Niin kuin aiemmin totesin, se tehdään yhdestä paikasta yhdellä kertaa. Nuo valikotkin päivittyvät suomiversioihin kun päivitys on ajettu ekaa kertaa (se käy hakemassa puuttuvat tiedostot mitkä eivät mahtuneet CD:lle):Juu, nyt hiffasin sen päivityksen. Katotaan nyt mitä kaikkea sieltä ilmaantuu. Kovasti kyllä latailee. Pitää vaan treenata hiukka. Joka luukun takaa löytyy jotain kummaa, vähän niinku joulukalenterissa. ![]() http://www.mbnet.fi/tuotteet/tuote/yksinkertaisuuden_ehdoilla_toshiba_nb200_10g Kyllä tuolla normi Ubuntu pyörii, varsinkin classic työpöydällä. (itsellä vastaavan tehoisessa pyörinyt vuosia 10.04LTS) Juu, nyt hiffasin sen päivityksen. Katotaan nyt mitä kaikkea sieltä ilmaantuu. Kovasti kyllä latailee. Kokeilemalla oppii kaikista parhaiten :-)
S..tana halvalla ei saa kun pashaa Mutta eikö tuossa ole hinta/laatu-suhde kohdallaan?? ![]() Kerro laitteen tarkka tyyppi ja merkki !Tämä mun koekaniini on Samsung N210 Plus miniläppäri. Olen kyllä vähän joka ajuria koittanut syöttää, mitä Samsung / Support tarjoaa. Sille ei vain kelpaa mikään. Rauta lienee ehjä, koska Ubuntun kautta WLAN pelaa. http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/SATC850D109/toshiba-15-6-kannettava-satellite-c850d-109 Joo ainaski sillon kun vaimo kajauttaa sillä päähän t migelTämä mun koekaniini on Samsung N210 Plus miniläppäri.Siis siinä on ainakin 3:ea erilaista wlan korttia Katso ubuntun laitehallinnasta mikä siinä on asennettuna. Tai sitten arvaamalla jos ei ruuvaria ota käteen. Mikäli noissa ei ole formannut kovalevyä niin bootatessa F4:lla alkaa asentamaan käyttiksen uusiksi ajureineen Siis siinä on ainakin 3:ea erilaista wlan korttiaAnnoitpa hyvän vinkin, Kiitos ![]() Ubuntun laitehallintahan sen kovan raksutuksen jälkeen paljasti. Oli noista kolmesta Broadcom. Tällä koneella on sellainen historia, että kovalevy on keväällä vaihdettu Gigantissa. Levylle omalle osiolleen on laitettu uusiksi myös ladattava käyttöjärjestelmä. Epäilen suuresti, että tällä nykyisellä kovolla on muu versio erilaisella WLAN ajurilla. Niitähän oli kolme versiota. Huollossa on sitten puuttuvat ajurit ajettu erikseen, niinkuin minäkin nyt tein. Untubu uskoville uutisia..minä en näistä muuten mitään tiedä, mutta kommentoikoot ne joilla tietoa on.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/vapaan+softan+pioneeri+ala+asenna+ubuntua/a862801 Untubu uskoville uutisia..minä en näistä muuten mitään tiedä, mutta kommentoikoot ne joilla tietoa on. Eihän tuossa ole mitään uutta, (lähes) kaikki kaupalliset ohjelmistot sisältävät tuommoisia ominaisuuksia. Ubuntussa ne tosin pystyy poistamaan käytöstä.
asennimpaha minäki mielenkiinnon vuoksi vanhaan aseriin ( AMD turion 64x2 mobile 1.6GHz , 2g ddr2 ) ubuntun.
asennus aika oli 36 minuuttia levyltä asennettuna. Mutta miten langattoman verkko kortin ajurit ? .. ei asennellu ittekseen Eikös kaikkien ajureitten pitänyt mennä heittämällä.
![]() Kokeile lankaverkkopuolella tehdä päivitys koko järjestelmään. Katso että laitteen wlan kytkin on päällä |