Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Manuaali vs Automaatti
ihaa:
Jos manuaali olisi niin ylivoimainen miksihän ammattiautoilijat, lähinnä taksiautoilijat valitsevat automaatin ?
Ellei automaatti kuulu auton vakiovarusteisiin niin autoilija laittaa mieluummin nekin rahan johonkin muihin varusteisiin, sen verran arka suomalainen autolija on valitessaan autoonsa varusteita.
Tuulilasissa oli joku vuosi sitten kysely auton varusteista ja suomalainen autoilija eroaa muista eurooppalaisista autoilijoista niin että eurooppalaiset haluavat automaatin ja suomalaiset valitsevat manuaalin TAI ottavat automaatin lähinnä vain jos se kuuluu vakiovarusteisiin.
iso-juuso:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 8.03.2011 kello on 09:03 ---Jos manuaali olisi niin ylivoimainen miksihän ammattiautoilijat, lähinnä taksiautoilijat valitsevat automaatin ?
--- Lainaus päättyy ---
Minusta tässä ei ole kyse tuosta. En ymmärrä, miksi tämän taas pitäisi mennä siihen "minun valintani pitäisi olla kaikkien muidenkin valinta" -kinaan?
Minun nähdäkseni tässä on tuotu esiin erilaisia puolia kummastakin vaihteistotyypistä, ja on käynyt selvästi ilmi, että kummankin vaihteistotyypin suosijoita löytyy tästäkin joukosta, vaihtelevin syin. Lopputulema lienee että:
1) Kummallakin vaihteistotyypillä pärjää kaikissa vastaantulevissa tilanteissa
2) Oma valinta kannattaa tehdä omien tarpeiden ja mielihalujen perusteella, muilta saa vain subjektiivisen mielipiteen asiaan, mutta mitään kaikenkattavaa "paremmuutta" ei kumpikaan vaihteistotyyppi edusta
Janos:
Laskin juuri, että jos otan seuraavaan (työsuhde)autoon powershiftin, se maksaa mulle 29€/kk lisää. Onko se sen arvoista vai ei, sitä täytyy miettiä...
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 8.03.2011 kello on 09:43 ---En ymmärrä, miksi tämän taas pitäisi mennä siihen "minun valintani pitäisi olla kaikkien muidenkin valinta" -kinaan?
--- Lainaus päättyy ---
Ja minä en taas ymmärtänyt että tämäkin aihe saattaisi mennä tähän pisteeseen... Totta joo.
Toin vain sen näkökannan kuinka muualla ajatellaan automaateista, luulen vain että jos automaatti olisi vakiovaruste, niin harva ottaisi manuaalia tilalle, puhun nyt normaali henkilöautosta.
iso-juuso:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 8.03.2011 kello on 09:53 ---Ja minä en taas ymmärtänyt että tämäkin aihe saattaisi mennä tähän pisteeseen... Totta joo.
Toin vain sen näkökannan kuinka muualla ajatellaan automaateista, luulen vain että jos automaatti olisi vakiovaruste, niin harva ottaisi manuaalia tilalle, puhun nyt normaali henkilöautosta.
--- Lainaus päättyy ---
Näin varmaankin on. Ja tämä pätee todennäköisesti koko skaalaan erilaisia "automaattivaihde"-toteutuksia, robottivaihteita, variaattoreita ja niitä "oikeita" automaatteja, joihin monet varmaankin täällä ovat viitanneet. Ihmiset ostavat mitä vakiona saa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta