Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti

<< < (71/77) > >>

Stara:
Näin se varmaan useimmilla on?
Talvi on aina vähän haasteellisempi. Kennot lumessa, valoisa-aika lyhyt, kulutus suurta (lämmityslaite, valot jne.), dieselin esilämmitys käytössä, kylmät akut ottavat virtaskaa huonosti vastaan jne ...

--- Lainaus käyttäjältä: LunaNegra - 23.05.2015     kello on 14:18 ---En tiedä koska en käyty autoa kuin kesäisin. Eli kuten totesin toimii minun käytölläni mutta ei sovellu kaikille. Eli olen irti tolppasähköstä max viikon kerrallaan ja matkustelen vain kesäaikaan.

--- Lainaus päättyy ---

Teukka-74:
Mä olen tähän saakka matkaillut talvella tolppapaikoille. Saapahan lämmityssähköä samalla.
Aika harvaan hyvään puskaan pääsee talvella. Syksy on minun tapauksessani merkityksellistä
aikaa, koska matkailen aktiivisesti ja valon määrä vähenee. Silloin oikeastaan saan vasta TOSI
tietoa mihin panelit riittää. Akut varmaan joutune vuoden päästä vaihtamaan.
Aion laittaa kulutusmittarin näin alkuun kaapinjohdon eteen. Saa jotain näkemystä kulutuksesta
ja panelin näytöä pitää aktiivisesti tuijotella. Sehän olisi optimi että olisi saanut kulutuksen menemään
säätimen läpi mutta turhan työläs juttu. Näin vaunussa.

Teukka-74:
Alkukesän kokemuksia...Sateis ta on ollut ja siitä syystä minulla on kerran akustosta virta loppunut niin että intikka ilmoitti
ettei potkua kompurakaapille riitä.Onneksi olin tuona aamuna suuntaamassa kotiin joten no hätä.
Kertauksena, 2x ohutkalvopaneli a´105W ja akustoa 150Ah(ikää 3v.), intikka 2000W ja "tyhjäkäynti" virta 0.3A.
Käytän televisiota ja valaistus on led-nauhoilla. Akustoni on keskivertoa huonommassa kunnossa mutta ei sekään pelasta
kun taivaalta tulee vettä kaatamalla ja mittari näyttää lataustehoa 0.2-0.4A.
Edit. Ensi kesänä uudet patterit, huomattavasti isommat. Sade on kyllä suurin haitta tuolle lataukselle. Pilviselläkin säällä
virtaa tulee  Thumb
Kompurakaapista. Toimii loistavasti, ruoka ja olut on kylmää.  Thumb Thumb Thumb

HiTec:
Entäs jos noiden panelien rinnalle nakkaisi vaikka tuulipropellin tms. "varalähteen". Pitää olla jo melkoisen kökkö säkä jos sataa ja on tyyntä samaan aikaan kovin pitkiä kausia ;)

Teukka-74:
Miksipäs ei Mulla on nyt aggregaatti, kun piti ostaa se toista projektia varten. Lisää minulta kompressori jääkaappi infoa kesän lopulla.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View