rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs Automaatti  (Luettu 88800 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #150 : 20.04.2013 kello on 13:49 »
Onko tuosta ryömimisilmiöstä jo päästy eroon?
Oli sijaisautona Sitikka C5 ja tuntui kyllä hullulta, kun piti jarrulla pidätellä valoissa.
Olen tottunut C4 robottivaihteistoon, eikä se ainakaan ryömi ilman kaasua minnekään.
Kyllähän sitä manuaaliakin pitää pidätellä mäkilöissä jarrulla,kunhan vaan ette käytä käsijarrua ja sit etsimään ykköstä silmään,kun valot vaihtuneet vihreiksi ;) :D Automaatilla jo kaukana valoista :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #151 : 20.04.2013 kello on 14:00 »
Kyllähän sitä manuaaliakin pitää pidätellä mäkilöissä jarrulla,kunhan vaan ette käytä käsijarrua ja sit etsimään ykköstä silmään,kun valot vaihtuneet vihreiksi ;) :D Automaatilla jo kaukana valoista :D
Ok
Tuosta vastauksesta voi siis päätellä, että tuollainen ryömintäilmiö ei ole poistunut mihinkään.

Mäessä toki täytyy pitää jarrulla kaikkia autoja paikallaan. Tuo käsijarru on omassani automaattisesti kytkeytyvä, joten sitä en joudu käsin käyttämään. Mäessä toimii mäkilähtöavustin, joten siltäkin osin se lienee helpompaa.
Ainoa hiukan omituinen systeemi on tuo stop & start, joka edellyttää jarrun painamista. Itse kun olen tottunut pysähdyttyäni vapauttamaan jalat polkimilta.
En tiedä kuinka nopeasti valoista pääsen, kun en ole mitään kisaa tuolla liikenteessä ajelemassa. Helppoa se kuitenkin on, kun voi vakkarista valita valmiiksi tavoitenopeuden, eikä tarvitse käyttää muita hallintalaitteita kuin rattia.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #152 : 20.04.2013 kello on 14:03 »
Tästä keskustelusta saa käsityksen että automaattia ei voita mikään.

Se vaan ei riitä vielä minulle.

Ja minunkin edellinen auto oli 6v manuaali volkkari. En vaihtanut kytkintä, enkä vauhtipyöriä enkä laatikkoa.  Tosin ajoin sillä vaan 280 tkm.

Se taitaakin olla niin, että se on taitolaji tämä manuaalilla ajo. Kaikilta se vaan ei onnistu, kun kytkimet palaa. 
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013 kello on 14:35 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
Re: Vs: Re: Vs: Manuaali vs Automaatti
« Vastaus #153 : 20.04.2013 kello on 14:35 »

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #154 : 20.04.2013 kello on 14:49 »
Onko tuosta ryömimisilmiöstä jo päästy eroon?

Minkä takia suunnitellusta ominaisuudesta pitää päästä eroon?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #155 : 20.04.2013 kello on 14:51 »
Minkä takia suunnitellusta ominaisuudesta pitää päästä eroon?
Jaa se on suunniteltu..
Siinä tapauksessa se on sitten vallan loistava ominaisuus.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.07.2025 kello on 21:28
« Vastaus #156 : 20.04.2013 kello on 15:11 »
En tiedä kumpi ompi parempi, mutta tuossa hiljakkoin noita kauppoja tehneenä huomasin vaihdokkiani tarjoten eri liikkeisiin, niin ensimmäisenä kysymyksenä oli, etteihän ole automaatti. Siitä sitten repimään, että mitä lie tarkoittanee. ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #157 : 20.04.2013 kello on 15:19 »
Taas sitä tuli heitettyä jyväskylän reissu ei nykivällä automaatilla :P

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #158 : 20.04.2013 kello on 15:43 »
Tästä keskustelusta saa käsityksen että automaattia ei voita mikään.

Se vaan ei riitä vielä minulle.

Ja minunkin edellinen auto oli 6v manuaali volkkari. En vaihtanut kytkintä, enkä vauhtipyöriä enkä laatikkoa.  Tosin ajoin sillä vaan 280 tkm.

Se taitaakin olla niin, että se on taitolaji tämä manuaalilla ajo. Kaikilta se vaan ei onnistu, kun kytkimet palaa.
Pysytään nyt faktoissa eikä fiktioissa. Ei palanut kytkin vaan tuli volkkarin laatikonpäästä laakeri pihalle. Ihan reikä tuli. No vielä löytyi 1 ja 3 millä pääsi korjaamolle. Korjaaja taas sanoi ettei kannata laittaa vanhalla kytkimellä ja vauhtipyörällä kasaan. Ehkei hänkään tiennyt mitään. Olisi pitänyt varmaan soittaa pohjanmaalle ja kysyä neuvoa. Toisekseen olen ajanut manuaalilla tuolta 70 luvun alusta polttamatta ainoatakaan kytkintä. Mutta senkin tietää karavaanarinoviisi paremmin. Muuten tunnen aika monta henkilöä ketkä joutuneet tuon kaksoismassa vauhtipyörän vaihtamaan ja kun tuo googlen haku hanskassa sulla. Niin katsoppa vaikka volvo foorumilta tai volkkarisivuilta niin taas löytyy tietoa. ;D

• Vieras
  • Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #159 : 20.04.2013 kello on 15:57 »
    Taitaa kytkinlevyt ruveta kuumenemaan. ;D

Taitaa olla niin jotta yksi tykkää äidistä
    ja toinen tyttärestä.

Minä molemmmista.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #160 : 20.04.2013 kello on 16:21 »

ja toinen tyttärestä.

Minä molemmmista.
    :D :D

• Vieras
  • Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #161 : 20.04.2013 kello on 16:28 »
    Pysytään nyt faktoissa eikä fiktioissa....... Niin katsoppa vaikka volvo foorumilta tai volkkarisivuilta niin taas löytyy tietoa. ;D

Kyllä minä nyt merkkikerhon foorumi sivustoilta uskoisin saavani enempi faktaa kuin fiktiota eri vioista, meneehän tämä karavaanari.org myöskin eräänlaisesta kerhofoorumista josta enempi voisi saavansa faktaa kuin fiktiota esim. truman-, alden- ja primuslämmittimien ominaisuuksista.

Mistä sitä automerkkien vioista ja niiden korjauksista saisi tiedon parhaiten kuin niiden merkkien kerhosivustoilta ?

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #162 : 20.04.2013 kello on 16:30 »
    Kyllä minä nyt merkkikerhon foorumi sivustoilta uskoisin saavani enempi faktaa kuin fiktiota eri vioista, meneehän tämä karavaanari.org myöskin eräänlaisesta kerhofoorumista josta enempi voisi saavansa faktaa kuin fiktiota esim. truman-, alden- ja primuslämmittimien ominaisuuksista.

Mistä sitä automerkkien vioista ja niiden korjauksista saisi tiedon parhaiten kuin niiden merkkien kerhosivustoilta ?
    Ja yhtään automerkkiä ei ole jossa ei vikoja ja sama koskee myös näitä matkakulkimia joita harrastamme ;) :D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #163 : 20.04.2013 kello on 16:34 »
    Noviisin on helppo arvostella, kun ei ole tullut kuin 24 maata kierrettyä.

Muuten Peugeot 307 hdi:ssa on kiinteä massavauhtipyörä. Tuskin tarvitsee vaihtaa.

Eikä Volkkarissakaan tarvinnut vaihtaa vaikka tuli se 280 tkm ajettua, eikä Volvossakaan vielä tarvinnut vaihtaa edes kytkintä, vaikka on tuollainen pikku  vaunu perässä.

Nämä on aivan noviisin omia kokemuksia.

Ja on se muuten kumma kun autokauppaan ei meinaa automaatti Volvot kelvata, miksiköhän ? 

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #164 : 20.04.2013 kello on 16:34 »

ja toinen tyttärestä.

Minä molemmmista.
    Joo, manuaalivolkkari ja automaattivolvo autoina. Manuaali johtaa korjauskäynneissä 3-0 pelkän voimansiirron osalta. Yli 10 vuoden kahdenauton loukun ajalta laskettuna. Äitiä ei ole mutta tyttäriä ja heillä on äiti. Molemmat käy plaatuun