Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Bensa vaiko Diisseli ?
ihaa:
Toyotan hybridi Auris tuli meille pari vuotta sitten saman kokoluokan bensa-automaatti Opel Astran tilalle, bensan kulutus tippui 3 l/100km joka tekee meidän ajoilla verot mukaan lukien n. 1300 €uron säästöä per vuosi.
Matkailuautolla liikuttaessa tuntuu aika hölmöltä vaihdella vaihteita, mutta ei näihin matkailuautoihin saa kunnon automaattia vaan niitä vikaherkkiä robottivaihteistoja .
Aakku:
Hybridi on yksi vaihtoehto. Se sopinee kaupunkimaiseen pätkäajoon. Pitkää matkaa ajaville, kuten minulle se lienee vain taakka. Toinen taakka on hybridin huomattavasti kovempi hankintahinta. Etu lienee siinä, että saa ajaa hiljaisesti pätkittäin ja maailma pelastuu.
Roboteista voi olla montaa mieltä. Itse kuitenkin pidän siitä enemmän, kuin perinteellisestä automaatista. Johtunee tuosta raskaan kaluston tottumuksista.
Oma vikaherkkä robottivaihteistoni henkilöautossa on toiminut vasta reilu 170 tuhatta moitteetta, eli ei voi sanoa vielä juuta, eikä jaata.
jorma:
Sen jälkeen kun parkkeerasin vm.-65 Jaltan kuusen alle lopullisesti, meidän taloudessa on ajettu vain diesel autoilla, kuin myöskin tullaan ajamaan, ihan vain periaatteesta. :D
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 8.09.2012 kello on 15:23 ---Hybridi on yksi vaihtoehto. Se sopinee kaupunkimaiseen pätkäajoon. Pitkää matkaa ajaville, kuten minulle se lienee vain taakka. Toinen taakka on hybridin huomattavasti kovempi hankintahinta.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä tuon hybridin keskikulutus on ollut koko sen 42000 km:n matkalta 5.2 l/100km ja jos me, koko perhe lähdetään käymään anoppilassa Espoossa, matka-ajon kulutus on silloin siellä 5.0 - 5.3 l/100km välillä eli kyllä se tuo hybridi vie vähemmän myös maantieajossakin kuin muu bensakone vastaavalla maantieajolla, minä uskon enempi noita tankkaus.comin ja spritmonitor.de:n kautta ilmoitettuja kulutuksia kuin esim. työkavereiden haamulukemia.
Ja Toyotalla tuo hankintahinta on samaa luokkaa kuin vastaavalla dieselillä joten ei senkään myötä ole ongelmia, Toyotan hybridissä ei tarvitse vaihdella vaihteita niin kuin monella haamupienillä lukemilla ajavat dieselmiehet.
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 8.09.2012 kello on 15:58 ---Sen jälkeen kun parkkeerasin vm.-65 Jaltan kuusen alle lopullisesti, meidän taloudessa on ajettu vain diesel autoilla, kuin myöskin tullaan ajamaan, ihan vain periaatteesta. :D
--- Lainaus päättyy ---
Sama vika täällä,ja diiseli pitää olla kuutoskone,Omega d6 turbo,Wokkelo d6 !! :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta