rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti  (Luettu 149955 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2025 kello on 09:34
Isothermissä on vakiona salpa / lukitus ovessa, no se on alunperin sunniteltu venekäyttöön ja ei pelkää pieniä "heittoja" , aiemmin oli edellinen Isothermi muskeliveneessä ja se kesti melkoisen paukutuksen hienosti, mutta ouluita oli turha heti aukoa, meinasi vaan puskea vaahtoa....no se oli ennen ja nyt mennään suht tasaseen; maalla, merellä ja ilmassa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
Kyllä mä olen niin tyytyväinen tähän Paneeli + Invertteri + Kompurakaappi yhdistelmään et oksat pois! Ei tän huolettomampaa systeemiä oo minulle.  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:56
  • Eipä turhia höttyillä :)
Eiköhän tuo tekniikka rupea olemaan jo sen verran koulittua, että se rupeaa jo syrjäyttämään näitä kaasukaappeja uusasennuksissa. Ja onhan se "muodikkaan vihreää" kun on jääkaapille se uusiutuvaa energiaa kaappaava paneli katolla, eikä CO2-tuottavaa pulloa tuota varten tartte tyhjennellä. Ja onhan noissa potkuakin hieman toiseen malliin, jäähtyy nopeammin ja pitää sen kylmänsäkin helpommin jopa hellekeleissä 8)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
Onko tuon paneelin tuotto riittänyt hyvin myös talvisaikaankin?

Kyllä mä olen niin tyytyväinen tähän Paneeli + Invertteri + Kompurakaappi yhdistelmään et oksat pois! Ei tän huolettomampaa systeemiä oo minulle.  Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
Onko tuon paneelin tuotto riittänyt hyvin myös talvisaikaankin?

En tiedä koska en käyty autoa kuin kesäisin. Eli kuten totesin toimii minun käytölläni mutta ei sovellu kaikille. Eli olen irti tolppasähköstä max viikon kerrallaan ja matkustelen vain kesäaikaan.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
Näin se varmaan useimmilla on?
Talvi on aina vähän haasteellisempi. Kennot lumessa, valoisa-aika lyhyt, kulutus suurta (lämmityslaite, valot jne.), dieselin esilämmitys käytössä, kylmät akut ottavat virtaskaa huonosti vastaan jne ...

En tiedä koska en käyty autoa kuin kesäisin. Eli kuten totesin toimii minun käytölläni mutta ei sovellu kaikille. Eli olen irti tolppasähköstä max viikon kerrallaan ja matkustelen vain kesäaikaan.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
Mä olen tähän saakka matkaillut talvella tolppapaikoille. Saapahan lämmityssähköä samalla.
Aika harvaan hyvään puskaan pääsee talvella. Syksy on minun tapauksessani merkityksellistä
aikaa, koska matkailen aktiivisesti ja valon määrä vähenee. Silloin oikeastaan saan vasta TOSI
tietoa mihin panelit riittää. Akut varmaan joutune vuoden päästä vaihtamaan.
Aion laittaa kulutusmittarin näin alkuun kaapinjohdon eteen. Saa jotain näkemystä kulutuksesta
ja panelin näytöä pitää aktiivisesti tuijotella. Sehän olisi optimi että olisi saanut kulutuksen menemään
säätimen läpi mutta turhan työläs juttu. Näin vaunussa.

• Kaikkien kaveri Sr.
Alkukesän kokemuksia...Sateis ta on ollut ja siitä syystä minulla on kerran akustosta virta loppunut niin että intikka ilmoitti
ettei potkua kompurakaapille riitä.Onneksi olin tuona aamuna suuntaamassa kotiin joten no hätä.
Kertauksena, 2x ohutkalvopaneli a´105W ja akustoa 150Ah(ikää 3v.), intikka 2000W ja "tyhjäkäynti" virta 0.3A.
Käytän televisiota ja valaistus on led-nauhoilla. Akustoni on keskivertoa huonommassa kunnossa mutta ei sekään pelasta
kun taivaalta tulee vettä kaatamalla ja mittari näyttää lataustehoa 0.2-0.4A.
Edit. Ensi kesänä uudet patterit, huomattavasti isommat. Sade on kyllä suurin haitta tuolle lataukselle. Pilviselläkin säällä
virtaa tulee  Thumb
Kompurakaapista. Toimii loistavasti, ruoka ja olut on kylmää.  Thumb Thumb Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:56
  • Eipä turhia höttyillä :)
Entäs jos noiden panelien rinnalle nakkaisi vaikka tuulipropellin tms. "varalähteen". Pitää olla jo melkoisen kökkö säkä jos sataa ja on tyyntä samaan aikaan kovin pitkiä kausia ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
Miksipäs ei Mulla on nyt aggregaatti, kun piti ostaa se toista projektia varten. Lisää minulta kompressori jääkaappi infoa kesän lopulla.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Eiköhän tuo tekniikka rupea olemaan jo sen verran koulittua, että se rupeaa jo syrjäyttämään näitä kaasukaappeja uusasennuksissa. Ja onhan se "muodikkaan vihreää" kun on jääkaapille se uusiutuvaa energiaa kaappaava paneli katolla, eikä CO2-tuottavaa pulloa tuota varten tartte tyhjennellä. Ja onhan noissa potkuakin hieman toiseen malliin, jäähtyy nopeammin ja pitää sen kylmänsäkin helpommin jopa hellekeleissä 8)
Kyllä mulla ainakin viime kesänä,pysyi kaasulla hyvin viileä Thumb Ulkona +30 kaapissa +3.2 ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Ei taida vielä mikään kulkimen valmistaja laittaa kompurakaappia kulkimeen. Ymmärrän hyvin, kun jääkaapin kaasun kulutus on mitättömän pieni, niin ei kannata alkaa seikkailemaan sähkön kulutuksen kanssa. Kausipaikkalaisten vaunuihin se olisi kuitenkin käypänen ratkaisu. Ja tietysti Pellepelottomille.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Ei taida vielä mikään kulkimen valmistaja laittaa kompurakaappia kulkimeen. Ymmärrän hyvin, kun jääkaapin kaasun kulutus on mitättömän pieni, niin ei kannata alkaa seikkailemaan sähkön kulutuksen kanssa. Kausipaikkalaisten vaunuihin se olisi kuitenkin käypänen ratkaisu. Ja tietysti Pellepelottomille.
    Onhan LMC:llä ollut jo pitkään kompurakaappi !

• Kaikkien kaveri Sr.
Olen kuitenkin edelleen erittäin tyytyväinen kaapin vaihtoon. Pidän sitä myös paloturvallisempana . Huomattavan nopea jäähtyminen. Kaasukaappiin ei paluuta

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Olen kuitenkin edelleen erittäin tyytyväinen kaapin vaihtoon. Pidän sitä myös paloturvallisempana . Huomattavan nopea jäähtyminen. Kaasukaappiin ei paluuta

Kyllä se sähkökin tekee tulipalon,mulle ei koskaan mitään kompura kaappia tule!