rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Juoppoja?  (Luettu 16208 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Juoppoja?
« Vastaus #75 : 9.11.2012 kello on 23:00 »
Mua ei noi toisten juomiset paljoo häiritse, mutta koetan aina laittautua vähän syrjemälle kun en jaksa keskustella näiden ihmettekijöiden kanssa siitä, paljonko mun auto vie bensaa vaunua vetäessä.

En ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu, paljonko bensaa kuluu.
Ja mun autoki on viell juoppo, tiisselii mnee 18 vaunun kans...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:18
« Vastaus #76 : 9.11.2012 kello on 23:07 »
Ja mun autoki on viell juoppo, tiisselii mnee 18 vaunun kans...
:D :D :D :D :D

Pitäiskö ne juopot autot sijoittaa johonkin syrjemmälle kenttää..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #77 : 9.11.2012 kello on 23:48 »
Oikeesti toi juopon määritelmä on aika vaikee..

Niin on.

Olen selitellyt sen itelle niin, jotta kun krapulatta selviän muutamaa tai paria harvaa aamua lukuunottamatta vuodessa ja useimmiten ei ole sellaisesta edes vaaraa, niin en ole.

Eräs viisas mies aikanaan sanoi, jotta juopon raja on krapularyypyissä. Tuostakin selviän aika hyvin, kokeillut olen, jotta en niitä tarvitte.

Juoppo on ainakin se, joka aiheuttaa juomisellaan häiriötä muille, normaalilla sietokyvyllä varustetuille ihmisille. Arvostelijoina toimikoot läheiset ja vaikkapa naapurit alueilla.

Toinen voisi olla se, jo mainittu, että juoppo ei ole jos ei tarvi juomisiaan selitellä.  ;D

...

"Juominen" loppu tunti sitten ja nyt lähen unille.  8)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
« Vastaus #78 : 10.11.2012 kello on 09:04 »
Mua ei noi toisten juomiset paljoo häiritse, mutta koetan aina laittautua vähän syrjemälle kun en jaksa keskustella näiden ihmettekijöiden kanssa siitä, paljonko mun auto vie bensaa vaunua vetäessä.

Mää oon noille kyselijöille vastannu, kaik mitä tankkiin menee, sen se vie ;) :laugh: :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #79 : 10.11.2012 kello on 09:09 »

No, paljonko sitä kuluu, kysyn näin selvin päin. Fiiliskuka kuluttaa kiisseliä noin 12 litraa.   ;D ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
« Vastaus #80 : 10.11.2012 kello on 09:23 »
No, paljonko sitä kuluu, kysyn näin selvin päin. Fiiliskuka kuluttaa kiisseliä noin 12 litraa.   ;D ;D

Pienimmillään ollaan ajettu 9L/100km matka-ajossa, suurimmillaan seka-ajossa 16L/100km
 :o :o :o

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.12.2021 kello on 14:47
« Vastaus #81 : 10.11.2012 kello on 09:31 »
Pohdintaa....
Näin vanhemmitte kun on jo jonkin verran tuota elettyä elämää saanu nähdä,niin voi  todeta että  juopoksi tullaan vain  juomalla.
Mekanismihan  on eläväisen  pään sisällä  sellainen että kun se on  ensikokemuksestaan toipunut ja  oppinu,että se  tekee  hyvää  vaikka  siitä sitten  tulikin lopulta älyttömän kipeeksi,niin
eihän se poloinen sitä ensimmäistä krapulaansa muista kauaakaan ,vaan  kun on tervehtynyt niin mieli halajaa ainetta  ja taas jaksaa ottaa. Lopulta elimistökin  mukautuu tilanteeseen ,eikä enään vieroksu tuota ainetta joka sille on tietysti täyttä myrkkyä. Myös hyvää mieltä  aiheuttava aines  joko vahvistuu tai lisääntyy koska mielitekokaan ei enään tyydyty samasta määrästä mitä oli alussa. Tähän on saattanut kulua kyllä useita vuosia tai vuosikymmeniä.
Lopulta käy niin että tilanne ei  enään ole millään muotoa hallinnassa ja ns.korttipakka   kaatuu
Näinhän se yleensä esimerkkien mukaan  menee mutta  poikkeuksiakin  on . Joskus olen  ihmetelly kun kovaksi juomariksi tunnettu on  lopettanut kuin seinään että mitenkä on mahdollista,niin
selityksenä on ollut useimmiten se , että pää vaan  jäi vetävän käteen tai sitte se tuli uskoon tai jotain muuta vastaavaa.
Itse en ole  pulloon tai lasiin sylkässy,mutta siitä huolimatta juominen on pysynyt joten kuten hallinnassa .Joskus nuorena ja hulluna olen juonu tähkäpullon yhteen siemeneen,mutta hyvin harvoin tulee enään otettua olutta vahvempaa ja jos tuleekin ,niin hyvin laimennettuna.
Oluttakin vain sen 1 tai 2 saunomisen jälkeen. ;)

• Vieras
  • Vs: Juoppoja?
    « Vastaus #82 : 10.11.2012 kello on 10:35 »
    Pohdintaa....
    Näin vanhemmitte kun on jo jonkin verran tuota elettyä elämää saanu nähdä,niin voi  todeta että  juopoksi tullaan vain  juomalla.
    Mekanismihan  on eläväisen  pään sisällä  sellainen että kun se on  ensikokemuksestaan toipunut ja  oppinu,että se  tekee  hyvää  vaikka  siitä sitten  tulikin lopulta älyttömän kipeeksi,niin
    eihän se poloinen sitä ensimmäistä krapulaansa muista kauaakaan ,vaan  kun on tervehtynyt niin mieli halajaa ainetta  ja taas jaksaa ottaa. Lopulta elimistökin  mukautuu tilanteeseen ,eikä enään vieroksu tuota ainetta joka sille on tietysti täyttä myrkkyä. Myös hyvää mieltä  aiheuttava aines  joko vahvistuu tai lisääntyy koska mielitekokaan ei enään tyydyty samasta määrästä mitä oli alussa. Tähän on saattanut kulua kyllä useita vuosia tai vuosikymmeniä.
    Lopulta käy niin että tilanne ei  enään ole millään muotoa hallinnassa ja ns.korttipakka   kaatuu
    Näinhän se yleensä esimerkkien mukaan  menee mutta  poikkeuksiakin  on . Joskus olen  ihmetelly kun kovaksi juomariksi tunnettu on  lopettanut kuin seinään että mitenkä on mahdollista,niin
    selityksenä on ollut useimmiten se , että pää vaan  jäi vetävän käteen tai sitte se tuli uskoon tai jotain muuta vastaavaa.
    Itse en ole  pulloon tai lasiin sylkässy,mutta siitä huolimatta juominen on pysynyt joten kuten hallinnassa .Joskus nuorena ja hulluna olen juonu tähkäpullon yhteen siemeneen,mutta hyvin harvoin tulee enään otettua olutta vahvempaa ja jos tuleekin ,niin hyvin laimennettuna.
    Oluttakin vain sen 1 tai 2 saunomisen jälkeen. ;)

Niin se vaihtelee, kun minä taasen tykkään nauttia niitä olusia juuri saunan lauteilla ja kylyn jälkeen ei olut enää maistu.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    « Vastaus #83 : 10.11.2012 kello on 11:43 »
    Viinan, kaljan ja sikaarit sais pistää kortille ja tupakanmyynnin saisi lopettaa lopullisesti ;D ;D ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #84 : 10.11.2012 kello on 12:58 »
    Viinan, kaljan ja sikaarit sais pistää kortille ja tupakanmyynnin saisi lopettaa lopullisesti ;D ;D ;D

Hinnat on jo semmooset, että melkein Suomessa kortilla jo ollaan. Siksi ne pitää raahata ulkomailta, niin kauan kuin se on sallittua.

Minun mielestä euro pikkuruisesta tölkistä tusinakaljaa on liikaa.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #85 : 10.11.2012 kello on 13:30 »
    Mitäs paheita sitten? :D Kovin ois rauhallista alueilla ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    « Vastaus #86 : 10.11.2012 kello on 13:31 »

Lomareissun kulutus oli 16,9l/100 km, erikseen en ole mitannu mitä lienee menee vaunu perässä.

Ja bensaa siis.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.07.2021 kello on 13:48
    « Vastaus #87 : 10.11.2012 kello on 13:54 »
    Jaahans! sitä viinan kulutuksesta hypättiin polttoaineen kulutukseen  :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    « Vastaus #88 : 10.11.2012 kello on 14:22 »
    8Tölkkiä satasella  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #89 : 10.11.2012 kello on 14:36 »
    8Tölkkiä satasella  :D

Tuo on kuskista kiinni. Vaimon kyydissä ehkä noin, pojan kyydissä varmasti laskee jonkin 6 paikkeille