rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Puhelimien hautausmaa  (Luettu 8183 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
Vs: Puhelimien hautausmaa
« Vastaus #15 : 23.11.2011 kello on 22:54 »
Mikäs Noksu tuo oli numeroltaan toi oikeelta 2 ylöspäin.Eikös siinä kääntyny nuo sivut silleen että tuli täysnäppäimistö jolla tekstailla.Ite aikoinaan himosin sitä mutta makso aikaste paljon. :(
Juu, tuo kansi kääntyy näytön yli

Malli 6820 ja sitä tuli päivitetty malli 6822 (parempi kamera ja parempi näytön reso + enempi värejä. Vuosi oli jotian 2003-2004 kun 6820:n hommasin.. olisko hintaa ollut 300-400€..

EDIT: ompahan tuossa hyvä akku laitoin äsken virrat päälle - "Aseta SIM"  :o Ladattu viimeksi ~2 vuotta sitten, käytetty n. 3 (12/2008) vuotta sitten..

  • Vieras
  • Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #16 : 23.11.2011 kello on 23:00 »
    Juu, tuo kansi kääntyy näytön yli
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Malli 6820 ja sitä tuli päivitetty malli 6822 (parempi kamera ja parempi näytön reso + enempi värejä. Vuosi oli jotian 2003-2004 kun 6820:n hommasin.. olisko hintaa ollut 300-400€..
    No juurikin tuo se oli.Ja mulle tuo oli kova hinta puhelimelle jolla vain soittelin ja tekstailin silloin. ;D
    Nykyisin on työkänny niin ei tuo siviilipuhelimen tartte olla kovin kaksinen kun en sitä edes käytä.Lomilla vain navigaattorina.Ja kannettavalla takuuvarmana nettiyhteyden tarjoajana silloin kun leirialueen Wlani ja mokkula ei toimi.
    Puhelimella saa aina yhteyden joskaan ei ole nopea. ???

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #17 : 25.11.2011 kello on 10:00 »
    Mitäs sanotte tästä.Pikkasen on vääränvärinen mutta toimiva luuri.Akku hakusassa.








    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
    • Autossa on pyörät
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #18 : 27.11.2011 kello on 09:45 »
    Mun eka gsm on kuvassa. Hommasin siihen nuo puujäljitelmäkuoret . Olisitte nähnyt kerran Meissenin Campingilla paikallisen Romaanin ilmeen, mulla oli kännykkä ja siihen autosarja. Heillä oli D-Nezin laite mersun etupenkin välissä ja siitä meni luuri kierrejohdolla kojelautaan. Saksahan ei ollut niin vikkelä gsm:ssä kun heillä oli tuo oma järjestelmä. Nmt:tä oli monenlaisia tuota ennen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:50
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #19 : 27.11.2011 kello on 13:37 »
    Meille tuli 1 ARP vuonna 75 tai 76, isälleni siis. Auton kutsunumero oli 01371, nuo 4 viimeistä oli isäni suorantyönumeron 4 viimeistä numeroa. Tuossa taisi olla 6 kanavaa ja aina oli tilaa linjoilla. Seuraava oli jo duplex ja kanavia taisi olla 80.

    91 minulla oli autossa 450 nokian raahattava ja toisessa kyljessä siinä oli akku, toisessa modeemi, modeemista olin vetänyt johdon vaunuun ja siellä tavallinen pöytäpuhelin ja raahattava IBM kannettava.  Silloisen työni luonteen takia piti käydä työpaikalla myös viikonloppuisin ja iltaisin, tuon kautta pääsin talon tietoverkkoon ja pysstyin lukemaan/kirjoittamaan faxit ja telexit.  Tämä oli suuri muutos kun aikaisemmin piti päivystää ja käydä töissä joka toinen viikko+viikonloppu, nyt asiat pystyi hoitamaan kotoa/autosta käsin.

    Siirtyminen pois ARPista oli suuri muutos. ARP aikaan valo vilkkui autossa jos puheluita oli tullut ja ottamalla keskukseen yhteyttä sai soittopyynnöt tai viestit.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #20 : 27.11.2011 kello on 13:50 »
      Minkätakia puhelimia vaihtaa,toimiihan nuo vanhatkin !!

    Minulla on suunnilleen samanlainen kuin tuo sinun vasemmalla oleva. Putosi kerran veteen ja löysin puolen tunnin päästä, hyvin pelaa. No näyttö on kovasti naarmuuntunut. Eihän noita nykyajan juppipuhelimia, ehkä meikäläinen osaisi edes käyttää.  ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
    • Kulkija
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #21 : 27.11.2011 kello on 16:47 »
    Eihän noita nykyajan juppipuhelimia, ehkä meikäläinen osaisi edes käyttää.  ::)

    Nykyään lapsilla, nuorilla ja duunareillakin on juppipuhelimet. Kunnon "jupeilla" taas ei ole mitään puhelinta, saa olla rauhassa.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #22 : 27.11.2011 kello on 16:56 »
    Minulla on suunnilleen samanlainen kuin tuo sinun vasemmalla oleva. Putosi kerran veteen ja löysin puolen tunnin päästä, hyvin pelaa. No näyttö on kovasti naarmuuntunut. Eihän noita nykyajan juppipuhelimia, ehkä meikäläinen osaisi edes käyttää.  ::)
      Tuo kuvassa oleva,oikella,on ostettu reilu kymmenen vuotta sitten käytettynä,toimii edelleen !!! ;D

  • Vieras
  • Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #23 : 27.11.2011 kello on 16:57 »
    Mulla on lomapuhelimena tollanen
    vanha kunnon laite. Toimii varmasti.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.05.2024 kello on 19:50
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #24 : 22.12.2011 kello on 02:06 »
    Mulla on lomapuhelimena tollanen
    vanha kunnon laite. Toimii varmasti.

    Tuo on mahtava puhelin vielä nykypäivänäkin. Tuo on kaksitaajuuspuhelin, joten löytää kenttää joka paikassa ja akkukin kestää viikon päivät. Minullakin oli työpuhelimena pitkään tuollainen, mutta se vaan rupesi hajoamaan käsiin vuosien käytön jäljiltä. Saisipa jostakin vielä tilalle samanlaisen ja yhtä hyväkuntoisen kuin sinulla on ja vielä autosarjan. Ei pätkisi puhelut rekassa kun ois antennit katolla.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 3.07.2013 kello on 13:47
      • Yritykseni kotisivut
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #25 : 8.03.2012 kello on 22:41 »
    Nykyään lapsilla, nuorilla ja duunareillakin on juppipuhelimet. Kunnon "jupeilla" taas ei ole mitään puhelinta, saa olla rauhassa.  ;D

    Tuo on perin totta, kuinka hienoa olisikaan olla oikealla lomalla. On se vain kumma, että ihmisen pitää luulla itseään niin tärkeäksi, että ei uskalla edes puhelintaan jättää kotio..., siis itseäni toki ajattelen. Tuo pitää opetella nyt tänä keväänä... 8) 8) 8)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
    • Epsoo
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #26 : 8.03.2012 kello on 22:51 »
    Tuo on perin totta, kuinka hienoa olisikaan olla oikealla lomalla. On se vain kumma, että ihmisen pitää luulla itseään niin tärkeäksi, että ei uskalla edes puhelintaan jättää kotio..., siis itseäni toki ajattelen. Tuo pitää opetella nyt tänä keväänä... 8) 8) 8)

    Tuon takia mulla on kaksi puhelinta, toinen on duunipuhelin joka on poissa käytöstä heti kun loma alkaa, ja toinen henkilökohtainen puhelin josta saa aina kiinni ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
    • Kulkija
    Vs: Puhelimien hautausmaa
    « Vastaus #27 : 8.03.2012 kello on 22:57 »
    ^

    Samoin... työpuhelimeen vastataan, omalla tehdään kaikkea muuta.  :)