Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kuinka pitkän loman kukin pitää ja kuka siitä kateellinen
Beedro:
Tässäpä tulee kommenttini. Ehkä turhaankin otan kantaa/kirjoitan, koska tunnen tämänkin foorumin valitettavasti olevan hieman kuin sisäänpäin lämmennyt SFC-alue. Toivon ettei kukaan ottaisi hernettä nenään, vaan ainakin miettisi asiaa ennenkuin ajattelee, että höpö höpö, nimittäin useampikin tuttavani on kertonut, että "tähänkin porukkaan" on hankala päästä sisään ja olen itse huomannut samoin. Mielestäni tämä loma-asia on hyvä keskustelun aihe, jossa toiset henkilöt purnaavat ollessaan "päivätyössä" seitsemästä-kolmeen ja sen jälkeen laittavat ns. "työpaikan oven kiinni" ja tulevat jälleen seuraavana päivänä töihin. Heillä on omasta mielestään huonot lomat, koska neljä viikkoa on lyhyt aika ja tosi on, että kaikki eivät voi pitää lomiaan heinäkuussa. Itse olen työskennellyt jo vuosia työssä, jossa ei ole työaikaa vaan yhtiö on tehnyt kanssani sopimuksen, jossa edellytetään, että työt tulee tehtyä. Voin hyvinkin sopia kesälomieni viettoajankohdan ja olla "lomalla" vaikka juhannuksesta elokuun alkuun tai suunnitella kaikki vaimoni töiden mukaan. Edellisen lauseen loppuun kaikki kuulostaa vielä hienolta/mukavalta, mutta tosiasiassa olen töissä vuodesta keskimäärin 365 päivää 24 tuntia vuorokaudessa. työni puolesta vastaan päivittäin vähintään 30:een sähköpostiin ja samaan määrään puheluihin. Puhelut voivat tulla esim illalla klo 22.00 aikaan torstaina tai 07.00 aikaan sunnuntaina. Tällä viestillä en tosiaankaan halua korostaa itseäni enkä moittia ketään muutakaan, vaan tuoda esille sen toisenkin puolen. Nekin, jotka pystyvät suunnittelemaan omat lomansa tai ovat oikeutettuja viettämään vuodessa 7-8 viikkoa lomaa, ei todellakaan välttämättä tanssi "ruusuilla" nimim. tänään esikoisen saanut tuore isä, joka on tehnyt illalla ns. puuttuneet tunnit, että saa päivän aikana tulleet sähköpostit purettua ennen huomisen uusia (tänään 235 sähköpostiviestiä, joista onneksi osa on ns. roskakoriin suoraan tavaraa).
Ehkä tärkein asiani tässä yhden työmiehen tilityksessä kiteytyy ensimmäiseen lauseeseeni. Toivoisin kaikkien ajattelevan, että mikäli foorumille halutaan kirjavuutta, uusia jäseniä ja sen mukaan uusia kirjoituksia, suhtautuvan uusiin jäseniin sen mukaisesti. Suhtautukaa uusien jäsenten kirjoituksiin myös positiivisesti, kommentoikaa niitä ja antakaa heidän tuntea olevan osa porukkaa.
Kiitos ja anteeksi.
Pete
Ps. ei anneta tälle foorumille samaa kohtaloa, kuin samaa nimen alkuosaa käyttävälle toiselle foorumille, joka näyttää aika "hiljaiselta":) Hyvää karavaanarauskesää kaikille tasapuolisesti.
99:
Beedron erinomaiseen vastaukseen on hyvä lopettaa tältä erää keskustelua.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta