Nykyinen on B:n integroitu Fiat 2,8JTD. Ja aivan sama juttu. On riittävän hiljainen.
Nykyinen on B:n integroitu Fiat 2,8JTD. Ja aivan sama juttu. On riittävän hiljainen.
|
Nykyinen on B:n integroitu Fiat 2,8JTD. Ja aivan sama juttu. On riittävän hiljainen. Asiaan voi tietty vaikuttaa kun mulla on toinen korva melkein kuuro (onneksi vasen) ja yleensäkin hälyisessä paikassa on joskus vaikeuksia Tasan ei käy onnenlahjat: Mulla taas vasen parempi, korvanapin kanssa voi olla normiautossakin puhelimessa kun painaa nappia kunnolla korvaan (kädet vapaa ), eipä voi kuitenkaan sakottaa kun puhelin on taskussa. Keskustelu muiden kanssa autossa välillä hankalaa kun muuta hälyä ympärillä.
![]() Kaikella on tietysti puolensa , jää ne ajo-ohjeetkin ikkään kuin kuulematta...mutta mitä vois tehdä lisää? Ootteko eristäneet esim. ovia millään tavalla? Siellä tuskin on valmiina muuta kuin paljas pelti. Kuinka onnistuu jotta ikkunan nostimien vaijerit toimii? Entä vaikkapa bitumimatto moottorin seinämään? Jotakin muita hyvejä vihjeitä? Itse en tosin ole tehnyt, mutta kannattasi varmaan purkaa verhoiluja ja pistää (pelti)pintoihin noisekilleriä.
![]() Maton kustannus oli kokonaisuudessan 50 euroa + pikkumattosarja 7euroa vaahtoeristematto n.30 euroa (3kpl) Meikäläisellä melu sitä luokkaa,ei tarvitse keskustella,eikä kuunnella radiota,12 tuntia kun puhaltaa yhtäkyytiä,mene vuorokausi,ennen kuin kuulee kuukkelin laulun!!!! Terve! ![]()
Meikäläisellä melu sitä luokkaa,ei tarvitse keskustella,eikä kuunnella radiota,12 tuntia kun puhaltaa yhtäkyytiä,mene vuorokausi,ennen kuin kuulee kuukkelin laulun!!!! Kyllä meikäläisenkin autossa melua löytyy. Radio kuuluu kun vääntää riittävästi nappulasta. Yleensä käytän autoani lomalla ja vapaa-aikoina, joten pitkät ajomatkat ei ole lomailua, eikä vapaa-ajan viettoa. ![]() Noisekillerit yms autoäänentoiston tarpeisiin tehdyt on hyviä vaimentamaan ääntä mutta aiemmin ainakin ongelmia koin ongelmia kosteudensiedon kanssa. Saattoi olla työtapavirhekin tms. mutta samanlaista kuulin aikanaan muiltakin (kun noiden kanssa enemmälti puljasi). Itse tein Masteriin hienosäätönä seuraavat: bitumia pyöränkaariin maton alle kuumailmapuhaltimen kanssa. Bitumia ja tarrapintaista äänieristysmattoa kynnyskaivoon. Oviverhoilun alle bitumia ja Ebisol -lämpöeristyslevyä. Lisäksi asunto-osan ja ohjaamokopin saumaan Ebisolia sivuille ja välipohjaan. Ei mennyt hukkaan: radion volumea ei tartte nostaa kun lähtee kaupungista maantielle (ennen piti pari napsua laittaa) ja lämmöt pysyy sisällä entistäkin paremmin. Samoilla säädöillä onnistunee muihinkin jos melunlähteet ja "ongelmapaikat" on samat. Tuohon retkeilyautoon tehtiin normaali massaus puoleen väliin. Sen lisäksi asensin sisälokasuojat eteen ja taakse. Lokarit olivat äänieristetyt, mutta massauksen yhteydessä nämä muovilokarit massattiin vielä äänierityksen lisäämiseksi molemmin puolin. Tällaiset temput olen tehnyt vähän kaikkiin ajokkeihin. Tulee suojattua ja samalla auto hiljenee ja tukevoituu. Yleiset helinätkin jäävät vähiin. Noihin lisäeristeisiin olen hiukan skeptinen. Ainakin sellaisiin, jotka saattavat imeä kosteutta itseensä. ![]() Näitä olen parannellut ja niistä tuolla .info'n puolella kuvin kirjoitellut; Kannattaa käydä matkustajana ajonaikana kuullostelemassa asunto-osassa mistä se mökä lähtee - vaikka se luvatonta olisikin. Minulle yllätys oli tuo kattoluukku, kuinka meluisa se oli..EDIT; satasen nopeuksissa onnistuu keskustella takaosastolaisten kanssa hyvin huutamattakin - ja he kuulevat navigaattorinkin ohjeet. Elekielellä pitää etupenkkiläisten "keskustella", jos ei ole tarkoitus muille kertoa ![]() |