rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Karavaanarin ikänäkö  (Luettu 5926 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:22
Vs: Karavaanarin ikänäkö
« Vastaus #30 : 12.03.2012 kello on 13:19 »
Näöntarkastus varattu, tai siis vaimo varasi. tasan vuoden vanhat on nykyiset lasit, silloin ei kuulemma tarvinnut kaksitehoja.

Tulee oletettavasti maksamaan ainakin sen mitä peräkoukku kulkineeseen maksaisi prkl.

Eikös Specsaversilta saa parit monitehot johonkin kaheksaankymppiin ???

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:21
« Vastaus #31 : 12.03.2012 kello on 13:29 »
Eikös Specsaversilta saa parit monitehot johonkin kaheksaankymppiin ???
Saahan sieltä.
Nuo halvimmat monitehot ovat vain aika kapea-alaisia lukulasien osalta. Saattaa tuottaa joillekin ongelmia hahmottamisessa.
Itse tuhosin juuri peräkoukun hintaiset lasit takkatulen äärellä. Heijastusta estävä kalvo meni rakeiksi. Nyt hommaan sitten kokeeksi halpalasit. Katsotaan mihin asti ne riittää.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
« Vastaus #32 : 12.03.2012 kello on 13:33 »
Saahan sieltä.
Nuo halvimmat monitehot ovat vain aika kapea-alaisia lukulasien osalta. Saattaa tuottaa joillekin ongelmia hahmottamisessa.
Itse tuhosin juuri peräkoukun hintaiset lasit takkatulen äärellä. Heijastusta estävä kalvo meni rakeiksi. Nyt hommaan sitten kokeeksi halpalasit. Katsotaan mihin asti ne riittää.

Koti vakuutus..  ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
« Vastaus #33 : 12.03.2012 kello on 17:34 »
Mikäs tämmönen nettifirma on?

Edit: Löysinkin jo jotain..
http://www.silmalasitnetista.com/

Mä oon käyttäny tätä:      http://www.favoptic.fi/

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:50
  • Oululainen terwaporwari
« Vastaus #34 : 12.03.2012 kello on 20:10 »
Mulla kans lähtee tuonne Pekan mainitsemaan firmaan tilaus monitehoista.Specil lä kävin kun mainostivat alle satkulla monitehoja.No lopullinen hinta mulle sopivista ois ollu 475 ekua,että se siitä tarjouksesta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #35 : 12.03.2012 kello on 20:47 »
Itse olen likinäköisenä joutunut käyttämään laseja teini-iästä asti. Nyt kyllä olen vakavasti harkinnut silmäleikkausta ja sen myötä laseista eroon pääsemisestä. Kai se ikänäkö tuonkin jälkeen alkaa jossain vaiheessa vaivaamaan, mutta käytännössä 3 lasien hinnalla tuon leikkauksen saa.

Monitehoilla pärjään, mutta kaikenlaista harrastavana olisi mukavaa nähdä lähelle myös jos lukuosaa olisi linssin yläreunassa. Sellaisia ei saa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #36 : 12.03.2012 kello on 20:54 »
 Löysin muuta vuosi sitten Norjasta,Sennan saaresta joesta silmälasit,niillä minä ajelen,on muuten hyvät!! ;D ;D

• Vieras
  • Vs: Karavaanarin ikänäkö
    « Vastaus #37 : 12.03.2012 kello on 20:55 »
    Löysin muuta vuosi sitten Norjasta,Sennan saaresta joesta silmälasit,niillä minä ajelen,on muuten hyvät!! ;D ;D

:) :D ;D 8) 8) 8)

Oott sinä kyllä yks velikulta :D :D :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #38 : 12.03.2012 kello on 20:57 »

Tuo on kyllä illan paras. Tosin isälläni oli tapana käyttää äitini joitakin vanhoja laseja ja väitti näkevänsä paremmin niillä kun omilla.

• Vieras
    « Vastaus #39 : 12.03.2012 kello on 20:57 »

Tuolla ( Senjalla ) on muutoin pahuksen hyvät mahdollisuudet saada sellaisia Mahti-Paltaita siimansa nokkaan ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #40 : 13.03.2012 kello on 22:47 »

et sit saanut lainkas huonoa saalista   :)
    jos niinku on löytyny käyttöä  ???
    ja tää ei taida ollakkaan edes kalavale   ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
    « Vastaus #41 : 24.03.2014 kello on 17:44 »
    Ajatuksena käydä silmälääkärillä vuositarkastuksessa . Onkos joku hoitanut (kunnialla) homman Tallinnassa? Löytyykö suosituksia hyvästä lääkäristä/palvelusta?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:52
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    « Vastaus #42 : 24.03.2014 kello on 18:32 »
    Mulla oli kouluaikana tuo aiemmin mainittu vaiva kouluaikana.  Ei nähnyt taululle.  Kun ei nähnyt, niin piti keksiä muuta tekemistä.  Ja niitähän tehtiin ja keksittiin.  Hauskan kirjan niistä voisi kirjoittaa.
    Parikymmentä vuotta myöhemmin kouluajoista istuin kouluni rehtorin kanssa rantakalliolla ja hän naureskeli asioita joita olimme kavereiden kanssa keksitty.
    Mutta tuo näkö.
    Iän myötä on lukiessa lasit hävinneet nenältä kun en tarvitse.  Selvästi myös kauemmaksi näkö on parantunut.  Siis alunperin oli likinäkö.
    Saattaa olla että tuota kauas näkemistä sotkee hiljakseen kehittyvä harmaakaihi joka on todettu.  Kyllä minä esim liikenteessä näen hyvin kun ehdin lukea kauempaa viittojen tekstit.

• Vieras
    « Vastaus #43 : 24.03.2014 kello on 19:36 »

Kalamies on kalamies, paljonko painoi?  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    « Vastaus #44 : 24.03.2014 kello on 19:45 »
    Kalamies on kalamies, paljonko painoi?  :D
      Noo.... Kalat on erikseen,nehän tunnetusti kasvaa vuosien myötä,mutta asiaa,nyt on ajolasit +2 ,lukulasit +3,5 ,jos tarkkaa työtä teen,laitan molemmat päällekkäin !