rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon  (Luettu 20519 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Hakusessa olis tosiaan markiisi tohon Hobbyyn mutta ei pussimallia.
Mitäs kaikkia merkkejä niitä on näiden lisäksi Fiamma ja Omnistor?
Kumpi kiinnitys tapa on parempi kattoon vai sivulle?
Paljon on  asennus maksanut?
Kokemuksia kiitos :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:22
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #1 : 5.12.2012 kello on 00:07 »
1:Mitäs kaikkia merkkejä niitä on näiden lisäksi Fiamma ja Omnistor?
2:Kumpi kiinnitys tapa on parempi kattoon vai sivulle?
3:Paljon on  asennus maksanut?
4:Kokemuksia kiitos :o

1:Nuo varmaan ovat tunnetuimmat. VOI OLLA että on muitakin. Mieti myös, haluatko esim. teltan (joskus) ja löytyykö markiisiin sopiva.

2:Se varmaan riippuu tilanteesta. Katsele vähän kuljintasi ja kiinnitysmahdollisu uksia. Miten kalusteet, kattokaiteet, lisävarusteet, ym. on asennettu ja tutki sitten, miten kiinnitykset tulisivat sopimaan.

3: Tuubin Sikaflexia ja viitseliäisyyttä.  (jota sitäkään ei tarvittu paljon)

4:Siinä ne tärkeimmät.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:24
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #2 : 5.12.2012 kello on 00:27 »
Jos autossa on takuu teetä liikkeessä, jos ei niin tee itse. Hintaero huomattava työn osalta. Tarvikkeita menee muutaman euron edestä kun itse tekee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #3 : 5.12.2012 kello on 07:18 »
Hanki niin pitkä kuin sopii. Vaunussa oli 360 senttinen, joka oli jo aika hyvä, mutta siihenkin kaipasi hivenen lisää. Auton alle kolmimetrinen on ainakin sateensuojaksi liian kapea, muttei siihen sovi pitempää.

Kannattaa hankkia myrskysetti/liina samalla, nukkuu yöt paremmin, kun ei tarvi miettiä mahdollista kallista vahinkoa.

Ei niitä juttuja, mitä kysyjä kysyi, mutta tuli edellisten lisäksi mieleen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #4 : 5.12.2012 kello on 09:57 »
Toisaalta, liian pitkäkään ei ole hyvä. Kannattaa miettiä, mitkä kohdat haluaa suojaan.

Esimerkit minun nykyisestä 4,5 metrisestä markiisista.

On niin pitkä, että sisäänkelatessa keskiosa roikkuu niin, että joutuu avustamaan kun ei muuten mene koteloonsa.

Lisäksi huomioitava paikka siten, että käyttökelvottomia kohtia ei turhaan kateta. Esim. oven saranapuolella ei kannata olla turhan paljon markiisia.

Asennuksessa lisäksi huomioitava, jos on vain yksi äärivalo, että ei peitä sitä. Saattaa mennä monta vuotta katsastuksessa läpi, mutta joku katsuri saattaa huomata. Jälkeenpäin on hieman hankala lisätä äärivaloja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:53
  • viva la France
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #5 : 5.12.2012 kello on 10:00 »
Prostor eikä ole sen kalliimpi kuin nuo kaksi isointa, mtta ei ole muovi-osia niinkuin noissa kahdessa isommassa merkissä on.

http://www.prostor.be/

Kaverit jotka tätä firmaa pyörittää ovat entisiä omnistoren omistajia jotka kilpailukiellon loputtua pistivät uuden firman pystyyn, kun tiesivät vanhojen
valmistajien tuoteiden heikkoudet hyvin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #6 : 5.12.2012 kello on 10:03 »
Lisäksi huomioitava paikka siten, että käyttökelvottomia kohtia ei turhaan kateta. Esim. oven saranapuolella ei kannata olla turhan paljon markiisia.

Sen verran on hyvä, että sade ei kastele ovea avattaessa, ja mukavahan tuo, jos pystyy pitämään ovea sateella kokonaan auki. Itteä harmittaa, kun markiisi ei kunnolla juurikin ovea suojaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:53
  • viva la France
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #7 : 5.12.2012 kello on 10:03 »
Toisaalta, liian pitkäkään ei ole hyvä. Kannattaa miettiä, mitkä kohdat haluaa suojaan.

Esimerkit minun nykyisestä 4,5 metrisestä markiisista.

On niin pitkä, että sisäänkelatessa keskiosa roikkuu niin, että joutuu avustamaan kun ei muuten mene koteloonsa.

Lisäksi huomioitava paikka siten, että käyttökelvottomia kohtia ei turhaan kateta. Esim. oven saranapuolella ei kannata olla turhan paljon markiisia.

Asennuksessa lisäksi huomioitava, jos on vain yksi äärivalo, että ei peitä sitä. Saattaa mennä monta vuotta katsastuksessa läpi, mutta joku katsuri saattaa huomata. Jälkeenpäin on hieman hankala lisätä äärivaloja.

 Jos ovi häiritsee markiisin käyttöä, niin markiisi on asennettu väärin eli liian alas.Mutta se että se jatkuu reilusti ohi oven sarana puolenkin estää tehokkaasti oven edustan kastumista sateella ja sitten myös moskaa sisälle ei kantaudu niin paljon.
Omassa markiisissa on keskituki jonka ansiosta markiisi ei roiku myöskään keskeltä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:22
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #8 : 5.12.2012 kello on 12:22 »
Lainaus
Auton alle kolmimetrinen on ainakin sateensuojaksi liian kapea, muttei siihen sovi pitempää.
.

Eikö? Olen vakavasti harkinnut, että nostaisi wanhan (2800 nettopituus) pois ja entisille kiinnikkeille 500mm pidempi.  Menisi kyllä jo pyöristyksistä yli molemmissa päissä, mutta onko väliä?

Lainaus
Kannattaa hankkia myrskysetti/liina samalla, nukkuu yöt paremmin, kun ei tarvi miettiä mahdollista kallista vahinkoa

Ja sitten sormenpaksuisesta harjateräksestä kunnon kiilat, jotka myös pysyvät maassa!

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:02
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #9 : 5.12.2012 kello on 19:17 »
Eikö? Olen vakavasti harkinnut, että nostaisi wanhan (2800 nettopituus) pois ja entisille kiinnikkeille 500mm pidempi.  Menisi kyllä jo pyöristyksistä yli molemmissa päissä, mutta onko väliä?

Ja sitten sormenpaksuisesta harjateräksestä kunnon kiilat, jotka myös pysyvät maassa!

OT, miksi jätät lainauksista kirjoittajan pois?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #10 : 5.12.2012 kello on 19:25 »
Ite asensin (3.5m) - ei maksanut mitään (työt)  :laugh:


Asennuksessa kannattaa huomioda monta käyttöasiaa - esim. tukijalkojen käyttö mukana tulevilla seinäkiineikkeillä - koiralliselle vaanarille hyvä: ei sotkeennu remmit jalkoihin  :P Oven aukeaminen, sivuseinien sijoittuminen seinän (ei ikkunan) kohdalle, sa

..ja valojen veto..

Huomaa, että kahedsta kuormaliinasta ja koiraparkista (korkkiruuvi) tekee myrkyskyvarustuksen  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #11 : 5.12.2012 kello on 20:12 »
Juu itse asentaisin markiisin muuten mutko auto on uusi, jos rupee vuotaa ajan kanssa niin eipä takuu korvaa ???
Olen tullut siihen päätökseen  että markiisi tulee seinää kiinni.
Markiisin pitää peittää niin sanotusti asuin osan sivu kokonaan.
Vielä pitäis löytää se hyvä ja edullinen markiisi ;D ja tietenkin asentaja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #12 : 5.12.2012 kello on 20:15 »
Juu itse asentaisin markiisin muuten mutko auto on uusi, jos rupee vuotaa ajan kanssa niin eipä takuu korvaa ???
Olen tullut siihen päätökseen  että markiisi tulee seinää kiinni.
Markiisin pitää peittää niin sanotusti asuin osan sivu kokonaan.
Vielä pitäis löytää se hyvä ja edullinen markiisi ;D ja tietenkin asentaja.

Ei mua yhtään haitannut, että auto oli tehtaalta lähtenyt 3kk ennen omaa asennustani  :laugh: No, ny siitä on jo yli 5½ vuotta  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2023 kello on 10:19
  • AUDI Q5 quotro 2.o Tdi Renaut clio vm 15 Hobby540
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #13 : 5.12.2012 kello on 21:38 »
Itse Saksasta tilaamalla saa edullisemmin ja toimitavat koti ovelle.Prostori olisi ainakin minun valinta ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:22
Vs: Mistäs hyvä ja edullinen markiisi matkailuautoon
« Vastaus #14 : 5.12.2012 kello on 23:46 »
OT, miksi jätät lainauksista kirjoittajan pois?

En minä aina. Irrallinen lause, jota ei tarvitse kohdentaa kehenkään, tarviiko se välttämättä otsikon?