rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: mooveri  (Luettu 8579 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
mooveri
« : 29.03.2012 kello on 22:00 »
Tuli semmonen unelma tossa sattuneesta syystä.Kattelin netistä englantilaisilta ja hollanterin sivuilta moovereiden hintoja.Suomi hinnat on aivan poskettomia.Noilla alle 1t e malleilla ei mielestäni minulle ole apuja. Sitten kun mentiin laatuvehkeisiin alko hinnat oleen suomi luokkaa.Truma oli mielestäni sopiva jossa kauko-ohjaimessa myös moottorien ajo kiinni pyöriin. 2200kg massalle.Lisä juttuna joko isompi akku tai mooverille oma.Hintaa komeudelle 4h työn kanssa jompsin kumpsin yli tai pikkusen vajaa 3t e.Taitaa jäädä tyhjän lompsan omistajalta unelmaksi. :o :( :'( Kuinkahan tuommonen käyttäytyy pikkusen painuvalla nurmikolla.Telivaun u kun muutenkin on hankala hiukankin pehmeällä alustalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
  • Autossa on pyörät
Vs: mooveri
« Vastaus #1 : 29.03.2012 kello on 22:09 »
Kyllä se tuo lompsa itsekullakin ahistaa. Minä ostan mieluimmin tuolla rahalla muuta huvia ja opettelen peruuttamaan jos en osaa jo tarpeeksi.

  • Vieras
  • Vs: mooveri
    « Vastaus #2 : 29.03.2012 kello on 22:39 »
    Kyllä se tuo lompsa itsekullakin ahistaa. Minä ostan mieluimmin tuolla rahalla muuta huvia ja opettelen peruuttamaan jos en osaa jo tarpeeksi.
    Ja automaatillahan tuokin on lystiä van ei manuskalla  :'(

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.02.2022 kello on 21:05
    • Herrasmies kalavaanari
    Vs: mooveri
    « Vastaus #3 : 29.03.2012 kello on 22:44 »
    Viime kesänä katselin tuossa kun saksalainen mies mallasi mooverilla 380:stä hobbyaan... Itse samassa ajassa olin peruuttanut vaunun, siirtänyt sitä 5m käsin, laittanut tuet alas ja juonut pari leiriytymisolutta.. . Sitten se saksalainen sai omansa paikalleen ;)

    Lie sitten ollut vähän tarkempi paikasta kuin minä...

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: mooveri
    « Vastaus #4 : 29.03.2012 kello on 23:06 »
    Tämä nyt ei oo minun tekemisistäni kiinni. 8)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:05
    • Jaa mitä että?
    Vs: mooveri
    « Vastaus #5 : 29.03.2012 kello on 23:18 »
    Aikoinaan kun ensimmäistä kertaa menin Kalajärvelle vaunun kanssa niin sielä oli kaurapuuromoovereit a joka kulmassa niin paljon että ei mikään mäki olisi pidätellyt. Olishan tuommoiset sähkölelut kivoja mutta ei taida oikeasti olla hintansa väärtti.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.02.2022 kello on 21:05
    • Herrasmies kalavaanari
    Vs: mooveri
    « Vastaus #6 : 30.03.2012 kello on 05:56 »
    Mooveri on ihan hyvä tilanteessa jossa isoa vaunua pitää siirtää yksin paikassa johon se on vaikea saada autolla. Tässä on avainsana "yksin" joska yksin on vaikeaa vaikka olisi miten taitoa. Mooverin keskeisin ongelma on sen hinta käyttöarvoon nähden. 1500-2000e on niin suolainen että siinä muutaman kirosanan päästää ennemmin kuin maksaa.

    Muistan kun yksi vanhempi pariskunta joilla ei enää vaunun käsittely oikein sujunut ikänsä vuoksi taikka taitoa oli, mietti mooverin ostoa isoon (isoin detsun  beduin mitä on) mökkiin. Miettivän sen lisäarvoa ja sen tuomaa apua matkakäytössä ja ostivat ison matkailuauton...

  • Vieras
  • Vs: mooveri
    « Vastaus #7 : 30.03.2012 kello on 06:12 »
    Miettivän sen lisäarvoa ja sen tuomaa apua matkakäytössä ja ostivat ison matkailuauton...

    Viime kesänä nähtiin tuollainen Mover tositoimissa Rauhalahdessa kun viereen tuli hollantilaisparisku nta, se joka tuollaisen Moverin laittaa niin huomio on taattu, siinä loppui lapsilta leikit samantien kun huomautin itsestään liikkuvasta vaunusta. :o

    Se joka on käynyt Rauhalahdessa niin muistanee miten väljät ja tasaiset tilat siellä on joten ei olisi ollut kovinkaan kummoinen homma saada se vaunu autolla, taidetaan me suomalaiset olla melkoisia peruuttelijoita ulkomaalaisten silmissä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
    Vs: mooveri
    « Vastaus #8 : 30.03.2012 kello on 06:54 »
    Viime kesänä oli mooveri Lohenpyrstössä Viitamaa Caravanilta esittelyssä. Menee varmasti sinne minne sen autollakin olisi saanut ja pahempaankin paikkaan. Iso vaunu on neliveto ;) Ajeli keskeneräisellä alueella jossa kenttä oli 15 cm ylempänä kuin ajorata ja hyvin kiipesi ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: mooveri
    « Vastaus #9 : 30.03.2012 kello on 07:01 »
    Tää jutustelu nyt kiertyy pähkäilyksi vaunuilijan kyvystä käsitellä vaunua.Kysymys kuitenkin on kauhistelusta kyseisen laitteen hankintahinnasta ja onko laitteella käyttökokemuksia.Ta itaa olla niitä laitteita jossa suomipoika säästää.Itse olen vähän joutunut liikuttamaan isoja henkilönostimia joissa on kyseisiä movereita, tosin voimaa taitaa olla reilusti enemmän.Tuo moveri saattaa olla niitä asioita joka lisätään vakioksi vaunuihin kun muut uudistukset vaunuihin ovat käytetty.

  • Vieras
  • Vs: mooveri
    « Vastaus #10 : 30.03.2012 kello on 07:13 »
    Kysymys kuitenkin on kauhistelusta kyseisen laitteen hankintahinnasta

    Hintaanhan se aina kiteytyy kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman tavaran hyödyllisyys, mikäli se on kallis niin sitten aletaan miettimään sen hyödyllisyyttä, tuskin kukaan oikeasti väittää Moveria turhaksi, kaikkihan sitä käyttäisi jos se olisi vaunujen vakiovarusteena.

    Mun ajoneuvoissa olisi kaikki mahdolliset nykyajan elektroniset lisävarusteet jos vaan tulisi se lottovoitto. :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
    • Kulkija
    Vs: mooveri
    « Vastaus #11 : 30.03.2012 kello on 07:20 »
    Suunnittelin vakavissani tuollaisen hankkimista Knausiin aikanaan Mijolta, ja olisin hankkinutkin, mutta kun se ei vastannut kyselyihini pitkään aikaan kerkesi into haihtua. Ja autosuunnitelmat kirkastua.

    Motiivi oli nimenomaan ulkomaan reissut, kun Keski-Euroopassa tuppaa olemaan pilttuut erittäin ahtaita välillä, tai sijoitettuna siten, että suorittaminen peruuttamalla olisi ammattimiehellekin oikeasti mahdotonta. Näin esimerkiksi Pariisissa, jossa piti käydä vaatimassa helpompi paikka. Sen verran olen käyttöä nähnyt, että olen ihaillut laitteen toimivuutta, ja jos sitten vuosien päästä vaihdan auton reissuvaunuun niin melko varmasti siinä olisi mover. (Sehän on paljon edullisempaa hankkia ostamalla käytetty vaunu, jossa on jo valmiina.)

    Laitteen arvo kasvaa, kun tulee ikää, eikä vaunu välttämättä enää liiku käsin yhtä sutjakkaasti kuin nuorempana.

    Laitteen ainoa varjopuoli on hinta per käyttökerta -suhde, mutta ei se nyt kovin hyvä ole monella muullakaan lisävarusteella.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: mooveri
    « Vastaus #12 : 30.03.2012 kello on 08:02 »
    Emmä tiedä, Luin Kimmo Oinaan tekstejä Woppari lehdestä 2/2011 .Siellä
    Sorrenton lahdella oli campingilta kerrottu ettei löydy paikkaa, tai löytyy muttei sinne autolla pääse. :'( :-[
    Hän vaatimattomana miehenä peruutti koko rinteen sinne pengerrykselle.  ::) ::) ::)
    Usein se mooverin tarve on ratin ja penkin välissä , tai päänupissa  ??? ;D ;)
    Mutta on varmasti monella paikkoja missä sitä tarttee , sitten pitää vain kaivaa kuvetta reilusti.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
    • seniori
    Vs: mooveri
    « Vastaus #13 : 30.03.2012 kello on 08:11 »
    Olisiko joillain vaunukorjaamoilla, joita voisi käydä testailemassa / katselemassa? Siellä voisi moovereille olla käyttöä. 

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: mooveri
    « Vastaus #14 : 30.03.2012 kello on 08:26 »
    Vaunuliikkeissä noita esitelty. Tuolla mualimalla ainakin Hollantilaisilla noita on, vaarit hauskuuttaa mummoja kaukosäätimen kanssa, suorilla isoilla kentillä.
    Jossakin joku oikeasti kai tartteekin tai ainakin luulee näin :)

    Ylläoleva on henkilökohtainen mielipide, kuten meillä kaikilla. Jokainen saa taas tehdä oman halunsa mukaan. Niin minäkin  ::)