Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kuinka pitkän loman kukin pitää ja kuka siitä kateellinen
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 9.05.2012 kello on 08:23 --- Thumb
Juuri näin se on, lomaa on toisilla enemmän, toisilla vähemmän, toiset saa/voi ottaa omaa lomaa/lomarahan vapaana/virkavapaata toiset ei ja eiköhän täällä suurimmalla osalla ole juurikin tuo toinen vaihtoehto...jaa että kumpiko. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä minä olin aikoinaan Kainuulais/Savolaisena kateellinen monen pariskunnan pitkille lomille. Kun elämän filosofiani on ollut, että kun perheelle on saanut välttämättömimmän elämistä varten, sitten satsataan lomaan ja yhdessä oloon. Eipä ole meikäläistä näkynyt pihamaalla vahailemassa "perheen" uutta autoa, eikä näy nykyäänkään. Mutta vapaa-ajan viettoon satsaan varallisuuteni mukaan, ja nyt on sitä, aikaa. :D :D
ihaa:
No voi tokkiinsa, kylläpä on taas valvoja saanut hienon otsikon aikaiseksi, tällaisella tavalla saadaan kyllä porukka aika hienosti hiljennettyä kun oman mielipiteen sanominen tulkitaan kateudeksi, eihän tässä kohta kukaan uskalla mitään sanoa kun nyt tällä tavalla ketju katkaistaan ja saadaan raflaava otsikko aikaiseksi, vähän rajaa sentään. >:(
Onko se sitten kateutta jos sanoo suoraan että lomailu on kivaa mutta kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta kuin vain heinäkuussa ja ne lomat eivät ole edes yhtä aikaa, kyllä mielestäni sellainen henkilö voi olla onnellinen asemastaan joka voi pitää lomaa koko perheen kanssa keskellä kesää koko kuukauden ajan tai jopa enemmän.
Alan:
Vastataan otsikon kysymykseen!
Lomaa pystyn pitämään seitsemisen viikkoa vuoden aikana. Onnistuu melkein milloin vain, mutta ei juhannuksen ja heinäkuun lopun välisenä aikana, minkä olen työparilleni ja muillekin työkavereille luvannut. Kateellisia löytyy myös työpaikalta, mutta ei loman ajankohdasta vaan sen käyttötavasta; silti tuskin kukaan kateellinen rupiaisi matkailuvälinettä ostamaan, vaikka pystyisi.
Itse olen joskus eläkeläisille hieman kateellinen, mutta kaikella on aikansa. Ittepä ovat eläkkeensä ansainneet ja jos osaavat sen pitkän lomansa oikealla tavalla käyttää eli aktiivisesti eläen ja reissaten niin iso Thumb .
Edit: onpas täällä juttua paljon...
--- Lainaus käyttäjältä: Laaga - 8.05.2012 kello on 22:52 ---Meillä on tänä kesä tilanne, että yhteistä lomaa kaksi viikkoa ja sekin vielä viikko kerrallaan. Joten reissua ei pahemmin pukkaa taitaa vaunu pysyä kausipaikalla.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 9.05.2012 kello on 07:33 ---Näin se vaan on vaikka sitä on joidenkin vaikea uskoa..
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole vaikea uskoa, mutta jokaisen työssä on ominaisuutensa. Minulla eli mainitulla jollakin asia vaan on toisin. :-X
LMC-99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 9.05.2012 kello on 09:14 ---Vastataan otsikon kysymykseen!
Itse olen joskus eläkeläisille hieman kateellinen, mutta kaikella on aikansa. Ittepä ovat eläkkeensä ansainneet ja jos osaavat sen pitkän lomansa oikealla tavalla käyttää eli aktiivisesti eläen ja reissaten niin iso Thumb .
--- Lainaus päättyy ---
Mitäpä tuohon lisättävää.. Thumb
Terv: Eläkeläinen
ihaa:
Minä nyt varmaan näen sitten tämän eläkkeelle jäämisen omalta kohdaltani jo nyt hiukan toisin, eräällä sukulaisella, jo edesmenneellä oli eläkkeellä jäätyään hirvittävä innostus reissaamiseen, nyt pari kymmentä vuotta myöhemmin heidän lapsenlapsillaan jotka siis ovat jo aikuisia, ei ole mitään muistikuvaa omista isovanhemmistaan kuin joululta, muun ajan he reissasivat kun sitä rahaa oli törsäämiseen asti.
Jos tuon sanominen tekee minut kateelliseksi reissaamiseen niin olkoon sitten niin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta