Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Auton optimointi
aaoulusta:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 6.02.2012 kello on 23:16 ---2000 kierroksen paikkeille kaipaan itse lisää vääntöä eli n. 80km/h vitosella. Nyt on rajalla vaihtaako pienemmälle vai jatkaako vitosella kun tulee ylämäki.
--- Lainaus päättyy ---
Vaiha vaan suosiolla pienemmälle, pitemmän päälle hyväksi todettu
ose:
--- Lainaus käyttäjältä: HuruUkkeli - 6.02.2012 kello on 22:09 ---Taitaa nuo tehoboksihommelit olla niin kun entisajan moponviritys jos tehot ei laskenu kun 10 % niin viritys kotottiin onnistuneeks.
--- Lainaus päättyy ---
Voit tulla kokeileen nouseeko vai laskeeko tehot. Mulla Bravossa sellainen boksi josta saa 0-9 portaisella säädettyä. Käännetään nollille tai nypätään pois. Vaununvedossa jättää kevyesti mm samanlaisella vaunulla varustetun D5. Ilman boksin tuomaa tehoa tuo ei olisi mahdollista kun Fiatissa ei ole kuin 120 hp ja D5 on paljon enemmän. Savua en ole huomannut eli polttaa kohtuullisen puhtaasti. Samoin boksi oli paikoillaan katsastuksessa ja sillä samalla 7-asennolla jolla olen sitä kokoajan käyttänyt. Auttaa reilusti alavääntöön mutta tuo myös lisää voimaa 1500 rpm yläpuolelle.
K.E.V:
Jaa... http://www.rica.nl/choosecar.aspx "boksi" ei ole pumpunhuijauslaatik ko :( . Vaan auton älylaatikko otetaan pöydälle kytketään pc:hen ja ajetaan kokonaan uusi softa moottorinohjauksell e. Ei savuttele, ei tartte säätää , ottaa leimalle pois jne, alavääntöä reippaasti lisää ja tehoa myös. Yli 3 vuotta ajanut ilman ongelmia. Edustaja esim www.debil.fi. Takseissakin on paljon näitä, kulutus pienenee ja meno maistuu. Jotain "optimointia" saa ostaa esim Volvoltakin
ps mikäli merkkihuollossa ajavat softan uusiksi, tämän saa samaan autoon samassa pajassa palautettua ilmaiseksi.
K.E.V:
Tämä Stage2 maistuu vielä paremmalta, puhun kokemuksesta :o
ea:
JTD 2.8 Power (TGV) moottori ohjelmoitu uudelleen. Johan tasottu kulku.
Vääntöalue nyt "huipussaan" 1500-2800 jolloin käytössä lähes kaikki
maksimi väännöstä. Vääntöä nostettiin vanhasta huippuväännöstä
vain noin 30 Nm vakiosta eli varsin maltillisesti. Vaikutus oli tosi iso kuitenkin,
sillä nyt nousee isohkon mäen 5 vaihteella siinä missä ennen nousi 4 vaihteella
samaan tapaan.
Perstuntumalla mennään...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta