Niimpä, meikäläisen ruokintapaikalla on harvinainen kuusitiainenkin.
Niimpä, meikäläisen ruokintapaikalla on harvinainen kuusitiainenkin. Tuossa ruokinnalla käy kuusitiaisia iso parvi 10-20 kpl, hömöjä, sinitiaisia, talitiaisia samanverra ja joskus töyhtötiainen en tiedä onko niitä useimpia nähnyt vain yhden kerrallaan käy äkkiä nappaamassa suupalan ja poistuu heti. Kuusitiaisten parvi on ihan outo ilmiö Hämeenperillä. Joka vuosi on ollut, mutta vain pari tai 3. Hömöjä on aina enemmän. Vaimo niitä ja hömötiaisia on ruokkinut joinain vuosina kädestä. Pyrstötiaisia on käynyt omalla ruokinnalla vain kahtena vuonna. Töyhtötiainen on harvinainen ruokinnalla (kuusia vähän lähellä) Viitatiaisen olen nähnyt vain kerran.
Ei täälläkään ole kuusitiaisia parvena lintulaudoilla. Enimmillään ollut kolme neljä.Meillä on kaikkia noita mainitsemiasi lintuja,lisänä puukiipijä !!
Puukiipijän olen vain kerran nähnyt livenä, Helsingissä Annalan kartanolla. En muista enää minkä lajisella rungolla oli. Hieno ja erikoinen pikkutirppa oli.Meillä ikkunan takana vanha koivu,puukiipijä pyrähtää rungon juureen,siitä pikkuhiljaa latvaa kohti,kunnes taas sama toistuu ! Puukiipijä nousee runkoa ja napsii siitä rasvaa. Se liikkuu tiaisparvessa mukana ja tulee siis myös ruokintapaikalle, mutta ei muuta tapojaan. ![]()
![]() ![]() muikkuja savusteltu ja purkiteltu, toinen 12v kiertovesipumppu sisätiloihin sohvan alle. ![]() Punatulkkuja ilmesty ruokinnalle pari päivää sitten, ens kertaa tänä talvena, komeita lintuja. Tämmösta kaappia tarjosivat halavalla tuolla kylillä ollessa ja sehän piti ottaa mukaan ![]() mitähän tuolla tekis ? Fiiliksen Konetta käyttelin öljyt, nesteet, starttiakku ym. tarkastettu kunnossa tuntuu olevan jospa sitä kohlakkoin lähtis taas vähän kierteleen eteläsuomea.
![]()
Voisit vaikka myydä ja minä saattaisin ostaa jos hinta on sopiva. (varsinkin jos siinä on öljyt, startti ja muut kunnossa)(Kävi lukihiriö kun ekan kerran luin ja mielsin nuo toimet kaappiin) |