Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Manuaali vs Automaatti
jorma:
Molemmilla mennään. Vaimo ajelee ainostaan ja vain automaatilla. Itse ajelen mieluumin manuaalilla, mutta kyllä tuo automaattikin ihan mukavalta tuntuu.
Polttoaine kulut on nyt tasan -07 d5 automaatti vastaan - 08 d5 manuaali. ;)
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Sakarias - 19.04.2013 kello on 20:42 ---Tuntuu vievän kans melkein kaks litraa enemmän satasella :-(
--- Lainaus päättyy ---
Piti ihan mielenkiinnosta tarkistaa kulutus sivustolta jotta onko tuo vollen diesel automaatti noin juoppo kun työkaverin mukaan automaatti ei lisäisi edes litraakaan sataselle.
2002-2006 V70 D5 manuaali 7.1 l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/468-V70.html?fueltype=1&constyear_s=2002&constyear_e=2006&minkm=10000&gearing=1&exactmodel=D5&powerunit=2
2002-2006 V70 D5 automaatti 7.8 l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/468-V70.html?fueltype=1&constyear_s=2002&constyear_e=2006&minkm=10000&gearing=2&exactmodel=D5&powerunit=2
Tuon mukaan ei paha lisä automaatin nautinnosta, 25000 km:n vuosittaisella ajomäärällä automaatti vie 272 €uroa enempi kuin manuaali, kuinkahan monta kytkimen painallusta ja vaihteen vaihtoa tuohon ajomäärään mahtuisi, ne kaikki voi unohtaa. :)
Topelius:
Automaatti on kyllä todellakin mukavin vaihtoehto. Kerran kokeilen robotti sitikkaa, mutta se oli kyllä aika ovela...
Mulla mittari näyttää vaan 5,9 satasella vaikka ajelen vaan 10km työmatkaa kaupungissa.
seijantie:
Ei tuo nyky moottori kovin iso tarvii automaatin kanssa olla.Käytiin tyttärelle Tuusulassa katsastamassa 1,4 automaatti riesan.Ois ollut minun mieleinen -12,25t ajettu tehdastakuu jäljellä,peruutus tutka puuttui.Tytär piti liian pienenä.Minusta oli pirteä ja kuin pakasta vedetty aika bensa pihi. :P
Pekka:
Automaatti vaihtaa paremmin kuin kuljettajat.
Omassa autossa olen ihmetellyt tuota S-asentoa vaihdekepissä. Mitähän sillä tekee?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta