rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Oppiiko "vanha" käyttämään kosketusnäyttöpuhelinta?  (Luettu 8876 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.07.2025 kello on 21:28
Vs: Oppiiko "vanha" käyttämään kosketusnäyttöpuhelinta?
« Vastaus #15 : 26.10.2012 kello on 22:34 »
Miksi pitäisi oppia. Vanhassa vara parempi, kerran viikossa latauksessa, ei siksi että joskus virta loppunut, vaan siksi ettei loppuisi eteen päinkään.  ;D
Taitaa tässä olla meikäläiselle totuuden siemen. Thumb
 Ainakin tältä päivältä. ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #16 : 26.10.2012 kello on 22:48 »
Varmasti kosketusnäyttöä oppii käyttämään. Opin itsekin, mutta en puhelimella. Ihmettelen suuresti kosketusnäyttövilli tystä. Työpaikallani oli prosessinohjauksen työasemat kosketusnäytöillä jo 90-luvun alussa, mutta ne vaihdettiin n. 10 v sitten näppäimistökäyttöis iin. Syy oli epävarmuus ja suuri virhekosketusmahdol lisuus. Puhelimessani on näppäimistö.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #17 : 26.10.2012 kello on 22:53 »
Varmasti kosketusnäyttöä oppii käyttämään. Opin itsekin, mutta en puhelimella. Ihmettelen suuresti kosketusnäyttövilli tystä. Työpaikallani oli prosessinohjauksen työasemat kosketusnäytöillä jo 90-luvun alussa, mutta ne vaihdettiin n. 10 v sitten näppäimistökäyttöis iin. Syy oli epävarmuus ja suuri virhekosketusmahdol lisuus. Puhelimessani on näppäimistö.

Oliko todella jo 90-luvun alussa? En usko.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #18 : 26.10.2012 kello on 23:04 »
Jos et usko minua, niin kysy Honeywellilta. Tosin systeemi oli Ahlström Automationin kehittämä, mutta Honeywell osti sitten AA:n
« Viimeksi muokattu: 26.10.2012 kello on 23:38 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #19 : 27.10.2012 kello on 06:38 »
Kyllä on mahdollista, 95-vuonna tuli armeijaan uudet tykistö laskimet, joissa oli kosketusnäyttö sekä näppäimistö. Ovat tänä päivänäkin käytössä-

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #20 : 27.10.2012 kello on 07:23 »
Jos et usko minua, niin kysy Honeywellilta. Tosin systeemi oli Ahlström Automationin kehittämä, mutta Honeywell osti sitten AA:n

Minä käyn siellä päivittäin, minä voin kysyä. Hetkinen, mitä piti kysyä, ei ne paljon puhelimista tiedä. Teollisuus ja kiinteistö automatiikasta kylläkin.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #21 : 27.10.2012 kello on 08:48 »
Noissa ensimmäisissä kosketusnäytöissä oli monitoriin lisätty kehys jossa oli lähetys- ja vastaanottodiodeja. Kun sormi katkaisi osan valonsäteistä sen paikka tunnistettiin. Kosketusherkät kalvot tulivat myöhäisempiin versioihin.

Käytän velä näppäinpuhelinta ja minulle uuden opiminen on työlästä  :(
« Viimeksi muokattu: 27.10.2012 kello on 09:18 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #22 : 27.10.2012 kello on 10:37 »
Tarjouksessa Nokia Asha 311 kosketusnäyttöpuhel in 84e Dna- kimppa-sopimuksella.
 Olisko joku tämäntyyppinen hyvä harjoitteluun :-\
 Harmittaa kun tuo 2-vuotias pojan poika ottaa paapan vanhan kännykän rintataskusta liu-uttaakseen sitä,joutuu toteamaan;Ei toimi.
 Ainakin tuohon asiaan tulisi korjaus, tiedä sitten muuta. ;)

Jorma, jos kerran osaat tänne kirjoitella, niin varmasti opit käyttämään kosketusnäyttöpuhel intakin! Tuo mainitsemasi laite on ihan hyvä alkuharjoituksiin ja toki sillä pärjää myös pitkälle tulevaisuuteenkin (ellei sitten ruokahalu kasva syödessä?).

Itse hankin kosketusnäytöllisen vasta vuosi sitten. Olen siihen ihan tyytyväinen. Ongelmahan noissa voi olla se, että ei voi käyttää hanskat kädessä ja pakkasella näyttö voi hiipua.

Mielestäni ei pidä olla itsetarkoitus hankkia kosketusnäytöllistä .

Jos epäilet omaa oppimiskykyäsi, niin osta aluksi puhelin, jossa on kosketusnäyttö, mutta myös näppäimet! Vaimo aloitti sellaisella ja nyt ei luovu siitä millään (Nokia E7, varmaan muillakin valmistajilla on vastaavia). Hyviä käytettyjä takuunalaisia löytyy suht hyvin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #23 : 27.10.2012 kello on 14:09 »
Oppii,kun minäkin Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
« Vastaus #24 : 27.10.2012 kello on 14:24 »
Ihan hyvä on toi omani Nokian E7 jos käyttää sähköpostia ja kirjoittelee viestejä. Mutta normaalina puhelimena on epäkäytännöllinen, esim. siinä on huono kuuluvuus (siis ei tado kuulla vaikka äänenvoimakkuus on isoimmalla) pitäisi käyttää tätä korvassa pidettävää kuuloketta (on niin hieno nimi laitteella että en uskalla yrittää kirjoittaa) joita olen hukannut tai muuten rikkoutunut jo 3 - 4 kpl.
Eli kyllä ikääntyvälle on kunnon näppäinpuhelin käytännollisempi. Juuri tuo kylmässä toimiminen, kosketusnäyttö on huono. Thumbd
Lisäksi kuuluvuus on hukassa paljon useimmin täällä kuuluvuusalueen rajoilla, kun on normaalissa kännykässä. Thumbd
Esim. vielä. hätäpuhelimena täysin epäluotettava talvella maastossa.

• Vieras
  • Vs: Oppiiko "vanha" käyttämään kosketusnäyttöpuhelinta?
    « Vastaus #25 : 27.10.2012 kello on 14:52 »
    Minä kun en haulua sähköpostia kännykkään enkä
    sillä netissä käy, niin on tuo E75 ollut jo siitä
    lähtien kun markkinoille tuli.

Kovia on kokenut, mutta aina varmasti toiminut.

Empä taida ihan heti vaihtaa mihinkään.

Rva:n kosketusnäytöllistä puhelinta olen
    kokeillut mutta ei sovi minulle.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.11.2025 kello on 19:30
    • Tervajoki "Pohojammaalla"
    « Vastaus #26 : 27.10.2012 kello on 19:50 »
    Minäkin hiukan epäilin että kuinka oppii...
    Mutta kun kohta vuoden olen käyttänyt Samsung Galaxy Xcoveria (sitä Duudsonin kestävää) ei paluutta fyysisiin näppäimiin enää ole.
    Onhan tuo lähes näkkileivän kokoinen mutta työhaalareissa on isot taskut ja kun mun puhelimen pitää kestää kosteutta ja likaa niin tyytyväinen olen ollut.

Meikäläisellä jolla on vikaa jo muussakin näössä kuin ulkonäössä arvostan isoa näyttöä ja sitä myöden isoa koko näytön kokoista virtuaalinäppäimist öä.

Nettiäkin tulee melko vähän käytettyä, lähinnä uutisia, säätä ja sähköposteja. Viimeisimmän laskun mukaan kuukaudessa oli ainostaan nelisenkymmentä nettiyhteyttä ja runsaat 35 megaa tiedonsiirtoa.

Tuohon akunkestoon... Mullakin akku piisasi päivän mutta kun asetuksista laittoi pois päältä Wifin, Bluetoothin ja kaikkein suurimman syöpön eli 3G yhteyden. Siis ellei jatkuvasti ole tarvetta nettiin pääsystä, ainoastaan puhelinkäyttö niin akku kestää nykyisin liki viikon.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #27 : 28.10.2012 kello on 01:09 »
    Minäkin hiukan epäilin että kuinka oppii...
    Mutta kun kohta vuoden olen käyttänyt Samsung Galaxy Xcoveria (sitä Duudsonin kestävää) ei paluutta fyysisiin näppäimiin enää ole.
    Onhan tuo lähes näkkileivän kokoinen mutta työhaalareissa on isot taskut ja kun mun puhelimen pitää kestää kosteutta ja likaa niin tyytyväinen olen ollut.

Meikäläisellä jolla on vikaa jo muussakin näössä kuin ulkonäössä arvostan isoa näyttöä ja sitä myöden isoa koko näytön kokoista virtuaalinäppäimist öä.

Nettiäkin tulee melko vähän käytettyä, lähinnä uutisia, säätä ja sähköposteja. Viimeisimmän laskun mukaan kuukaudessa oli ainostaan nelisenkymmentä nettiyhteyttä ja runsaat 35 megaa tiedonsiirtoa.

Tuohon akunkestoon... Mullakin akku piisasi päivän mutta kun asetuksista laittoi pois päältä Wifin, Bluetoothin ja kaikkein suurimman syöpön eli 3G yhteyden. Siis ellei jatkuvasti ole tarvetta nettiin pääsystä, ainoastaan puhelinkäyttö niin akku kestää nykyisin liki viikon.
    Ja tuohonkou lisää vielä vanhempiin kosketus näytöllisiin ohjelma päivityksen .. mulla tuli käyttö aikaa noin tuplat lisää pelkällä softa päivityksellä..joku halpa nokialainen en muista mallii

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.03.2019 kello on 19:24
    « Vastaus #28 : 9.11.2012 kello on 21:41 »
    Kyllä vanhakin oppii. Töissä hupia piisasi ainakin hetkeksi kun 5-6 kymppiset työkaverit sai uudet kosketusnäyttöpuhel imet. Kyllä ne ihan sujuvasti niitä jo käyttää, alkuunsa tuntui olevan hankaluuksia.  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    « Vastaus #29 : 9.11.2012 kello on 21:47 »
    Kyllä vanhakin oppii. Töissä hupia piisasi ainakin hetkeksi kun 5-6 kymppiset työkaverit sai uudet kosketusnäyttöpuhel imet. Kyllä ne ihan sujuvasti niitä jo käyttää, alkuunsa tuntui olevan hankaluuksia.  :D

Nuorilla ei ole vielä niin paljon kokemusta.   :D