Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Mitä maksaa auton pito?

<< < (2/6) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Onko sillä väliä mitä auton pito maksaa, jos siihen on varaa laittaa, niin kuin 2010 tai uudempaan joutuu sijoittamaan. Meille "köyhille pojille" sillä on merkitystä kun se on kymmeniä prosentteja ostohinnasta.  ;)

Tomppa35:
No tota mitähän tuohon sanoisi, sanotaanko että ero vaunuun on kuitenkin merkittävä, ja joskus tulee mietittyä sitäkin että missä niitä olemattomia ropojaan seisottaa...

Vesseli:
Minulla on suhteellisen uusi (3 kk vanha) museoauto, jonka liikennevakuutus ilman bonuksia olisi 516,14 €, mutta täysillä bonuksilla ja muilla alennuksuilla 147,18 €. Kasko kaikilla mausteilla eli peruskasko-, oikeusturva-, autopalvelu-, keskeytys-, lasi-, villieläin- ja laajennettu lunastusehtovakuutu kset, on ilman bonuksia 1908,58 €. Täysillä bonuksilla maksu on 695,95 €. Trafi rosvoaa 624,94 € käytttövoimaverona ja anemaksuna. Museoauton kulutus on pysynyt toistaiseksi 9,5 l/100 km:ssä. Huoltoväli on uskomattoman pitkä, 48000 km tai kerran vuodessa. Tilasin uudet talvirenkaat omille vanteille alle laitettuina hintaan 630 €.

Loppis:
Mulla karkeasti 1700€ on vuodessa verot ja vakuutukset. Liikenne lähti nollilta, kaskoon suoraan täydet. Huollot ollu alustalle 230€ ja asunto-osalle 150€ vuodessa. Muut kuluthan tulee sitten ihan miten paljon liikkuu ym. Karkeasti siis reilu 2000 vaihtaa omistajaa  :D Ja varustelu se se vasta kallista on  ;D

kimi:
Tässäkin ketjussa mainittiin auton seisottamista tavaksi jolla saa verot ja vakuutukset nollille seisonnan ajan. Tämä vaatii, että itse on merkitty auton omistajaksi. Jossakin aikaisemmassa keskustelussa muistan lukeneeni uskomattoman isoja summia jotka rahoitusyhtiöt veloittavat esim liikenteestäpoistos ta.

Jos käyttö on ajopainotteista voi huomioida myös polttoainekulutukse n, pääsääntöisesti auto+vaunu kuluttaa enemmän kun asauto. 
Vajaassa 3 vuodessa autoa on pyöritetty n. 80 000km ja tänä vuonna ei olla yhtään viikonloppua pitempää matkaa tehty, silti kilometrejä kertyy. Jos yhdistelmällä ajaisi samat kilometrit uskon, että kulut olisivat olleet huomattavasti korkeammat.
Kaiken voi laskea monella eri tavalla ja eri mittareita käyttäen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View