Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
vaunun akun lataaminen
joo o:
Kun tässä yhdistelmässä kun minulla on syttyy vetoauton sumuvalo palaan kun vaunun kytkee perään. Olen ongelman ohittanut niin että poistan vaunun akulle menevästä johdosta sulakkeen niin sumuvalo ei pala, mutta ei myös lataa vaunun akkuja ajossa.
Onko oikein jos poistaa sumuvalolampun? Vai syöttääkö se silti virtaa vielä johonkin muualle vetoautossa (rikkoen jotakin)?
Lisäksi jos näin menettelee riittääkö piuhojen vahvuus lataamaan vaunun 3 akkua yhteensä 215 A :)
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 17.02.2012 kello on 22:45 --- Tuhoon tuomittu homma on ottaa intikalla virta ,12V-240V,laturilla takaisin 14V!!Suora lataus on ainut oikea !!
--- Lainaus päättyy ---
Tämä oiskin ikiliikkuja kun saisi hyötysuhteen +1
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 18.02.2012 kello on 09:48 ---Kun tässä yhdistelmässä kun minulla on syttyy vetoauton sumuvalo palaan kun vaunun kytkee perään. Olen ongelman ohittanut niin että poistan vaunun akulle menevästä johdosta sulakkeen niin sumuvalo ei pala, mutta ei myös lataa vaunun akkuja ajossa.
Onko oikein jos poistaa sumuvalolampun? Vai syöttääkö se silti virtaa vielä johonkin muualle vetoautossa (rikkoen jotakin)?
Lisäksi jos näin menettelee riittääkö piuhojen vahvuus lataamaan vaunun 3 akkua yhteensä 215 A :)
--- Lainaus päättyy ---
Aika ratkaisee !!
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 18.02.2012 kello on 09:48 ---Kun tässä yhdistelmässä kun minulla on syttyy vetoauton sumuvalo palaan kun vaunun kytkee perään. Olen ongelman ohittanut niin että poistan vaunun akulle menevästä johdosta sulakkeen niin sumuvalo ei pala, mutta ei myös lataa vaunun akkuja ajossa.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla volovossa sama homma. Sumuvalokytketty auton pistorasiaan ja vaunusta puuttuu diodi tai rele jatkuvasta virrasta. Latausta en ole uskaltanut käyttää ajossa (sumuvalo päällä) koska johdot ohuet ja suht pitkästi 1,5mm2 johtoa. Peräkärryssä taas takasumari toimii joka hyvä.
jorma:
Mites taas menikään; Jos on auto ja vaunu yhdistelmä joissa molemmissa sumuvalot ja 7-napaisilla mennään,niin latautuuko akku himpunverran ajossa kun sumarit on päällä, ja silloin ei lataudu pätkääkään kun eivät ole päällä. Sorry kun ei ole mennyt jakeluun. :(
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta