Kirjoittaja
Aihe: Juoppoja? (Luettu 16208 kertaa)
« Vastaus #76 : 9.11.2012 kello on 23:07 »
« Vastaus #77 : 9.11.2012 kello on 23:48 »
Oikeesti toi juopon määritelmä on aika vaikee..
Niin on. Olen selitellyt sen itelle niin, jotta kun krapulatta selviän muutamaa tai paria harvaa aamua lukuunottamatta vuodessa ja useimmiten ei ole sellaisesta edes vaaraa, niin en ole. Eräs viisas mies aikanaan sanoi, jotta juopon raja on krapularyypyissä. Tuostakin selviän aika hyvin, kokeillut olen, jotta en niitä tarvitte. Juoppo on ainakin se, joka aiheuttaa juomisellaan häiriötä muille, normaalilla sietokyvyllä varustetuille ihmisille. Arvostelijoina toimikoot läheiset ja vaikkapa naapurit alueilla. Toinen voisi olla se, jo mainittu, että juoppo ei ole jos ei tarvi juomisiaan selitellä.  ... "Juominen" loppu tunti sitten ja nyt lähen unille. 
« Vastaus #78 : 10.11.2012 kello on 09:04 »
« Vastaus #79 : 10.11.2012 kello on 09:09 »
Mua ei noi toisten juomiset paljoo häiritse, mutta koetan aina laittautua vähän syrjemälle kun en jaksa keskustella näiden ihmettekijöiden kanssa siitä, paljonko mun auto vie bensaa vaunua vetäessä.
En ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu, paljonko bensaa kuluu.
No, paljonko sitä kuluu, kysyn näin selvin päin. Fiiliskuka kuluttaa kiisseliä noin 12 litraa. 
« Vastaus #80 : 10.11.2012 kello on 09:23 »
« Vastaus #81 : 10.11.2012 kello on 09:31 »
Pohdintaa.... Näin vanhemmitte kun on jo jonkin verran tuota elettyä elämää saanu nähdä,niin voi todeta että juopoksi tullaan vain juomalla. Mekanismihan on eläväisen pään sisällä sellainen että kun se on ensikokemuksestaan toipunut ja oppinu,että se tekee hyvää vaikka siitä sitten tulikin lopulta älyttömän kipeeksi,niin eihän se poloinen sitä ensimmäistä krapulaansa muista kauaakaan ,vaan kun on tervehtynyt niin mieli halajaa ainetta ja taas jaksaa ottaa. Lopulta elimistökin mukautuu tilanteeseen ,eikä enään vieroksu tuota ainetta joka sille on tietysti täyttä myrkkyä. Myös hyvää mieltä aiheuttava aines joko vahvistuu tai lisääntyy koska mielitekokaan ei enään tyydyty samasta määrästä mitä oli alussa. Tähän on saattanut kulua kyllä useita vuosia tai vuosikymmeniä. Lopulta käy niin että tilanne ei enään ole millään muotoa hallinnassa ja ns.korttipakka kaatuu Näinhän se yleensä esimerkkien mukaan menee mutta poikkeuksiakin on . Joskus olen ihmetelly kun kovaksi juomariksi tunnettu on lopettanut kuin seinään että mitenkä on mahdollista,niin selityksenä on ollut useimmiten se , että pää vaan jäi vetävän käteen tai sitte se tuli uskoon tai jotain muuta vastaavaa. Itse en ole pulloon tai lasiin sylkässy,mutta siitä huolimatta juominen on pysynyt joten kuten hallinnassa .Joskus nuorena ja hulluna olen juonu tähkäpullon yhteen siemeneen,mutta hyvin harvoin tulee enään otettua olutta vahvempaa ja jos tuleekin ,niin hyvin laimennettuna. Oluttakin vain sen 1 tai 2 saunomisen jälkeen. 
« Vastaus #82 : 10.11.2012 kello on 10:35 »
Pohdintaa.... Näin vanhemmitte kun on jo jonkin verran tuota elettyä elämää saanu nähdä,niin voi todeta että juopoksi tullaan vain juomalla. Mekanismihan on eläväisen pään sisällä sellainen että kun se on ensikokemuksestaan toipunut ja oppinu,että se tekee hyvää vaikka siitä sitten tulikin lopulta älyttömän kipeeksi,niin eihän se poloinen sitä ensimmäistä krapulaansa muista kauaakaan ,vaan kun on tervehtynyt niin mieli halajaa ainetta ja taas jaksaa ottaa. Lopulta elimistökin mukautuu tilanteeseen ,eikä enään vieroksu tuota ainetta joka sille on tietysti täyttä myrkkyä. Myös hyvää mieltä aiheuttava aines joko vahvistuu tai lisääntyy koska mielitekokaan ei enään tyydyty samasta määrästä mitä oli alussa. Tähän on saattanut kulua kyllä useita vuosia tai vuosikymmeniä. Lopulta käy niin että tilanne ei enään ole millään muotoa hallinnassa ja ns.korttipakka kaatuu Näinhän se yleensä esimerkkien mukaan menee mutta poikkeuksiakin on . Joskus olen ihmetelly kun kovaksi juomariksi tunnettu on lopettanut kuin seinään että mitenkä on mahdollista,niin selityksenä on ollut useimmiten se , että pää vaan jäi vetävän käteen tai sitte se tuli uskoon tai jotain muuta vastaavaa. Itse en ole pulloon tai lasiin sylkässy,mutta siitä huolimatta juominen on pysynyt joten kuten hallinnassa .Joskus nuorena ja hulluna olen juonu tähkäpullon yhteen siemeneen,mutta hyvin harvoin tulee enään otettua olutta vahvempaa ja jos tuleekin ,niin hyvin laimennettuna. Oluttakin vain sen 1 tai 2 saunomisen jälkeen. 
Niin se vaihtelee, kun minä taasen tykkään nauttia niitä olusia juuri saunan lauteilla ja kylyn jälkeen ei olut enää maistu.
« Vastaus #83 : 10.11.2012 kello on 11:43 »
« Vastaus #84 : 10.11.2012 kello on 12:58 »
Viinan, kaljan ja sikaarit sais pistää kortille ja tupakanmyynnin saisi lopettaa lopullisesti 
Hinnat on jo semmooset, että melkein Suomessa kortilla jo ollaan. Siksi ne pitää raahata ulkomailta, niin kauan kuin se on sallittua. Minun mielestä euro pikkuruisesta tölkistä tusinakaljaa on liikaa.
« Vastaus #85 : 10.11.2012 kello on 13:30 »
« Vastaus #86 : 10.11.2012 kello on 13:31 »
No, paljonko sitä kuluu, kysyn näin selvin päin. Fiiliskuka kuluttaa kiisseliä noin 12 litraa. 
Lomareissun kulutus oli 16,9l/100 km, erikseen en ole mitannu mitä lienee menee vaunu perässä. Ja bensaa siis.
« Vastaus #87 : 10.11.2012 kello on 13:54 »
Jaahans! sitä viinan kulutuksesta hypättiin polttoaineen kulutukseen 
« Vastaus #88 : 10.11.2012 kello on 14:22 »
8Tölkkiä satasella 
« Vastaus #89 : 10.11.2012 kello on 14:36 »
8Tölkkiä satasella 
Tuo on kuskista kiinni. Vaimon kyydissä ehkä noin, pojan kyydissä varmasti laskee jonkin 6 paikkeille
|