirjoja että läskisoosi ja kuoripotut maistuu välillä tosi hyvälle niinkuin siskonmakkarakeitto kin hernerokasta puhumattakaan
« Vastaus #336 : 24.10.2013 kello on 18:27 »
Karavaanari vai ei Matkailuauto on minulle samanlainen apuväline kun kamera kiikari kalastusvehkeet ym. avut harrastaa jotain ja viettää sairaseläkepäiviä samalla vähän kuntoillen, toipuen vakavista sairauksista ja leikkauksista. Olen asunut puolet elämästäni keski-suomessa Jyväskylässä ja siitä pohjoiseen mm. kuusamossa ja muoniossa kolunnut lapin kairat jäämerelle asti moneen kertaan jo 60-70 luvulla kokenut lapin ihanuuden niin kesällä kuin talvellakin, asuen, laikkarilla, asuntovaunulla, moottoripyörällä kuin liftatenkin, olen aina sopeutunut aikas hyvin eri ympäristöihin ja olosuhteisiin ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja, kaikista mukavia muistoja. Niin sopeuduin aikoinaan Helsinkiinkin vaikka olin joskus ajatellutkin ettei sinne koskaan, mutta täältä onkin löytynyt ihan samanlainen pieni kylä kuin esim. Jyväskylä paikallisine ihmisineen, kavereineen, kortteleineen, luontoineen. Eiran kruununhaan tai kallion kuppiloissa terasseilla ja putiikeissa poiketessa tunnelma on paljon maalaisempi ja rauhallisempi kuin Jyväshovin terassilla. Monella rajoittuu Helsingin näkemykset rautatieasema-kauppatori-katajanokka-länsisatama linjalle. Kaikissa kaupunginosissa on kuitenkin oma asukaskuntansa koteineen tuttuineen perinteineen ja yhteishenkineen samallailla kun esim konnevedellä. Fiilis vanharouva on pitänyt minusta hyvää huolta aina, hyvinä ja huonoina aikoina, kesät talvet, mökkerö onkin käytössä päivittäin ja lämpimänä tukikohtana mahdollistaa monivammaisen elämisen niin kaupunkitapahtumiss a kuin harrastuksissa ja luontoretkillä.  Vuosi sitte kattelin 10-15 vuotta uudempaa m-autoa tosissaan mutta korvaavaa peliä ei löytynyt, pituus ei saa olla yli 5,5m (parkkiongelmia), vesikeskuslämmitys (virtaongelmia), ohjaamo eristettävissä asuinosasta helposti ilman ulkoisia vällyjä, kunnon tupa sohvineen oleskeluun ja huilailuun, kodikas ja käytännöllinen, tultava jatkuvasti toimeen ilman ulkopuolista sähköä, ei tarpeetonta elekroniikkaa (käyttövarmuus), alkovi. Kelle minkäkinlainen mökkerö sopii... jokainen tyylillään  
« Vastaus #337 : 24.10.2013 kello on 19:21 »
Vuosi sitte kattelin 10-15 vuotta uudempaa m-autoa tosissaan mutta korvaavaa peliä ei löytynyt, pituus ei saa olla yli 5,5m (parkkiongelmia), vesikeskuslämmitys (virtaongelmia), ohjaamo eristettävissä asuinosasta helposti ilman ulkoisia vällyjä, kunnon tupa sohvineen oleskeluun ja huilailuun, kodikas ja käytännöllinen, tultava jatkuvasti toimeen ilman ulkopuolista sähköä, ei tarpeetonta elekroniikkaa (käyttövarmuus), alkovi.
Ja Fiilis merkkinen, Kuhmosta. 
« Vastaus #338 : 24.10.2013 kello on 19:32 »
Olispa uusi tämmönen Fiilis myynnissä, niin heti kaupoille, lopettivat pirulaiset vaan laatuvaunujen valmistuksen suomessa jo viime vuostuhannella
« Vastaus #339 : 24.10.2013 kello on 19:37 »
Olispa uusi tämmönen Fiilis myynnissä, niin heti kaupoille, lopettivat pirulaiset vaan laatuvaunujen valmistuksen suomessa jo viime vuostuhannella
Onko sinulla se ohjaamon ja tuvan väliseinä puusta ja liukuovella?
« Vastaus #340 : 24.10.2013 kello on 19:55 »
Huuhankatu ja satamakin Kuopiossa aika tuttuja paikkoja, joskus ottanut vähän koville hoippua satamasta huuhankadulle valkeisen rantaa pitkin yöpuulle eikä johtunu sairauksista.
« Vastaus #341 : 24.10.2013 kello on 20:02 »
Onko sinulla se ohjaamon ja tuvan väliseinä puusta ja liukuovella?
Jehs koko väli on eristettyä liukuovea kaks osainen pikakiinnikkeet uriin että voi poistaa tarvittaessa vaikkapa kesäajaks mulla ollut kesät talvet paikoillaan. Lisäys Löyty vanha kuva siivoustalkoista josssa ovet näkyy pikalukot piilossa yläosassa 
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013 kello on 20:18 »
« Vastaus #342 : 24.10.2013 kello on 20:04 »
Jehs koko väli on eristettyä liukuovea kaks osainen pikakiinnikkeet uriin että voi poistaa tarvittaessa vaikkapa kesäajaks mulla ollut kesät talvet paikoillaan.
Olin pari kesää sitten Fiiliksen tuvassa ja se pisti silmään erinomaisuutena ja se koko tupa toimivana.. 
« Vastaus #343 : 25.10.2013 kello on 00:12 »
Karavaanari vai ei Matkailuauto on minulle samanlainen apuväline kun kamera kiikari kalastusvehkeet ym. avut harrastaa jotain ja viettää sairaseläkepäiviä samalla vähän kuntoillen, toipuen vakavista sairauksista ja leikkauksista. Olen asunut puolet elämästäni keski-suomessa Jyväskylässä ja siitä pohjoiseen mm. kuusamossa ja muoniossa kolunnut lapin kairat jäämerelle asti moneen kertaan jo 60-70 luvulla kokenut lapin ihanuuden niin kesällä kuin talvellakin, asuen, laikkarilla, asuntovaunulla, moottoripyörällä kuin liftatenkin, olen aina sopeutunut aikas hyvin eri ympäristöihin ja olosuhteisiin ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja, kaikista mukavia muistoja. Niin sopeuduin aikoinaan Helsinkiinkin vaikka olin joskus ajatellutkin ettei sinne koskaan, mutta täältä onkin löytynyt ihan samanlainen pieni kylä kuin esim. Jyväskylä paikallisine ihmisineen, kavereineen, kortteleineen, luontoineen. Eiran kruununhaan tai kallion kuppiloissa terasseilla ja putiikeissa poiketessa tunnelma on paljon maalaisempi ja rauhallisempi kuin Jyväshovin terassilla. Monella rajoittuu Helsingin näkemykset rautatieasema-kauppatori-katajanokka-länsisatama linjalle. Kaikissa kaupunginosissa on kuitenkin oma asukaskuntansa koteineen tuttuineen perinteineen ja yhteishenkineen samallailla kun esim konnevedellä. Fiilis vanharouva on pitänyt minusta hyvää huolta aina, hyvinä ja huonoina aikoina, kesät talvet, mökkerö onkin käytössä päivittäin ja lämpimänä tukikohtana mahdollistaa monivammaisen elämisen niin kaupunkitapahtumiss a kuin harrastuksissa ja luontoretkillä.
Kelle minkäkinlainen mökkerö sopii... jokainen tyylillään
Hienoa juttua, terveellistä luettavaa meille, jotka Isolla Kirkolla ajellaan vaan käymäseltään. Totta on että parin päivän oleskelulla seudusta näkee vain tympeän raapaisun eikä Kallion kuppiloistakaan juuri mittään juurevaan löydä pikakäynnillä, jos nykyään enää mitenkään. Joku sisäänrakennettu ylimielisyys vaan ottaa heti hermoon vaikka tässä otsikossa Talveks landelle. Juttusi perusteella sinulla siihen sisältyy myös aimo annos huumoria. 
« Vastaus #344 : 25.10.2013 kello on 08:42 »
Jehs koko väli on eristettyä liukuovea kaks osainen pikakiinnikkeet uriin että voi poistaa tarvittaessa vaikkapa kesäajaks mulla ollut kesät talvet paikoillaan. Lisäys Löyty vanha kuva siivoustalkoista josssa ovet näkyy pikalukot piilossa yläosassa (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

|