Kirjoittaja
Aihe: Terveydenhuolto nykyään (Luettu 6782 kertaa)
« Vastaus #1 : 13.03.2012 kello on 14:44 »
Kivat jonotusajat...... ja puhutaan että Suomessa terveydenhuolto on huippuluokkaa....ja katinkontit sanon minä!
Siinäkin kusetetaan kansalaisia kun muusta eivät tiedä!
« Vastaus #2 : 13.03.2012 kello on 14:56 »
Kyllä välillä ihmetyttää julkinen sairaanhoito. Varsinkin pääkaupunkiseudulla tuo on ilmeisesti ongelma, mutta kun alkaa olemaan liikuntakyvytön ja joutuu odottamaan yli kuukauden on kyllä jokin pahasti pielessä. Nukkuminenkin vaatii tyynyjen asettelemista ja polven tukemista.
« Vastaus #3 : 13.03.2012 kello on 15:01 »
Kyllä välillä ihmetyttää julkinen sairaanhoito. Varsinkin pääkaupunkiseudulla tuo on ilmeisesti ongelma, mutta kun alkaa olemaan liikuntakyvytön ja joutuu odottamaan yli kuukauden on kyllä jokin pahasti pielessä. Nukkuminenkin vaatii tyynyjen asettelemista ja polven tukemista.
Tilaa ambulanssi,pääset ohi jonon !!! 
« Vastaus #4 : 13.03.2012 kello on 15:08 »
täällä meitin pitäjässä on kyllä minusta ollut todella hyvää palvelua aina tutkitaan perusteelisesti ennen ,kuin annetaan mitään diaknoosia tai en nyt tiedä muusta puhua ku ittestäni mutta välillä tuntuu et pienempikin ravaaminen labrois , rönkkeneis ym erikoislääkäreillä rittäis  no toisaaltaan tunnen , et minusta välitetään ei jää tunetta et jätettäis oman onnen nojaan siellä ainakaan
« Vastaus #5 : 13.03.2012 kello on 15:20 »
täällä meitin pitäjässä on kyllä minusta ollut todella hyvää palvelua aina tutkitaan perusteelisesti ennen ,kuin annetaan mitään diaknoosia tai en nyt tiedä muusta puhua ku ittestäni mutta välillä tuntuu et pienempikin ravaaminen labrois , rönkkeneis ym erikoislääkäreillä rittäis  no toisaaltaan tunnen , et minusta välitetään ei jää tunetta et jätettäis oman onnen nojaan siellä ainakaan 
Kolme vuotta sitten,aivastuksessa katkesi kylkiluu,totesivat sen Suonenjoen terveyskeskuksessa,lähete tuli röntkeniin,mutta kun menin sinne,vähättelivät asiaa,eivätkä suostuneet kuvaamaan ! Siitä lähtien en voi vetää keuhkoja täyteen,kipu vasemmalla puolella rintaa,ilmeisesti katkennut kylkiluu vahingoitti rintalihasta,että tällainen on terveyden huolto !! 
« Vastaus #6 : 13.03.2012 kello on 15:21 »
Minun vanhemmat asuivat aikoinaan taloyhtiössä jossa kulki kahden terveysaseman raja, puolet asunnoista kuului yhteen loput toiseen. Heillä oli mahtava omalääkäri ja kaikki toimi. Eräänä päivänä ilmoitettiin, että lääkäri oli siirretty naapuriterveyskesku kseen, kysyin mahdollisuutta siirtää vanhempani hänen potilaikseen sinne, ei onnistunut. Perustelu oli, että hänen tuottonsa oli liian matala ja keskimääräiset käynnit hänen luona liian pitkät. Uudessa paikassa hänelle oltiin annettu tiukat ohjeet ja vaadittu isoja potilasmääriä. Tyyppiesimerkki julkisesta terveydenhuollosta.
« Vastaus #7 : 13.03.2012 kello on 15:28 »
« Vastaus #8 : 13.03.2012 kello on 15:33 »
Ja ny ehotetaan että kelakorvaus poistetaan yksityislääkäripalv eluilta jos saman saat kunnalliselta puolelta, ei mee läpi mulle. Rikkaisiin toi ei vaikuta mitään ja köyhät jonottaa kunnalliseen niitä aikoja jokka ovat joskus 1-3kk päästä vaik oisit kuin kippee (no halvemmaksihan se kunnalle/valtiolle tuloo ko köyhä kuoloo pois, ei tarvihe maksaa eläkkeitä/korvauksia)
« Vastaus #9 : 13.03.2012 kello on 15:39 »
Minun vanhemmat asuivat aikoinaan taloyhtiössä jossa kulki kahden terveysaseman raja, puolet asunnoista kuului yhteen loput toiseen. Heillä oli mahtava omalääkäri ja kaikki toimi.
Eräänä päivänä ilmoitettiin, että lääkäri oli siirretty naapuriterveyskesku kseen, kysyin mahdollisuutta siirtää vanhempani hänen potilaikseen sinne, ei onnistunut. Perustelu oli, että hänen tuottonsa oli liian matala ja keskimääräiset käynnit hänen luona liian pitkät. Uudessa paikassa hänelle oltiin annettu tiukat ohjeet ja vaadittu isoja potilasmääriä. Tyyppiesimerkki julkisesta terveydenhuollosta.
törkeetä toimintaa kerrasaan onneksi täällä ei ainakaan vielä olla niin tarkkoja kuinka kauan menee lekurilla yks kerta olin tunnin itsekin ihmettelin miten se aika niin nopiaa meni  mutta just tuossa Perho-ukon kans olen samaa mielt saa sit kattoo kun näinkin pieni kylä tai kaupunki runsaan 10.000 asukkaan niin miten käy jos esm .turkkusseen liitettäs olen sata varma et koko terveyskeskus saa lopputilin  ja meittii juoksutetaan turussa (jos saa edes ajan lekurille ) jossa ei ainakaan saa parkkipaikkoja ja jos saakin on 15 min. ja juokset sit kesken kaiken parkkimaksuja maksamaan tai toinen vaihtoehto mennä bussilla ja tännekkään ne eivät kulje turhan tiheään viimeksi odottelin pysäkillä 1 t.. aikas tarkkaan siinä hiton räntäsateessa ja jäätäväs tuules
« Vastaus #10 : 13.03.2012 kello on 15:40 »
« Vastaus #11 : 13.03.2012 kello on 15:42 »
Ja ny ehotetaan että kelakorvaus poistetaan yksityislääkäripalv eluilta jos saman saat kunnalliselta puolelta, ei mee läpi mulle. Rikkaisiin toi ei vaikuta mitään ja köyhät jonottaa kunnalliseen niitä aikoja jokka ovat joskus 1-3kk päästä vaik oisit kuin kippee (no halvemmaksihan se kunnalle/valtiolle tuloo ko köyhä kuoloo pois, ei tarvihe maksaa eläkkeitä/korvauksia)
kun olen lukenut ja kuunnelut ihmisten hätää  niin sama on tullut mieleen jotta ootellaan vaan kunhan kupsahtaa pois ja taas säästyy ekuja tää on nyt hyvin hyvin vihanen niin monen poloisen puolesta 
« Vastaus #12 : 13.03.2012 kello on 15:45 »
« Vastaus #13 : 13.03.2012 kello on 15:59 »
Juu lääkärille joka toteaa, oot eläkkeellä täs tropit ja eiku kotiin potemaan. Jatkotutkimuksiin ei pääse kuin yksityislääkärin kautta. Elämisen laadusta ei kunnallisella puolen välitetä yhtään mitään (antibiootti kuuriksi tarjotaan jotain doximysiiniä joka ei mulla edes tehoa, jos erehdyt kysymään jotain muuta vastauksena tulee tätä minä olen tottunut määräämään....)
joskus kauan sitten loukkasin polveni laskettelurunteessä ja menin erikois lekurille sitä näyttämään oli jopa Pulssin se pikkusen parempi kirurgi no se juttu jäi omasta toimestani hiukan kesken mu kuin ollakkaan menin sitten monen monen vuoden päästä samalle lekurille sappeni takia kuvia otettiin ym ym ihmeteltiin sain myöskin kippu lääkkeet sappikohtauksiin ja kuinka ollakkaan niitä samoja jotka olin saanut polveeni ja ainakun niitä otin sain aivan kauheat sappikohtaukset  tein aika mokan itse  kun en lukenut ohjetta jossa jyrkästi kielletään ottamasta moista lääkettä ja tämän määräs tämä ylikirurgi tai mikä lie  ja tämän määräs yksityinen kallis lääkäri 
« Vastaus #14 : 13.03.2012 kello on 18:27 »
|