Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Elintason nousu
Freemmanni:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 30.01.2011 kello on 13:02 ---Ei ole murheita elämässä, kun on terveyttä ja työtä. Vaikka monet laittaa kapuloita rattaisiin, ahneudella ja minulle kaikki tai vähintään enempi asenteella. Omalla asenteella ja iloisella luonteen laadulla on hyvä taaperrella eteen päin. Kun ei sotke itseään velkoihin, eikä havittele itselleen semmoisia asioita joita luulee muiden ihmisten "arvostavan". Naatitaan tässä ja nyt, kun on mistä nauttia. Monella on paljon enempi, mutta olkoon, katsotaan vain että naamataulu on iloismpi ja onnellisempi, kuin sillä jolla on enempi. Suomi on se mitä on, mutta kohta on tulossa vaalit. Äänestetään lopultakin niin että, meillä täällä olisi hyvä olla, eikä niin että itsellä. :D
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä asenteesta ja varsinkin terveydestä on suurta apua, niinkuin kirjoitat. Vaikkei työtä olisikaan, niin ei hassumpaa ole olla sentään mukavalla eläkkeellä, jolla tulee hyvin toimeen ;D Karavaanareista aikamoinen osa on monessa mielessä hyväosaisia, koska voivat satsata vapaa- aikaan, luontoon ja liikkuvat ihmisten ilmoilla.
Rahalla ei onnellisuutta voi savuttaa, mutta puutteessa eläminen ja jatkuva huoli perheen hyvinvoinnista on kuitenkin monella nuorellakin ihmisellä pysyvä olotila. Suuri osa vastavalmistuneista ei saa työtä tai joutuu tilapäistöiden kierteeseen ja satoja tuhansia ihmisiä koskettaa jonkun perheenjäsenen työttmyys. Suomessa jo pitempään jatkunut itsekkyyden korostuminen on osasyynä siihen, että aika monella menee yhä useammin huonosti, vaikka tilastollisesti näin ei olisikaan. Tulevien "karumpien aikojen" kuluessa lopulta mitataan, löytyykö maasta solidarisuutta ja yhteishenkeä, vai lisääntyykö kahtiajakautuminen entisestään.
tapani pokkinen:
Rahalla nyt ei ole elämässä kovinkaan suurta merkitystä, korkeintaan sen puutteella ;)
moon:
Ihminen voi olla onnellisempi tulottomana kuin 50k€ vuodessa tienaavana ::)
Itse asiassa monikaan ei halua uskoa tai edes ymmärtää kuinka mätä tämä systeemi on. Harmaa talous kukoistaa, starttirahoja käytetään väärin jne. Suomi on oikeasti hullunluupissa ja tälle asialle pitää tehdä jotain. Veroja lypsetään koko ajan lisää kasvavien SOTE menojen kattamiseksi. Viimeisin äläkkä nousi siitä, että lapsilisä lasketaan sossussa tuloksi. No tuloahan se on! Ja tämäkin uutisoitiin "lapsilisä leikattiin pois kaikkein pienituloisimmilta" ..öö.. mulla ei vaan uppoa järkeen tämä homma. Koko homma menee samaan kastiin sen asian kanssa, että suomalaiset syövät terveellisemmin kuin koskaan ja ylipainoisten osuus väestössä kasvaa koko ajan. Missä vika??! Miksi Suomeen haalataan työvoimaa muista maista samaan aikaan kun suomalaiset valittavat työttömyyttä?
Mulle on opetettu jo vaipoissa ettei raha kasva puussa. Olen yrittäjäperheestä ja totisesti nähnyt ettei se raha helpolla tule. En myöskään ole syntynyt kultalusikka suussa... kotoa lähtiessä 18 vuotiaana mukana oli omat vaatteet ja sillä sipuli. Kaikki muu on hommattu työllä. Vietin lomaa 14 vuotiaana ja heti perään täytettyäni 20v. Tuolloin pidin ensimmäiset töissä tienatut vuosilomapäivät. 20 vuotiaana ostin ensimmäisen omistusasunnon, koska en katsonut viisaaksi maksaa jonkun muun lainaa vuokran muodossa ja siitä saakka olen omaa maksanut.
Työhistoriaa on siis kiva liuta erinäisistä hommista... mm. siivousta, siwan kassaa, nuokkaria ja viimeiset 13 vuotta muiden töissä meni IT alalla. Työtodistukset puuttuvat marjanpoiminnalla, isän maalaamon siivouksella, hevosten paskan luonnilla, risusavotalla ym. tienatuista taskurahoista.
Ehkä olen outo, mutta joka kerran kasvaa sarvi päähän kun kuulen lauseen "ei kannata lähteä töihin".
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: moon - 30.01.2011 kello on 14:19 ---Viimeisin äläkkä nousi siitä, että lapsilisä lasketaan sossussa tuloksi. No tuloahan se on! Ja tämäkin uutisoitiin "lapsilisä leikattiin pois kaikkein pienituloisimmilta" ..
--- Lainaus päättyy ---
Niin ja samaan aikaan hyvätuloiset itkevät että sama oikeus meillä on lapsilisiin kuin muillakin..... Lapsilisät on alun perin tarkoitettu käytettäväksi ei lasten pankkitilille suoraan korkoa kasvamaan. Saisi olla niinkuin oli aikoinaankin että vanhempien tulojen mukaan jaetaan lapsilisät...
99:
--- Lainaus käyttäjältä: moon - 30.01.2011 kello on 14:19 ---suomalaiset syövät terveellisemmin kuin koskaan ja ylipainoisten osuus väestössä kasvaa koko ajan. Missä vika??!
--- Lainaus päättyy ---
Johtuu köyhyyden kasvusta :(
Tutkitusti lihavuus on verrannollinen sosioekonomiseen asemaan (sukulaiseni teki aikoinaan väitöksensä tuosta aiheesta).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta