Ei se tietenkään lukkoa vastaa, mutta parempi kuin ei mitään.
Ei se tietenkään lukkoa vastaa, mutta parempi kuin ei mitään.
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Ei se tietenkään lukkoa vastaa, mutta parempi kuin ei mitään. Volvon automaattilaatikoss a on talven ja liukkaiden paikkojen varalle W-asento kytkin. Kun sen kytkee päälle, laatikko ohittaa 1 ja 2 vaihteet ja liikkeellelähtö tapahtuu kolmosella. Tällä ainakin osittain estetään tarpeeton sutiminen.Mulle sanottiin että ohittaa vain ykkösen, ja muilla pykälillä luistattaa pidempään. Eron kyllä huomaa normaaliasentoon verraten. Olisikohan noilla keskieuroopan lumisateilla ja kylmillä ilmoilla jotain positiivista vaikutusta tähän talviautoiluun. Mulle sanottiin että ohittaa vain ykkösen, ja muilla pykälillä luistattaa pidempään. Eron kyllä huomaa normaaliasentoon verraten. En minäkään satavarmasti vanno sitä, mutta tällainen mielikuva mulla on, kun sitä aikoinaan kysyin hoviasentajaltani Volvon huollosta. Mutta hyvä ominaisuus kuitenkin, ei tule voimaa liikaa vetäville pyörille. Etuvetoisessa ei ole tullut vastaan tuollaista.
Transiteissa ja Sprinttereissä sähkölukon olen kokenut. Omassa Asautossa ei valitettavasti ole, vaimolla aikoinaan Transiitissa ja toimiva oli. Eikä taida hetikään tulla vastaan. Minkähänlaiset voimat siellä alla vaikuttakaan, kun pyörät ovat vähän enemmän linkussa. Taka-akselilla ovat aika pieniä siihen verrattuna. No, etuakselilla jos pyörät samalla lukitaan vain suoraan asentoon. Miten autojen valmistajien ainoa ratkaisu harvoin tarvittavaan lisäpitoon on tehdä neliveto auto? Tiedä kuinka hirveästi se neliveto nyt kulutusta lisää, ainakaan dieselissä? Niinkuin jotkut varmasti muistaa, meiltä paloi Mersedes noin tasan vuosi sitten ja tilalle tuli vanha 2005 Golf TDI Motion, eikä ole ollut muutoin pienintäkään vikaa, vaimon työmatka-autona ja ajanut nyt 26 000. Niin ja se kulutus= keskikulutus tänä aikana 6,1l Joskus aikoinaan oli perhekärrynä Caravelle syngro 2,1 jetoritic ja se vei melko tasan tarkkaan sen 10l 98E, vaan olihan se toki ihan eri kokoluokan kärrykin. Edit: lainaus korjattu, Ylläpito Sivuja: [1] Siirry ylös
|