Kirjoittaja
Aihe: Kuis se on, synnytäänkö karavaanariksi vai voiko myös oppia ? (Luettu 11635 kertaa)
« Vastaus #46 : 2.07.2014 kello on 11:47 »
Yli 20 v harastettu vaanaamista matkapakulla,kuin vaunullakin ja nyt tuolla matkakodilla  vanhemmat eivät juurikaan vaanausta harastaneet eikä sisaruksetkaan , yksi poppoo on veneilyyn hurahtanut ja toiset mökkeihinsä , mutta kivoja paikkoja ne ovat nuokin tykkään  mitä nyt siskon olen saanut mukaan messiin kun solikkamme (as. vaunu) heille myyttiin -08 v . Jot nyt vastaan kyssäriin kyllä tähän kulkurin ihanaan elämään voipi kasvaa tai ainakin me ollaan ihan onnessamme 
« Vastaus #47 : 2.07.2014 kello on 17:31 »
Vanhempien matkassa olen kulkuriksi kasvanut. Nuorena aikuisena syttyi matkustamisen ja uuden kokemisen palo. Nyt varttuneenpana iski mukavuuden halu ja eka vaunu hommattiin v. 2009. Hotellilomat ei kiinnosta eikä enää innosta telttailukaan. Karavaanarius mahdollistaa monen muun mielenkiintoisen harrastamise. Parasta on ehdottomasti uudet ystävät joita ollaan saatu sekä ne monet kivat porukat joita ollaan matkojen varrella tavattu 
« Vastaus #48 : 2.07.2014 kello on 18:22 »
Joskus -90 luvulla alottelin tän homman työnantajan vaunulla eka oma tuli 2008 LMC-450 -85,Ja sitten detsku -98,ja nyt tämä nykynen..
« Vastaus #49 : 2.07.2014 kello on 18:44 »
Toista kesää auto. Viime kesä menossa yksin koirien kanssa. Kaveri piti "koeajaa" viikonoppuretkellä viime syksynä. Tänä vuonna käyty jo talviloma autoillen, juhannusretki jne... joten opittu on sujuvasti yhdessä. Ennen ei kokemusta kuin pari kertaa kaverin asuntovaunulla ja vuokratulla matkailuautolla Silloin vain ajattelin- kunhan tämän saan ajettua pois, en ikinä halua tälläistä hommaa harrastaa. Vuokratussa autossa ongelmia ja kovin oli "janoinen auto". Suunnitella piti huoltoaseman välit  Noin sitä on ihminen erehtyväinen- älä koskaan sano: ei koskaan! 
« Vastaus #50 : 2.07.2014 kello on 19:13 »
Itse olen harrastanut tätä lajia n. 4 vuotta. Ensin 2 vuotta lueskelin juttuja autoista ja vaunuista ja vertailin mitä saa mihinkin rahaan. Viimeisen 2 vuoden aikana olen jo 2 autoa omistanut. Aina olen alueilla sääntöjä kunnioittanut niin ongelmia ei ole ollut, eikä vähäistä kokemustani erota muusta kuin sfc-numerolätkästä. Koskaan ei ole kellään sukulaisella ollut mitään vaunuja/autoja. Joskus olen miettinyt itsekkin aika monasti ulkomailla käyneenä, että mitä järkeä on lentää vaikka epsanjaan kun Suomi on pulollaan nähtävää ja koettavaa. Jos ei ole Suomeakaan nähnyt niin miksi mennä ulkomaille? Minulle tää "juttu" on nimeen omaan maisemat ja uudet paikat. Ja tietysti laatuaika lasten kanssa.
« Vastaus #51 : 2.07.2014 kello on 19:26 »
Näinhän se on,mutta jossakin vaiheessa "vankkurin pyörät ruostuu" ! 
« Vastaus #52 : 2.07.2014 kello on 19:39 »
olet niin oikeassa  monella ne ovat ruostuneet ihan liian monella  ja mietinkin miten vanha jo oon  kun ystäviltä pyörät ruostuu no toki onhan niitä nuoriakin mutta enenmäkseen nuo ovat jo hieman ehtoon puolelle kulkeneet 
« Vastaus #53 : 2.07.2014 kello on 19:42 »
Rolling Stones
« Vastaus #54 : 2.07.2014 kello on 21:07 »
« Vastaus #55 : 3.07.2014 kello on 08:57 »
« Vastaus #56 : 3.07.2014 kello on 09:13 »
Tähän ei ole tainnut tulla vastattua aiemmin itse aiheella. Minä olen kasvanut pätkittäin karavaanariksi, mutta kyllä siihen voi oppiakkin jos on kunnon opettajat. Meillä oli kotona vaunu 70-luvulla, jossa velipojan kanssa asuttiin pihalla käytännössä koko kesä - vanhempien lomien aikana yleensä tehtiin jonkinlainen suomikierros. Eihän silloin oltu "oikeita karavaanareita" kun ei kuuluttu "kerhoon" (kun ei paremmasta tietty?  ). Sitten nuorena miehenä pääsi harrasteleen vaunuja kesät talvet, kun kotifirmassa oli puolenkymmentä vaunua kerrallaan myynti/vuokravaunuja. Niillä tuli reissattua juhannukset ja venetsialaiset sekä käytyä talvella tunturin juurella. Samaisilla vehkeillä sain tartutettua entiseen tyttöystävään karavaanarikipinän. Eipä sitten ollut vaikeaa saada nykyistä vaimoa innostumaan vaununvuokrauksesta kun tyttäret oli pieniä - muutaman kesän vuokraviikon jälkeen tuli sitten oma vaunu pihaan... Pienille lapsille vaunuelämä oli suuri elämys, vaikka pääsi vain sen viikon reissuun - onneksi oma hankittiin ajoissa että kerettiin lasten kanssa kiertää vielä useat vuodet ennenkuin halusivat jäädä pois reissuista. Kerhoon liityin vasta oman myötä eli numero 114xxx (josta näppärä tietää heti liittymisvuodeksi 2006  ) Tuosta oppimisesta - jos ei ole entistä kokemusta, on joku tukihenkilö hyvä olla olemassa. Itse lupasin meidän ekan oman nykyiselle omistajalle täyden 24/7 puhelintuen vaunun ongelmiin, kun ovat vaunun kanssa melko aloittelijoita ja heillä eka oma kyseessä - onhan tuolta tullut muutamia puheluita/viestejä, mutta ei onneksi keskellä yötä 
« Vastaus #57 : 3.07.2014 kello on 09:19 »
 Kaivappa netistä muutama kuva/uutinen kolaroiduista asuntoautoista...
Taitaa olla jo jossain ketjussa keskusteltu tämä aihe, johon on muitakin näkökulmia.
« Vastaus #58 : 3.07.2014 kello on 09:33 »
Tuli vaan mieleen, että mahtaakohan lasten innostukseen vaikuttaa jos on vaunussa tehty 
« Vastaus #59 : 3.07.2014 kello on 10:17 »

Taitaa olla jo jossain ketjussa keskusteltu tämä aihe, johon on muitakin näkökulmia.
Ei ollut tarkoitus aloittaa uutta vääntöä, sorry. Mutta varmasti auttaa HiTecin ongelmaa jos pitää saada "hallituksen" mielipide vaihdettua 
|