Itsellä meni aikoinaan hermot 800:sen kanssa, ikinä käyttänyt niin ärsyttävällä logiikalla varustettua puhelinta.
'Puhelimessahan' on ne näppäimet aina samassa järjestyksessä...

Itsellä meni aikoinaan hermot 800:sen kanssa, ikinä käyttänyt niin ärsyttävällä logiikalla varustettua puhelinta. 'Puhelimessahan' on ne näppäimet aina samassa järjestyksessä... ![]() tuo minun ei ole ennakkoluulo, vaan ihan kokemus. Onneksi sain vaihdettua sen tähän E7:skaan. Tästä kun aika jättää, niin varmaan pitää itse ostaa puhelin.Olet varmasti oikeassa. Nämähän oli vain mielipiteitä ja jokaisella on omansa, ellei halua peesata muiden mielipiteitä.. ![]() tuo minun ei ole ennakkoluulo, vaan ihan kokemus. Onneksi sain vaihdettua sen tähän E7:skaan. Tästä kun aika jättää, niin varmaan pitää itse ostaa puhelin. Kyllä allekirjoitan tuon täysin. Mulla jää Nokian 920 väliin, odottelen kun tulee seuraava Nokia jossa on fyysinen qwerty näppis. Siihen asti mennään E7:lla Mulla jää Nokian 920 väliin, odottelen kun tulee seuraava Nokia jossa on fyysinen qwerty näppis. Siihen asti mennään E7:lla Muistelen jokin aika sitten lukeneeni että aiot hankkia seuraavaksi puhelimeksi 920:sen, mikä sai mielen muuttumaan ? Tuleekohan niitä puhelimia enää jossa olisi fyysinen näppis. ![]() Tuli sitä 920 testailtua. En yhtään tykännyt kirjoitella näytöllä.
Tulee nimittäin päivittäin kirjoitettua sähköposteja ja tekstiviestejä puhelimella aika tavalla. Toinen asia on se, että vaikka E7 näyttö on pienempi kuin 920, niin kun outlookkia käyttää kalenteria ja sähköpostia, niin 920 näppis peittää yli puolet siitä ruudusta. E7 jää koko näyttö käyttöön kun kirjoittaa. Käytettävyys kärsii noilla näytön näppäimistöllä aika tavalla. Kyllä huhuja on ilmassa että NOkialta olisi tulossa qwerty puhelin. Toivottavasti tulisi piakkoin, muuten joutuu pian tekemään jotain ratkaisuja puhelimen suhteen. http://muropaketti.com/toimitus-ja-blogi/missa-viipyy-nokian-lumia-communicator Mikseiköhän tuota tuodan suomeen. Siinä olis motorolan vastine.
http://m.cnet.com/photos/motorolas-cool-new-qwerty-the-photon-q-4g-lte-pictures/10013449?ds=1 Lumian näyttöön on jostain syystä "valunut" mustia tyhjiä alueita joihin voisi liittää uusia "toimintoja", miten saan tiivistettyä nuot tyhjät mustat tilat poes, käyttis on sielä hukassa jossa on paljon muutakinJari, Mustan aukon täyttäminen onnistuu helposti. Näytön neliöt voi siirrellä haluamilleen paikoille. Siirto tapahtuu seuraavasti: Aseta sormenpää koskettamaan jotakin neliötä, pidä se hetkenverran siinä, ja se laajenee ja muuttuu siirrettäväksi. Voit hinata sitä minne haluat, ja kun se on haluamallasi paikalla, klikkaa sitä. Se istahtaa paikkaansa. Jari, Mustan aukon täyttäminen onnistuu helposti. Näytön neliöt voi siirrellä haluamilleen paikoille. Siirto tapahtuu seuraavasti: Kerroppas vielä millä saa ne ylimääräiset poes jotka on "jostain" tulla tupsahtanneet sinne ("päänäyttöön" ), esim.joitain nimiä joiden takana puhelinumero tai vastaavaa . . . Ite niiden tulon oon varmaan jostain valikosta aiheuttanut ![]() Kerroppas vielä millä saa ne ylimääräiset poes jotka on "jostain" tulla tupsahtanneet sinne ("päänäyttöön" ), esim.joitain nimiä joiden takana puhelinumero tai vastaavaa . . . Ite niiden tulon oon varmaan jostain valikosta aiheuttanut...Musta aukko on tyhjä paikka, siihen voi kuljettaa minkä tahansa noista neliöistä. Ota vaikka mustan aukon alta seuraava, kosketa, pidä, odota, ja kun se tarttuu sormeesi, kuljeta se aukon keskelle ja klikkaamalla pudotat sen siihen. Musta aukko on nyt siirtynyt siirtämäsi entiseen paikkaan, jatka samoin kunnes musta aukko on alinna ja paketti on tiivis. Voit toki siirtää pitkiäkin siirtoja, vaikka suoraan alimman mustaan aukkoon. itse olen järjestänyt eniten käytettävät ylös ja vähemmän käytettäviä on alempana. Siitä saa nopeasti auki iltalehdet ja karavaanari orgit. Niille olen luonut oma neliönsä. käyttämäni termit on ihan mitä sattuu, kun en alan terminologiasta mitään tiedä, niin että sorry jos aiheutan sekaannuksia käyttämällä vääriä termejä. Lumiassa nuo neliöt ovat nimeltään aloitusnäyttö.
Siihen aloitusnäyttöön kannattaa koota eniten käytetyt toiminnot, läheisten puhelinnumerot kasvokuvin, sähköpostit, txt viestit, iltalehdet, karavaanari orgin, säätietosivun, kelikamerat jne. kun tuo on tehty, avautuu nuo tiedostot todella nopeasti. miten aloitusnäyttöön liittäminen tehdään: avaa esim karavaanari org näyttöön, katso näytön oikeassa alakulmassa olevia kolmea pientä pistettä, klikkaa sitä piste rykelmää, näyttöön tulee vaihtoehtoja, yksi niistä on "kinnitä aloitusnäyttöön" klikkaa sitä. Jeps, järjestys tuli luuriin, mutta muutama "nimetty neliö" pitäis saada pois, kuinka ?
Laidan yli tuota ylimääräistä "neliötä" ei voi siirtää . . . Jeps, järjestys tuli luuriin, mutta muutama "nimetty neliö" pitäis saada pois, kuinka ?Alan harrastajat näyttävät puhuvan "tiilistä". Painat sitä tiiltä pitkään. Silloin sen muokkaus aktivoituu. Tiilen oikeaaan alanurkkaan ilmestyy nuoli, jota painamalla tiilen kokoa voi muuttaa. Vastaavasti tiilen oikeaan yläkulmaan ilmestyy merkki, josta painamalla tiili poistuu. Aktivointitilassa tiiliä voi raahata haluamiinsa paikkoihin. Sieltä kakkossivulta puolestaan pinossa olevia kuvakkeita painamalla pitkään, aukeaa valikko, josta saa kyseisen ohjelman tiileksi etusivulle, tai kokonaan pois puhelimesta. No vot, helpoo kuin "heinän teko", niin kun on hyvät neuvot.
Kiitokset, nyt toi Lumian taulu on huomattavasti toimivampi. ![]() Tuli ostettua vuoden 2012 viimeisenä päivänä Lumia 800. Kun halavalla sai, niin tuli tehtyä kaupat kuten Vilenin Sulo.
Tässä olen tutustunut reilut pari viikkoa uuteen laitteeseen, ja muokkaillut sitä itselleni sopivammaksi. Kymmenkunta sovellusta laitellut ja navigoinnin karttoja asennellut. Itselle tärkeimpiä netti osoitteita suosikkeihin tallennellut. Jonkun uuden, paremmin kuuluvan ja muiden käyttämistä soittoäänistä selvemmin erottuvan olen hakenut. Muutakin pientä laitteen mukauttamista omiin tottumuksiini on tullut tutustumisen aikana tehtyä. Ominaisuuksia Lumiassa tuntuu olevan paljon yli oman käyttötarpeen. Pientä totuttelua laitteen käyttö vaatii vanhan Nokia 5230 Navin jälkeen. Ainakin nettiselailu helpottui paljon aikaisemmasta. Nokia 5230 kautta nettiin ei viitsinyt mennä kovin helposti. Katsellaan kuinka Lumialla navigointi sujuu, kunhan tulee sopiva tilanne sen kokeilemiseen. Vanhan varalaitteeksi jättämäni Nokia 5230 navigointi toimii kohtuullisen hyvin. |