Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Bensa vaiko Diisseli ?

<< < (4/6) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: 4ntti -  7.09.2012     kello on 17:19 ---No jaa? Olihan tilanne kuitenkin ihan selvästi se että enemmistö oli nykymallilla saamapuolella ja joidenkin kohdalla ihan merkittävistäkin summista puhutaan. Puhumattakaan järjestelmän mahdollistamasta tavasta kuitata palkkaa verovapaana.

--- Lainaus päättyy ---

Auto on monelle työkalu ja tuo sunniteltu km korvausten leikkaaminen todella syvältä. Maanteillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ja uudistuksen myötä paljon ajavat varmasti joutuvat miettimään autohankintoja uudemman kerran.
Eikä tuosta nyt paljoakaan yli jää jos päivittää ja pitää työkalunsa kunnossa.
Autokauppiaat ovat olleet asiasta ihmeen hilkjaisia, povaavatko työsuhdeautojen lisämyyntiä vaiko jotakin muuta?

88k5:
Otsikkoon bensa vai disu - laskuri https://autoliitto-fi.directo.fi/tietopankki/autoilun-kustannukset/laskurit/bensiini_diesel_laskuri/
(pääsee sisään SFC-tunnarein). Itse pohdin moista 1½ vuotta sitten, ja silloin ed. ja nykyisen auton kuluilla reilun 8.000 km ajolla / vuosi diesel tuli jo halvemmaksi. :P

Jos uutta on ostamassa, niin autoveron määrä riippu CO2 -arvosta (ja tietty vuotuinen käyttövero), joka nykydsleissä on pieni  Thumb. Joka päiväisestä ajosta esimerkki samoja nurkka-ajoja vaimon kanssa; sillä menee tupla määrä kalliimpaa polttoroinaa 2.0 bensa-automaatilla, mitä mulla manuska 1.9 nokilekalla (raskaampi)  :laugh:

GoldieWoman:
88k5 -> Kiitosta laskurista   ;)

Diisseli vei voiton reilu 160 ekeä, sillähän tekee yhen ylimääräisen viikonloppu reissun  Thumb

Uutta ei laiteta periaatteesta, niiden ulosajo liikkeestä tulee turhan kalliiksi, koska ei näillä autokaupoilla voita muutenkaan, paitsi alan ammattilaiset . Me kun asumme täällä maalla ja kaapunkiin pitää aamuisin startata leipää tienaamaan, niin diisseli on pyöriny mielessä ja nyt tämä vaunu harrastus vain lisäsi ajatusta.... hm ettei vain nälkä kasva syyessä  :P

Aakku:
Itse olen miettinyt viinan käyttömahdollisuutt a.
Tuossa retkeilyautossani on ihan sama, vaikka kävisi konjakilla, koska mittariin kertyy vain n. 7000km/v.

Paku ja henkilöauto on dieseleitä ja kummallakin tulee ajettua n. 35 tuhatta vuodessa. Niissä dieseli on vielä jotenkin kannattavampaa.
Näistä dieseleistä olen kyllä vakavasti miettinyt siirtymistä viinaan. Esim. Ford Focus on todettu aika vähällä viinalla kulkevaksi.

Eri asia on sitten viinankin hinta tulevaisuudessa. Pitkään oli 1€ litrahinnoissa, mutta nyt ABC ainakin hinnoittelee jo 1,10€ hintaan.

retkeilijä:
Henkilöautona on diesel Golf. Hankittu vähän ajettuna neljä vuotta sitten perheen ainoaksi autoksi (myös veturi). Nyt kun vauno on muuttunut matkailuautoksi, Golfilla ajetaan n.10 000 km/v, joten kannattaisi olla bensakone, mutta uudet ovat tyyriitä ja vaihdossa uudempaan menettää heti pari tonnia. Ajelen tuolla hyväkuntoisella vielä pitkään. Asennutin siihen lohkolämmittimen Eberin lisäksi.
Eiköhän se seuraava vaihdokki ole sähkökäyttöinen rollaattori  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View