Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton lämmöneristyksestä

<< < (4/6) > >>

Vesseli:
Vielä väliverhosta. Kun ohjaamossa ei ole öisin ketään, niin nuukana miehenä vältän kaikkien turhien ilmakuutioiden lämmittämistä. Ohjaamon saa aamuksi lämpimäksi, kun laittaa Webaston ajastimella töihin. Ja toisinpäin. Kun ei ole matkalla tarvetta pitää asunto-osaa täydellä lämmöllä, väliverho ehkäisee kylmän/viileän ilman tulon takaa ohjaamoon. Asunto-osassa voi pitää peruslämmön lämmönsiirtimellä, joka lämmitetään moottorilla.

pentti:
Ulko puolisella talvi peitolla on menty kesät &talvet. ( irotettava helma palat pannaan talvella käyttöön )
Oon tykästyny tähän ratkaisuun suojaa auringolta kesällä, ei vetoa + nopea paikalleen asentaa. 8)

tapani pokkinen:

--- Lainaus käyttäjältä: pentti - 27.08.2012     kello on 21:55 ---Ulko puolisella talvi peitolla on menty kesät &talvet. ( irotettava helma palat pannaan talvella käyttöön )
Oon tykästyny tähän ratkaisuun suojaa auringolta kesällä, ei vetoa + nopea paikalleen asentaa. 8)

--- Lainaus päättyy ---

tuo ulkopuolinen peitto on oikeastaan järjen köyhyys ;) mutta silti se vain on enemmilleen kaikilla käytössä :(
Kunnollinen sisäpuolelle asennettava peite on 100*parempi mm=puhtaus, ei kuraannu/jäädy/kastu/helppo asentaa kuin aamulla poistaa=pitää koko ohjaamon lämpöisenä ja ehkäisee kondensioin joka muuten vaivaa ohjaamon elektroniikkaa Thumb

MatsOnni:
^
Perustelusi sisäpuoliselle peitteelle on pitkälti ok, itelläni on kokemusta vain ulkopuolisesta. Kuitenkin kun olen katsellut ikkunoita autoissa, joissa on peite sisäpuolella niin kyllä ne ihan hitosti on huurussa ja nimenomaan sisäpuolelta. Hyvän ulkopuolisen kanssa en kondensio-ongelmaan ole törmännyt. Mutta ei sitä ole yhtään mukava pimeällä, kovalla pakkasella tai kurakelillä viritellä paikalleen. Huhtalon peite on vielä aika tiukan puoleinen (tiukka on hyvä ;-)) . 

ihaa:
Ilmeisesti Tapanin tarkoittama sisäpuolinen peite on se joka kiertää ohjaamon kojelaudan takaa ei sitä ikkunaverhoa joka on kaikissa täysintegroiduissa ja lähes jokaisessa puoli-integroiduissa, sellainen aiheuttaa tuulilasiin melkoista kosteutta jopa kesällä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View