Kirjoittaja
Aihe: Tableteista (Luettu 22697 kertaa)
« Vastaus #46 : 1.09.2012 kello on 00:00 »
Periaatteessa se asus toimii hyvänä välimuotona. Sitä voi käyttää niin tablettina ja jos haluaa vaikka kirjoitella romaaneja, niin sekin onnistuu :-) Niin ja tableteissa on vielä lisänä tuo androidin helppokäyttöisyys ja virrankulutus mukana.
Miten pitkään nuo akut riittävät? Minulla on Samsungin 10" miniläppäri, jossa virta riittää 7-8 tuntia kovassa käytössä. Vastaavasti Fujitsun 11" yritysläppärissäni akku kestää vain 4 tuntia, mutta siinä on vääntö aivan eri luokkaa.
« Vastaus #47 : 1.09.2012 kello on 08:56 »
Kun tablettia on kokeillut/käyttänyt niin tuntuu että normi miniläppärikin on avattuna turhan iso ja painava.
Olen käyttänyt , omistanut kokeillut.  Enkä millään saa kokoeroa oman 10" Nokia Bookletin ja esim Ipad+näppis tai Samppa+Näppis välille. Enköhän vaan osaa mitata  Erona on lähinnä se että minulla on siinä kaikki  Jokainenhan saa käyttää edelleen mitä haluaa. Halusin vaan kertoa että nuo argumentit mitä täpötintyypit selittelevät on fuulaa 
« Vastaus #48 : 1.09.2012 kello on 10:22 »
« Vastaus #49 : 1.09.2012 kello on 10:45 »
Periaatteessahan tuo nokia vastaa nykyajan tablettia, tosin siinä ei ole kosketusnäyttöä. Sinänsä ihan kätevä laite.
Ainut että windows ilmeisesti vie kaiken tehon tuosta koneesta ja hd-kuvan toisto ei onnistu. Ja noita ei edes taideta myydä enään?
« Vastaus #50 : 1.09.2012 kello on 11:59 »
Siis.... Tarve olisi siirtää kuvattu materiaali muistitikuille kameroista reissunpäällä (mahdollisuus käyttää täppäriä välimuistina?). Onnistuuko Androidilla, vai Applen koneella, lisäpalikoilla vaiko suoraan...siis ne liitännät??
« Vastaus #51 : 1.09.2012 kello on 12:24 »
no, laitahan sitten kuva laitteestasi, kuten minä tuossa aiemmin laitoin. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Tässähän ne, isompi on Lenovo 14" laajakuva p8600/8gb/256ssd/3g/bluetooth jne. on kuin tykki  Pienempi on Nokia 
« Vastaus #52 : 1.09.2012 kello on 12:27 »
Periaatteessahan tuo nokia vastaa nykyajan tablettia, tosin siinä ei ole kosketusnäyttöä. Sinänsä ihan kätevä laite.
Ainut että windows ilmeisesti vie kaiken tehon tuosta koneesta ja hd-kuvan toisto ei onnistu. Ja noita ei edes taideta myydä enään?
En tarvitse tehoja näyttääksen itsellemme kuvia suoran hdmi liitännän kautta , se on reissuväline joka toimii vaikka kuvien välivarastona ja netin selailuun. Tuossa isommassa riittää paukku vaikka autocadiin Saa noita ainakin käytettyinä
« Vastaus #53 : 1.09.2012 kello on 12:58 »
Siis.... Tarve olisi siirtää kuvattu materiaali muistitikuille kameroista reissunpäällä (mahdollisuus käyttää täppäriä välimuistina?). Onnistuuko Androidilla, vai Applen koneella, lisäpalikoilla vaiko suoraan...siis ne liitännät??
Aika huvittavaa..  Nyt yli 50 vastausta, mutta kukaan ei ole selkeästi vastannut aloituksessasi osoittamaasi kysymykseen. Vastatkaa nyt joku kunnolla, kun täällä sitä tablettiasiantuntem usta kirjoitusten mukaan on. Minulla ei ole tietoa, eikä käyttökokemusta itsellä, mutta kiinnostaisi nuo jutut minuakin.
« Vastaus #54 : 1.09.2012 kello on 13:03 »
Kirjoitin jo joskus ketjun alussa ETTEI esim ipadissa ole mitään liitäntöjä, adapterilla sen saa kyllä siihen. Sampan tabissa ei taida myöskään olla niitä. Muista en tiedä Edit. Ketjun ekalla sivulla oli jo seuraavat tekstit > Minulla on jonkin aikaa ollut Samsungin tab 10.1 3g. Viikon reisulta juuri kotiin palasin, ja huomasin etten koko viikon aikana avannut läppäriä kertaakaan. Onhan tämä kovin omanlainen juttu. Hyvä akunkesto yhdessä näyttöön modostuvan erittäin selkeän näppäimistön kanssa tekee käytön helpoksi pimeässäkin. Tiedonsiirto tähän tapahtuu joko samsungin omaa kaapelia pitkin tietokoneen usb liittimestä tai sitten langattomasti. Mitään usb liittimen paikkoja tässä ei ole eikä myöskään muistikorttipaikkoj a. Ei ole kokemsta mistään muusta tälläisesta laitteesta ja tätäkin vasta opettelen. Navigointi ohjelmia tässä on minulla pari, mutta kummassakin on puutteita, vievät sorateille, ei ole asetusta jossa vältettäisiin soratiet. Myös kameratolpat olis hyvä olla sekä nopeusrajoituksen näyttö. Nopeusnäyttö kyllä löytyy.
iPadiin tällainen niin siirtyy kuvat laitteelle heleposti
« Vastaus #55 : 1.09.2012 kello on 13:58 »
No mitäs tuollaiset ylimääräiset adapterit ja näppikset sun muut maksaa? Kiinnostaisi myös siirtonopeus. Itse kun olen kamerasta siirtänyt USB johtoa pitkin videota ja kuvaa läppäriin, niin on kestänyt iäisyyden. Vielä hitaampaa se on BT:n kanssa. Joskus sekin on avuksi, kun on se USB johdon pätkä unohtunut johonkin kassiin. Homma kyllä onnistuu silmänräpäyksessä, kun ottaa muistikortin kamerasta ja asettaa sen läppärin muistikorttilukijaa n. Samalla voi valkata, mitä otoksia lataa kiintolevylle. Samalla voi sitten lopuksi tyhjentää kameran muistikortin.
Noin yleisesti ottaen, mitä vähemmän erillisiä hilavitkuttimia, niin sitä parempi.
« Vastaus #56 : 1.09.2012 kello on 16:08 »
Noin yleisesti ottaen, mitä vähemmän erillisiä hilavitkuttimia, niin sitä parempi.
niinpä.. Lähinnä on kiinni siitä mitä tarvitsee. Minulla karttaselain sovellus sekä kännykässä että tabletissa. Toimii mainiosti veneillessä paikannuksen kanssa . Korvaten siis karttaplotterin. tuo karttaselain on ilmainen vain kokeiluajan, eli kuukauden verran.
« Vastaus #57 : 1.09.2012 kello on 17:07 »
No mitäs tuollaiset ylimääräiset adapterit ja näppikset sun muut maksaa? Kiinnostaisi myös siirtonopeus. Itse kun olen kamerasta siirtänyt USB johtoa pitkin videota ja kuvaa läppäriin, niin on kestänyt iäisyyden. Vielä hitaampaa se on BT:n kanssa. Joskus sekin on avuksi, kun on se USB johdon pätkä unohtunut johonkin kassiin. Homma kyllä onnistuu silmänräpäyksessä, kun ottaa muistikortin kamerasta ja asettaa sen läppärin muistikorttilukijaa n. Samalla voi valkata, mitä otoksia lataa kiintolevylle. Samalla voi sitten lopuksi tyhjentää kameran muistikortin.
Tuo kuvien siirtonopeus riippuu usb-väylästä. Uudempi usb2 on 40x nopeampi kuin vanha. Suoraan muistikortilta vielä nopeampi. Samoin en halua hilavitkuttimia, vaan yhden laitteen.
« Vastaus #58 : 1.09.2012 kello on 17:17 »
alta 30€ iPadin Camera connection kit. Kiinasta tai jostain muualta vinku intiasta voi saada halvemmalla 
« Vastaus #59 : 1.09.2012 kello on 17:23 »
 Tuollainen on mulla käytössä, yhdessä lisälaitteessa on sekä microSD, SD, AV, mini-USB kuin perus-USB. edit: nuo talvikuvat ovat siis tuossa SD-kortissa joka tuossa adapterissa ja kuvat voi siitä siirtää joko yksitellen tai kaikki kerralla iPadiin. Hintaa en tuolle adapterille tiedä, tuon sain lahjaksi. Lisään tähän samaan syssyyn vielä toisen adapterin joka kannattanee hankkia mikäli haluaa iPadin näytön siirtää isompaan televisioon.  Tässä liittiminä siis HDMI ja iPadin lataus toisena.
« Viimeksi muokattu: 1.09.2012 kello on 17:51 »
|