kunnes täytin 18 vuotta.
kunnes täytin 18 vuotta.|
kunnes täytin 18 vuotta.
Näin osatyökyvyttömyys eläkkeellä olevana yrittäjänä olen todennut appiukkovainaan sanoman viisauden aika lailla todeksi. Hän nimittäin sanoi kerran ettei sitä rahaa niin kovin paljon eläkkeellä tarvitse riittää kun on euro päälle tarpeen.Niin,ennen sanottiin,markka riittää,jos se ylimääräinen !!! ![]() Ja hankkia saa jotain 600€/kk ilman että eläke pienenee.Kyllä terve (mieli ja keho) pienemmilläkin tuloilla pärjäilee. ![]() Ja hankkia saa jotain 600€/kk ilman että eläke pienenee.Eipä ole tuota murhetta, mutta jos tuon summan ylittää vuodessa joutuu siitä maksamaan verot. Aloittajalle, eläkkeelle. [/quote] Millä ihmeen konstilla olet saanut veroprosentin noin pieneksi. Minulla on 34 %, vaikka eläke ei ole järisyttävän suuri.
Puhutaan paljon, että eläkeläisen verot on korkeita, mutta en maksa veroja kuin 21,5 %, en pidä sitä korkeana. Eläke ei ole huono, jos ei nyt niin hyväkään. Nettoeläke on tärkeämpi kuin prutto.Kenelle tuo kysymys on tarkoitettu ?? Lainaus Millä ihmeen konstilla olet saanut veroprosentin noin pieneksi. Minulla on 34 %, vaikka eläke ei ole järisyttävän suuri. Sulla on hurja eläke tai huono laskupää! 23.08% kun pikasesti laskin. Yksittäisen eläkeläisen kannalta suurin VÄÄRYYS on kuitenkin siinä, että vastaavilla palkkatuloilla yleensä maksetaan paljon vähemmän veroja. MIKSI??
Tuolta on helppo lasketuttaa veroprosentit suuntaa antavasti http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/laskurit/palkansaajantuloverolaskuri2012/ http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/laskurit/elakkeensaajanverolaskuri2012/ Samalla voi vertailla palkansaajan ja eläkeläisen verotusta keskenään. Yllättävän pieni ero nykyään. Paitsi, että palkansaajalla voi olla isojakin vähennyksiä.
Sulla on hurja eläke tai huono laskupää!Olet ansaihtenut liikaa työelämässä,siitä sakotetaan !! ![]() Olet ansaihtenut liikaa työelämässä,siitä sakotetaan !! Ja pas.... Optioita saivat ne, jotka olivat päälliköitä ja istuivat kämpissään ..si sukassa ja toivoivat, että teemme työmme kunnolla. |