kyllä olis hyvä olla joka biilis tollanen lukko
olen vankasti sitä mieltä
varsinkin nyt kohta ,kun poliisejakaan ei ole
liikentees mittailemas kuskien bromilleja 
Työpaikalla on virallinen lupa alkolukkojen asennukseen ja onpa noita melko paljon asennettukin, mutta pääasiassa koululaiskuljetukse
ssa oleviin autoihin joissa se on pakollinen sekä jonkun verran "valvottuja" malleja eli rattijuoppoussyytte
en saaneet jotka ovat virkavallan kanssa tehneet sopimuksen laitteen asennuksesta. Vapaaehtoisasennuks
ia on vain muutama.
Nuo koululaisautojen ja vapaaehtoisten mallit ovat suhteellisen helppoja ja halpoja käyttää. Vaativat puhalluksen liikkeelle lähdettäessä ja kalibrointi määrävälein.
Valvotut versiot vaativat tarkemman puhalluksen liikkeellelähtiessä ja määrävälein (melko usein) ajonkin aikana. Lisäksi laite pitää käydä asennusliikkeessä säännöllisesti jossa puretaan laitteen muistista jokainen puhallustieto joka pitää lähettää poliisin tiedostoon.
Noiden valvottujen mallien ongelma tahtoo olla että auton omistaja ottaa kuskin itselleen kun ei ole varma ajokunnostaan ja tämä "tilapäiskuski" ei välttämättä osaa puhaltaa oikein alkolukkoon (on muuten taitolaji). Usein käy että omistaja hermostuu "taitamattoman" hommaan ja sanoo että annas kun minä näytän ja taas jää logiin tieto että on yritetty kännipäissä liikkeelle.
Toisaalta on tullut esiin tapauksia että selvä (osaa puhaltaa oikein, kokemusta?) kyytiläinen on puhaltanut maistaneelle auton omistajalle että päästään matkaan.

Mun mielestä alkolukolla voi estää autoilua kännissä yhtä hyvin kuin sillä että estettäisiin ampumasurmat aselakia kiristämällä. Joka haluaa asetuksia kertää löytää siihen tarvitessa keinot.