Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Volvo virtalukko jumissa.
K.E.V:
Da da ;D Hjuva ohje ;)
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 18.01.2012 kello on 18:40 ---Da da ;D Hjuva ohje ;)
--- Lainaus päättyy ---
Joo, monistin ohjeet.Olin jo kerran samassa tilanteessa, että avain ei kääntynyt v-lukossa,mutta päivän kun sumuttelin teflonia pesään, niin kuinka ollakkaan avain kääntyi pesässä, ja on sen jälkeen toiminut jo toista vuotta.Ehkä kyseinen tappi oli kuiva ja jumissa ja nyt rasvakylvyn saatuaan voi toimia vielä pitkäänkin.Katsotaa n.
kaitsute:
Yks juttu unohtui, joka koskee automaattia. Lisäsin sen tuonne tekstiinkin.
Edit: Avain täytyy olla 1. asennossa, että saa vaihdekepin lukituksen vaijerin irti. Joku väitti jossain, että lähtee 0. asennossakin, mutta ei ainakaan tuossa versiossa.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: kaitsute - 18.01.2012 kello on 20:20 ---Yks juttu unohtui, joka koskee automaattia. Lisäsin sen tuonne tekstiinkin.
Edit: Avain täytyy olla 1. asennossa, että saa vaihdekepin lukituksen vaijerin irti. Joku väitti jossain, että lähtee 0. asennossakin, mutta ei ainakaan tuossa versiossa.
--- Lainaus päättyy ---
Olen vierestä kuullut tuosta ongelmasta eräällä tuttavallani. Oli soittanut Biliaan ja olivat sieltä kehottaneet naputtelemaan virtalukkoa. Oli myös väkisin vetänyt autoa taaksepäin jotta vaihde vapautuisi. Sitten soitti kaverilleni ja pyysi apua.
Kaveri löysi autosta kunnon vasaran ja sillä oltiin ihan kunnolla "naputettu", vaihdekin oltiin kuulemma ainakin kerran saatu liikkumaan. Biliaan tämä tapaus lähti hinurilla.
Ja jotenkin minulla oli käsitys, että vaihdekepin lukitus olisi ollut sähköinen, ilmeisesti olen siinäkin ollut väärässä.
Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään harvinainen vika
K.E.V:
On siinä myös sähköinen lukitus. Paineleppa jarrua moottorin käydessä ja kuuntele. Solenoiditappi liikkuu vaihdekepin juuressa auki/kiinni estäen vaihdekepin liikuttamisen jos ei jarrupohjassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta