Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kuinka pitkän loman kukin pitää ja kuka siitä kateellinen

<< < (17/18) > >>

perho-ukko:
 Minäkin olen ollut yrittäjänä 50 vuotta,omasta mielestäni olen eläkkeeni ansainnut !!

ihaa:
Uskallankohan enää puhua pienempi palkkaisen puolesta..monella alalla, siivoojista lähtien, on ollut puhetta lomarahojen pitämisestä vapaana, sehän on loistava tapa jatkaa lomaa...mutta siinäkin on ongelma pienipalkkaisen näkökulmasta, nimittäin se että kuukauden ajan ei tule sitä rahaa mistään mutta syötävähän sitä kuitenkin olisi, jos se palkka on pieni ja käytännössä palkka menee elämiseen niin entäs se palkaton kuukausi, mistä otat ne rahat ?

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  9.05.2012     kello on 22:09 ---Pätkätyöläisen arki ei välttämättä ole herkkua. Ja tuo mukanaan kaikenlaista mitä vakituisessa työsuhteessa oleva ei välttämättä tiedosta.

--- Lainaus päättyy ---

Pätkätyötä ja osa-aika työtä, sitä nykyään työnantajat tarjoaa, oli sitten nuori tai aikuinen. Suunnitteleppa siinä sitten elämäsi.  ::)  :( :'(

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  9.05.2012     kello on 22:33 ---Uskallankohan enää puhua pienempi palkkaisen puolesta..monella alalla, siivoojista lähtien, on ollut puhetta lomarahojen pitämisestä vapaana, sehän on loistava tapa jatkaa lomaa...mutta siinäkin on ongelma pienipalkkaisen näkökulmasta, nimittäin se että kuukauden ajan ei tule sitä rahaa mistään mutta syötävähän sitä kuitenkin olisi, jos se palkka on pieni ja käytännössä palkka menee elämiseen niin entäs se palkaton kuukausi, mistä otat ne rahat ?

--- Lainaus päättyy ---

Miten niin ei tule? Sehän on se lomaraha sille ajalle.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  9.05.2012     kello on 21:47 ---Huoh.... lienenköhän todellakin ainoa joka ihmettelee todellakin tuollaista, pätkätöissäkin omasta halustaan

--- Lainaus päättyy ---

Poimin tuon ja jätän loput omaan arvoonsa, sillä mitään mainitsemistasi asioista, jotka olet esittänyt aiemminkin, en ole väittänyt enkä itsestäni kertonut.

Muille kommenttiani ihmetelleille kerron, että kyllä vaan on totta, että tämän päivän 20-30 vuotiaissa, jopa vanhemmissakin, on paljonkin ihmisiä, jotka eivät halua elää minun ikäluokkani normaaliksi katsomaa elämää (pankin) omistusasuntoineen ja vakituisine työpaikkoineen, vaan matkustelevat miten tykkäävät, välillä maailmalla töitä tehden, välillä Suomeen palaten. Pienellä rahalla.  Tai sitten sellaisia vaan sattuu olemaan mun tuttavapiirissä tavallista enemmän.

Minun mainintani pätkätöistä eivät kohdistu keneenkään pakosta pätkätyösuhteita tekevään, vaan nimenomaan edellä kertomallani tavalla eläviin. Ja tämäkin alkoi vain pohdintana Kimin tyttären reissuun liittyen, kun mainitsin, että kaikki eivät edes ala rakentaa sitä "norminmukaista" aikuiselämää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View