Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Matti Laturi
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 9.10.2012 kello on 20:03 ---Minulla on aidot Ctekit joku 3000 ja 7000. Pienempi ja ensiksi ostettu ei muista esim. sähkökatkoa, mutta uudemmassa muisti jo on Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Olen myöskin vannoutunut Ctekin kannattaja, aivan sen tähden kun en ymmärrä latureista mitään, joten en ole sortunut kopioihin, vaikka saattavat ollakkin käyttökelpoisia. Kolmessa autossa ja kahdessa traktori romussa puolikiinteät asennukset, laturit ja akut toimineet vuosikausia moitteettomasti. :D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 9.10.2012 kello on 20:03 ---Minulla on aidot Ctekit joku 3000 ja 7000. Pienempi ja ensiksi ostettu ei muista esim. sähkökatkoa, mutta uudemmassa muisti jo on Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Kolvailin emännän autoon pienemmän C-tekin 'kiinteäksi'. Se kyllä muistaa, mitä pitää tehdä ja lataa akkua aina kun lämppärin johto on tolpassa. Pitää akut nurkka-ajossa täynnä. Webastolla on oma akkunsa.
Holle:
Mulla on tollanen benton merkkinen "älylaturi" kyllä. Olen sitä käyttänyt muihin lataushommiin, mutta vaunussa se ei ole käynyt. Mun mielestä se menee täysin nolliin, eli ei tee mitään jos töpselin nykii irti. Pitää painella haluttu mode nappulasta joka kerta. Ja oma tuntuma on, ettei ko laite ole edes mikään tavattoman tehokas kun latailee päivä tolkulla tyhjää auton akkua. Moottoripyörän akkuunkaan ei saanut tuolla parissa tunnissa juuri mitään hönkää, mutta agrigaatin 12v puolella sai jo suoranaista apuvirtaa melkein :)
Tarvii nyt vielä nyppiä töpseliä irti latailujen jälkeen ja nakella toi pönttö tuttuun osoitteeseen lumien tultua.
MJo:lle vielä kysymys jos muistaa reilun kuukauden taakse: puritko noi minun magneettiventtiilit kokonaan osiksi? Kun tarvii koputella välillä, jotta herää...
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Holle - 9.10.2012 kello on 22:44 ---Mulla on tollanen benton merkkinen "älylaturi" kyllä. Olen sitä käyttänyt muihin lataushommiin, mutta vaunussa se ei ole käynyt. Mun mielestä se menee täysin nolliin, eli ei tee mitään jos töpselin nykii irti. Pitää painella haluttu mode nappulasta joka kerta. Ja oma tuntuma on, ettei ko laite ole edes mikään tavattoman tehokas kun latailee päivä tolkulla tyhjää auton akkua. Moottoripyörän akkuunkaan ei saanut tuolla parissa tunnissa juuri mitään hönkää, mutta agrigaatin 12v puolella sai jo suoranaista apuvirtaa melkein :)
Tarvii nyt vielä nyppiä töpseliä irti latailujen jälkeen ja nakella toi pönttö tuttuun osoitteeseen lumien tultua.
MJo:lle vielä kysymys jos muistaa reilun kuukauden taakse: puritko noi minun magneettiventtiilit kokonaan osiksi? Kun tarvii koputella välillä, jotta herää...
--- Lainaus päättyy ---
Noita Bentoneita(kin) on eri mallisia. Joskus siitä on keskusteltu: http://karavaanari.org/index.php/topic,31.msg54035.html#msg54035
Holle:
No oli mikä oli... 40-50 euroa se maksoi ja ostin kun olin kyllästynyt "keittäviin" peltilaatikkolature ihin. Eli siis talviseisontavehkei den akkuja olen lataillut ja välissä muitakin, mutta jatkuvaan käyttöön vaunuun en meinannut sitä laittaa. Vehkeen mukana kyllä tuli pikaliittimellä varustetut johdot joissa lenkit päissä, jotka sais akkuun kivasti kiinni...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta