Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Mitä maksaa auton pito?

(1/6) > >>

Tomppa35:
Kovasti polttelisi vaihtaa vaunu keväällä autoon. Mutta kun auton ylläpitokulut, unohtamatta hankintakuluja vaunuun verrattuna ovat vähän eriluokkaa, tätä hankintaa miettiessä olisi kiva noin suunnilleen tietää missä mennään? Täällä kun automiehiä on niin varmasti on tietoa myös kokonaiskuluista:

Auto olisi noin 7-metrinen, alko-ovellinen, uudehko 2010 tai uudempi. Voi olla myös yli 3500kg, mutta ensisijaisesti alle.

Huollot, alusta kori.

Vakuutukset ilman bonuksia

Muut verot, käyttömaksut vuodessa, voi olla että talvella ei liikuta vaan ollaan paikallaan.

Tästä saa vähän perspektiiviä, onko hankinta mielestäni kannattava vai pysytäänkö vaunukannassa.

olalaa:
Minun auton maksut ilman boonuksia.Liikenne vakuutus 533,32/vuosi peruskasko uus hankinta hinta 70th vuosimaksu 1706,67.Samat 70% bonuksilla ja muilla vähennyksillä liikenne 136,12 kasko 710,83.Huoltokulut riipuu paljolti siitä paljonko ajaa minulla noi 250e kun teen itse.Polttoaine kulut 10l/100km verot noin 270e kun on tuo co2 merkattu muuten noin 500e.Vakuutus maksut/verot pienenee kun auto pois liikenne käytöstä.Lisäksi katsastus kulut vuositain.Mutta elämä on ;D

seppoko:
olalaalla kattava lista, mutta käyttövoimavero (dieselvero) puuttuu n. 130.

Vakuutusmaksuja kannattaa kysellä useasta yhtiöstä. Siinä voi tienata

Tomppa35:
Kiitoksia Olalle, kyllä tuosta kartalle pääsee missä mennään. Tuo on hyvä kun itse voipi perushuollot tehdä, tosin takuunalaisissa autoissa tuo pitää varmaan virallisella pajalla teettää. Ei tämä todella persaukisten hommaa ole, siksi olen miettinytkin miten tämän harrasteen pariin olen ajautunut :-X

olalaa:
Mulla on henkilö auto aina seisontavakuutukses sa(pois liikennekäytöstä)kun matkailuauto käytössä.Se vähän helpotaa.Kauppa ym.onnistuu kyllä matkailuautollakin ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View