rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: mooveri  (Luettu 8578 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:08
Vs: mooveri
« Vastaus #15 : 30.03.2012 kello on 09:03 »
Itse olen vähän joutunut liikuttamaan isoja henkilönostimia joissa on kyseisiä movereita, tosin voimaa taitaa olla reilusti enemmän.Tuo moveri saattaa olla niitä asioita joka lisätään vakioksi vaunuihin kun muut uudistukset vaunuihin ovat käytetty.

Samoista "movereista" minullakin on vain kokemuksia - osa hyviä, osa heikompia.. vuokravehkeitä. Nurmikolla ei 3tn Denkan koneteho (roikan päässä) oikein riittäny, jos loivaa mäkeä. Vaikka rissat monta kertaa isompia kuin noissa caravan movereissa, lipsuvat vielä toisissa - liekö säädöittä..

Mitä joitain näitä caravan movereista (ja eri merkeistä) olen nähnyt (livenä ja videona), niin aika pikkuruiset rissat niissä on - taitavat olla kovalle maalle tehtyjä. Truma moverissa näkyy olevan isoimmat. Halvimmissa "kopio"-malleissa (~£689) pitää itse veivata käsin rissat pyöriä vasten.. Mekaaninen asennus näkyy olevan helppoa - sähköpuolessa enempi mietittävää.. kannattaa varmaan kova nokkapyörä samalla vaihtaa paksuun ilmakumi pyörään - ei kynnä samalla tavalla.

Mutta mielikuva käyttäjistä on; naavatukkaisia hollannikkaita, pieni vaunu, yhdistelmää ei nurmikolle ajeta (irti ennnen sitä  ;D)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: mooveri
« Vastaus #16 : 30.03.2012 kello on 09:28 »
Siitä minullekin pieni fobia on syntynyt, kun tytär ja poika ovat ilmaisseet halunsa käyttää äijän vaunua.Katselin noita netissä olevia hintoja ja päättelin että semmonen Truman 2200kg vaunulle tarkotettu laite kaukosäätimellä jossa sähköllä ajetaan rissat kiini pyöriin.Sitten alkoi lompakko tuntua kevyeltä.Mielestäni ne veivaamalla kiinni pyörään ajettavat mallit vaikuttivat semmosilta rimpuloilta että jos moveriin lankeaa niin ei kannata hankkia mitään epävarmaa laitetta josta kukaan ei tiedä mitään. :-\ Ja nämä unelmat on tehty ulkomaisilta sivuilta olevista hinnoista joilla kok.kust töiden ja isomman akun kanssa ovat luokkaa 3t e. En ole uskaltanut kotimaisilta kauppiailta kysyä kuin asennus työn arvion. :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: mooveri
« Vastaus #17 : 30.03.2012 kello on 10:15 »
Jos olis tarvetta, tekisin itse. 12v pikkuinen hyd pumppu ja pienet hyd moottorit joihin veto rissat. Vääntöä piisaa ja vaunu liikkuu  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: mooveri
« Vastaus #18 : 30.03.2012 kello on 12:27 »
Jos olis tarvetta, tekisin itse. 12v pikkuinen hyd pumppu ja pienet hyd moottorit joihin veto rissat. Vääntöä piisaa ja vaunu liikkuu  ;D

Tässä on ideaa. Hydrauliventtiilien säätöön saa vaan tehdä hieman viisaamman ohjelman, jotta osaa säädellä venttiilien avautumista jouhevasti - langaton ohjain siinä pitäisi tietysti olla toimintatavasta riippumatta ;D

Sähkömoottorin saa lähtemään tasaisesti nykäisemättä liikkeelle kun ensin katkotaan virtaa muutama kymmenen kertaa sekunnissa ja nostetaan sekunnin-parin aikana täyteen virtaan - sama tietysti hidastuksessa, ettei viinilasi pöydällä läiky siirron aikana ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: mooveri
« Vastaus #19 : 30.03.2012 kello on 12:36 »
Mulla ois valmiina 6 kanavainen radio ohjain ja läjä servoja ym muuta. Sattu jokunen vuosi taaksepäin pieni lento onnettomuus meni helikopperi päreiksi, siitä ei oo muuta kuin varaosiksi enään  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: mooveri
« Vastaus #20 : 30.03.2012 kello on 13:29 »
^

Laaja-alaista on osaaminen täällä!

Vai olikos tuo kuitenkin radio-ohjattava, vissiin... mutta silti.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: mooveri
« Vastaus #21 : 30.03.2012 kello on 13:45 »
^
ratio ohjattava OLI  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:17
Vs: mooveri
« Vastaus #22 : 30.03.2012 kello on 13:48 »
Mulla ois valmiina 6 kanavainen radio ohjain ja läjä servoja ym muuta. Sattu jokunen vuosi taaksepäin pieni lento onnettomuus meni helikopperi päreiksi, siitä ei oo muuta kuin varaosiksi enään  ;D

Onko  käyttöön säästetty tai tai muuten vaan. Olen noita katsellut ja kaverin kanssa harkinnut Hiabin kaukokäyttölaitteen rakentamista

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:42
  • Oulun seudulta
Vs: mooveri
« Vastaus #23 : 30.03.2012 kello on 15:26 »
Onko  käyttöön säästetty tai tai muuten vaan. Olen noita katsellut ja kaverin kanssa harkinnut Hiabin kaukokäyttölaitteen rakentamista

Piti nauraa jo ääneen, kun tuli meleen että hiabbi pyörii itsekseen kipsinippu kyydissä omakotityömaalla.

Tein itse ja säästin.        :D    :D    :D

Vakavasti ajateltuna, tuohan olis varmasti edullinen vaihtoehto ja toimivakin pitkän kantomatkankin vuoksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: mooveri
« Vastaus #24 : 30.03.2012 kello on 15:43 »
Ei niille mitään varsinaista käyttöpaikkaa ole valmiiksi katsottuna, vaan jättänyt varalle että jos joskus johonkin ne hyödyntäis. Laadullisesti ihan hyviä vehkeitä, ei oo mitään marketti kamaa.