rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee  (Luettu 4613 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Tän, joka ei tule mulle (toimin konsulttina), käyttötarkoitus ei-juuri-muuta kuin nettiselailua ja ihmeellisen mobiili ei tarvi olla. Hinnan pitää alkaa enintään viitosella, mutta kai nykyaikana tuplaydinprossu ja min. 4 GB on oltava, kiinteä webbikamera kanssa vaatimus. 15" näyttö.

Asuksia nyt ainakin on paljon kehuttu, mutta voisiko nyt joku osaava viisata mulle oikean mallin, kun oon oikeesti pudonnut näitten PuuCeiden kanssa kelkasta. 

Muuten ostan vahingossa jonkun eilispäivän koneen ylihintaan.

Vanhan koneen kanssa ollut ongelmia, kun en ole saanut asennettua Vistan tilalle Ubuntua sitten millään, kone on HP. Niistä ja Asereista niin huonoja kokemuksia, että ei kyllä kelpaisi.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #1 : 5.05.2012 kello on 14:39 »
Tän, joka ei tule mulle (toimin konsulttina), käyttötarkoitus ei-juuri-muuta kuin nettiselailua ja ihmeellisen mobiili ei tarvi olla. Hinnan pitää alkaa enintään viitosella, mutta kai nykyaikana tuplaydinprossu ja min. 4 GB on oltava, kiinteä webbikamera kanssa vaatimus. 15" näyttö.

Asuksia nyt ainakin on paljon kehuttu, mutta voisiko nyt joku osaava viisata mulle oikean mallin, kun oon oikeesti pudonnut näitten PuuCeiden kanssa kelkasta. 

Muuten ostan vahingossa jonkun eilispäivän koneen ylihintaan.

Vanhan koneen kanssa ollut ongelmia, kun en ole saanut asennettua Vistan tilalle Ubuntua sitten millään, kone on HP. Niistä ja Asereista niin huonoja kokemuksia, että ei kyllä kelpaisi.

4G muistia ja tuplaydin surffaamiseen??

Surffailuun riittää mainiosti 1-2Gigaa ja singlecore. Imo.

No asiaan kumminski. Eikö käytetty kone kelpaa? Muutamalla satkulla saa n. 3 vuotiaita firmakoneita jotka toimivat 100 kertaa paremmin ja pidempään kuin noi 500 markettirimpulat.

Ps. Suuri osa noista HP läppäreistä on windows only ja niihin ei saa asennettua mitään muuta kuin windowseja (sisäänrakennettu esto).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #2 : 5.05.2012 kello on 14:48 »
^

Eix tuota estoa ole mitenkään mahdollista kiertää? Toinen kysymys; mikä Windows tilalle, se on joku 2GB ja Celeron 2008. Ja mistähän sitä voisi olla varma, että asentuu kanssa. Tuo Vista Basic on järkyttävä systeemi.

---------------

Varmaan riittää surffaamiseen nyt, mutta kun Windows pitää olla ko. käyttäjälle, niin miten lähitulevaisuudessa .

Käytettyjen koneiden laadun osalta olen vielä enemmän pihalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #3 : 5.05.2012 kello on 16:36 »


500 € hintaan suosittelisin noita 15,6 tuuman näytöllä, kaikki laadukkaita pelejä, makuasia minkä valitsee, kaikki maksaa tyyliin 499

FUJITSU LIFEBOOK A530 15,6" 380M/HD-GFX/2/320/BT/W7P + 2GB LISÄMUISTI

ASUS K53E 15,6" B960/HD-GFX/4/320/BT/W7HP

SONY VAIO CEL2S1E/W 15,5" E450/HD6320/4/500/W7HP


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:55
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #4 : 5.05.2012 kello on 16:57 »
Ps. Suuri osa noista HP läppäreistä on windows only ja niihin ei saa asennettua mitään muuta kuin windowseja (sisäänrakennettu esto).

Tuommoisesta en ole kuullutkaan.
Minullakin oli ensin ongelmia asentaessani 64bit Fujitsu Esprimo P1500:een Ubuntua, mutta netistä selvisi, että se tulee asentaa noapic asetuksilla, kas kummaa sehän toimii hyvin.
Eli asennusongelma saattaa johtua väärästä asennusparametristä .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #5 : 5.05.2012 kello on 17:03 »
 En tiedä,miksi Aceria moititaan,minulla vanha e machines 510,lisä muistilla,hyvin on pelittänyt,lisämuisti asennettu,ainut puute on tekstin käsittelyssä,on vähän kankea,(ohjelmisto) !!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #6 : 5.05.2012 kello on 17:11 »
Jotta Acerkaan ei unohtuisi niin laitetaan listaan pari Aceria

ACER ASPIRE 5742G 15,6" 380M/HD6370/4/320/W7HP

ACER ASPIRE 5733 15,6" 380M/HD-GFX/4/320/W7HP

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #7 : 5.05.2012 kello on 18:20 »
Minullakin oli ensin ongelmia asentaessani 64bit Fujitsu Esprimo P1500:een Ubuntua, mutta netistä selvisi, että se tulee asentaa noapic asetuksilla, kas kummaa sehän toimii hyvin.
Eli asennusongelma saattaa johtua väärästä asennusparametristä .

Mielenkiintoista - voisitko pikkuisen täsmentää, eli mitä ovat asennusparametrit ja missä niitä säädetään.

En ole muuta tehnyt kun ronkkinut biosia ja yrittänyt tarjota tuon täälläkin mainostetun Ubuntun asennuslevykettä.

Tuossa sainkin jo privalla tarjouksia uusvanhoista koneista, selvitys työn alla, mutta tuo HP olisi silti tarkoitus kunnostaa...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:55
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #8 : 5.05.2012 kello on 18:56 »
Siinä vaiheessa kun tulee asennusvalikko jossa valitaan mm. kieli valitaan parametrit, en muista mikä F-näppäin on se jonka takana on nuo parametrit.
Jotkut asennus levyt lähtevät tekemään suoraan asennusta jolloin valintaa ei voi tehdä.
Kokeilen voinko ottaa valokuvan tuosta alkutilanteesta...

Eli tässä lisää tus... ei kun tietoa

Ensinäkin pitää olla levy jossa on asennusvalikko.
Jotkut netistä ladatut ISO kuvat yrittävät asentaa suoraan mitään kyselemättä. Minullakin oli tuossa pari levyä jotka eivät käynnistyneet kun ei voinut valita mitään.

Kuvista pitäisi selvitä mitä tarkoitan.
« Viimeksi muokattu: 5.05.2012 kello on 19:24 »

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #9 : 5.05.2012 kello on 19:18 »
Tuommoisesta en ole kuullutkaan.
Minullakin oli ensin ongelmia asentaessani 64bit Fujitsu Esprimo P1500:een Ubuntua, mutta netistä selvisi, että se tulee asentaa noapic asetuksilla, kas kummaa sehän toimii hyvin.
Eli asennusongelma saattaa johtua väärästä asennusparametristä .

Juu, voi ollakkin. Tuo kommenttini oli hieman erheellinen, kerta se oli vain luulo. Joka on tullut siitä että Ubuntu on toiminut live levyltä, mutta ei ole halunnut asentua :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.03.2019 kello on 19:24
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #10 : 5.05.2012 kello on 19:20 »
Meillä on toisena koneena tuollainen Fujitsu A530. Minusta hyvä hinta/laatusuhde. Koneessa jopa lukee "Made in Germany" vaikka eipä se mitään meinaa. Hajosi siitä kovalevy alle vuoden vanhana, mutta sain nikottelematta takuuseen uuden levyn. Levythän on enemmän tai vähemmän samoja kaikissa koneissa, valmistajia on kourallinen eli Fujitsun vika se ei ollut. Fujitsussa oli parasta se että koneen mukana tuli oikeat asennusromput eikä konetta ole tungettu täyteen "crapwarea". Tämä Asus mitä käytän itse taas oli täynnä kaikkea valmistajan asentamaan kuraa. Muuten ihan ok kone tämäkin on mutta näyttö on heikkolaatuinen.

Onpa outoa että HP:ssa olisi estetty Linuxin asentaminen? En ole sellaisesta estosta kuullutkaan. Ekat linuxit tuli asennettua varmaan 1999 ja sen jälkeen testattu iso nippu eri jakeluita. Ei vaan oikein jaksa enää niiden kanssa värkätä.

Kevyeen surffailuun ja sähköpostitteluun kelpaa kyllä ihan mikä tahansa Gigantin hinnat-alkaen malli varsin loistavasti. Halvimmat 15" läppärit taitaa olla siellä alle 400e. En näe syytä miksi niilläkin ei pärjäisi.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
  • Epsoo
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #11 : 5.05.2012 kello on 19:22 »
Käytettyjen koneiden laadun osalta olen vielä enemmän pihalla.

Itse olen ostanut likalle käytetyn T61 läppärin tuolta: http://www.cruzbroker.fi/lenovo_t61_pr_55020034.html

Ja pojalle ostin yksityiseltä erinomaisen hienon T400 läppärin todella edullisesti :) (kiitos oh2yw)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 12:45
  • 1299XX
Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
« Vastaus #12 : 5.05.2012 kello on 20:21 »
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2269c/15-laajakuvanaytolla?sort=price

Tuolla näyttäs olevan useampikin eri merkki siihen 350€:n hintaan. Sen verran minäkin omastakin maksoin ja toista vuotta tällä on nyt surffailtu..

  • Vieras
  • Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
    « Vastaus #13 : 6.05.2012 kello on 00:02 »
    Olen lukenu kaiken netistä kannettavien pahimmasta kastista... >:( Mutta harvemmin näistä allaolevista merkeistä:
    Asus
    Sony
    MAc
    Joku näistä niin ei tarvi kysellä meiltä neuvoa taas...
     ;D
    « Viimeksi muokattu: 6.05.2012 kello on 00:32 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
    • Kulkija
    Vs: Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
    « Vastaus #14 : 6.05.2012 kello on 09:45 »
    Aika kohtuuhintaista Lenovoa on uutena tarjolla Verkkokaupassa, ja hyvällä raudalla.

    Häätyy kysellä, mitä käyttäjä haluaa.