rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkahuollon järjetön laskutus!  (Luettu 4261 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #30 : 1.09.2012 kello on 17:43 »
Et ole tainnut lukea paikallisuutisia vihdistä, täällä on vääntöä jostain puunkaato hommista. Oliko joku joukkokanne menossa, en ihan tarkaan tunne asiaa.
En ole lukenut, kaverin kanssa kesällä siellä ajeltiin vähän ympäristopin merkeissä.Yhteen ääneen ihmeteltiin, että täällä on kovemmat perikuntien metsät kuin meillä Etelä-Pohjanmaalla. Karehdittiin siis. ;D

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:12
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #31 : 1.09.2012 kello on 17:48 »
En ole lukenut, kaverin kanssa kesällä siellä ajeltiin vähän ympäristopin merkeissä.Yhteen ääneen ihmeteltiin, että täällä on kovemmat perikuntien metsät kuin meillä Etelä-Pohjanmaalla. Karehdittiin siis. ;D

Jostain kartellihommista on juttu. Anteeksi OT. Meni ohi aiheen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #32 : 2.09.2012 kello on 07:15 »
Hah haa! Hyvä OT , säilyttäkää hienot metsänne. Meillä vielä Tapaninpäivän kaatoja jäljellä ja sitten vielä parturoitu isoja alueita-ei vältämättä kaunista katsottavaa,mutta toisaalta ihmeen nopeasti ne kasvaa istutusten jälkeen....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #33 : 2.09.2012 kello on 08:54 »
Mutta itse aiheeseen. Mulle tuli paketti 170km Hesasta matkahuollolla 18€ ja nyt on tulossa eteläsaksasta toinen, maksaa 19€ DHL:n ovelle tuomana. Kumpikaan ei ole lähettäjän vika. Mutta tuntuu että on hiukkasen ilmaa noissa matkahuollon nykytaksoissa. Ei ole ihme ettei ne halua päästää kakunjakoon näitä Omnibuss ym yhtiöitä  ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:54
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #34 : 2.09.2012 kello on 10:41 »
Pitää siirtää toiminta ahvenanmaalle ja hinta alle 50e (kuten verkkokauppa joissain toiminnoissa) niin tulee ovelle ja alvi jää alle maksurajan niin ei tarvi maksaa alvia. Lain sallimaa veron välttämistä. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #35 : 2.09.2012 kello on 11:14 »
Mutta itse aiheeseen. Mulle tuli paketti 170km Hesasta matkahuollolla 18€ ja nyt on tulossa eteläsaksasta toinen, maksaa 19€ DHL:n ovelle tuomana. Kumpikaan ei ole lähettäjän vika. Mutta tuntuu että on hiukkasen ilmaa noissa matkahuollon nykytaksoissa. Ei ole ihme ettei ne halua päästää kakunjakoon näitä Omnibuss ym yhtiöitä  ???
Tuosta hinnoittelusta on ollut juttua Suomesta lähetettäessä.
Etelä-Saksasta Suomeen 19€. Mikähän mahtaisi olla hinta, jos saman paketin lähettäisi Suomesta sinne Etelä-Saksaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #36 : 2.09.2012 kello on 12:44 »
Etelä-Saksasta Suomeen 19€. Mikähän mahtaisi olla hinta, jos saman paketin lähettäisi Suomesta sinne Etelä-Saksaan.
Pähkäilin itse ihan samaa, kun tilasin ruiskutuspumpun eBayn kautta Saksasta. Pumppu sentään painaakin jotain, rahti oli tuon 19 € ja tuli DPD:n matkassa kotiovelle kolme päivää...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #37 : 2.09.2012 kello on 18:57 »
Tuosta hinnoittelusta on ollut juttua Suomesta lähetettäessä.
Etelä-Saksasta Suomeen 19€. Mikähän mahtaisi olla hinta, jos saman paketin lähettäisi Suomesta sinne Etelä-Saksaan.
Kallis!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #38 : 2.09.2012 kello on 21:13 »
Aika erilaisia kokemuksia MH:n laskutuksesta. Auton ostovaiheessa palautin verhoilukangasnäytt eet myyjälle. Pakkaus maksoi 1,80 € ja vastaanottaja maksoi muut. Sitten lähetin 5 kg painavan pakkaamattoman kappaleen täältä susirajalta Ouluun. Tästä MH veloitti 4,60 €, mikä ei mielestäni ole järjetön laskutus. Joskus olen tilannut joitakin varaosia, jotka ovat tulleet MH:n kautta myyjän lukuun ja silti hinta on on ollut paikallisiin kauppiaihin kilpailukykyinen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:34
  • Autossa on pyörät
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #39 : 2.09.2012 kello on 21:25 »
MH:lla halvin tapaus 7,85€ = RAHTIPUSSI
paketit siitä ylöspäin ja reilusti.
Olen 18v lähetellyt useita satoja paketteja kokoaikana, vastaanottanutkin muutamia  :-*
Alla malli kuvitteellisesta paketista jonka mitat näkyy kuvassa  ??? 8) :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.07.2020 kello on 21:14
Vs: Matkahuollon järjetön laskutus!
« Vastaus #40 : 8.09.2012 kello on 10:13 »
Täytyy lisätä tämä Lähellä-paketti vaihtoehto myös.

http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille/laheta_paketti/lahi_paketti/index.html

Itselle tuli pari vuotta sitten tuohon lähi Siwaan reilu 5 kilon ups-virtalähde tuolla systeemillä ja kuluja veloitettiin 6€, varmaan myyjällä sopimusta edullisesta hinnasta.